Hallo allemaal, Nu snap ik het niet meer... , gisteren de 20 weken echo laten maken! Alles was goed gelukkig, alleen was ik volgens de VK 21 weken zwanger en volgens de gyneacoloog en de echo 19 w en 4 d zwanger!!!!! Hoe kan dit, of zijn metingen nooit helemaal 100% betrouwbaar? Nu weet ik niet of ik gewoon op 14 december uitgerekend zal zijn of rond de kerstdagen???? Verwarrend allemaal, zijn er meerdere mensen die hiermee tegen het lijf lopen??? Ik hoop het wel, voelt raar, want je baalt toch als je ineens 2 weken terug gezet wordt in weken, terwijl je denkt dat je al verder heen bent en dat de VK dat zegt ook.... Nou, ik ga maar weer dubben... spoor mijn smurfje wel aan om gewoon 2 weken te vroeg te komen, dan komt het allemaal wel weer goed!!! Liefas Miranda [-o<
hey, Nou hier een antwoord van (ondertussen) een expert op dit gebied . heb je een termijnecho gehad voor 14 weken? want alleen tot week 14 van je zwangerschap kunnen ze iets over de zwangerschapsduur zeggen. Als je toen een echo hebt gehad, dan moet je die datum aanhouden. Na 14 weken groeit de baby zo onregelmatig dat er niks te zeggen valt over de zwangerschapsduur. De ene week kan je baby heel veel groeien de andere week weer bijna niet. Een verschil van 2 weken (groter of kleiner) wordt nog als "normaal" gezien. Ook kan het zo zijn dat je gewoon een klein kindje krijgt. Bij mij kwam de termijnecho precies overeen met mn zwangerschapsduur en ook de 20 weken echo ( had ik met 19 weken) kwam overeen. Op alle echo's die ik daarna heb gehad blijkt mijn kindje gemiddeld iets meer dan een week achter te lopen. Wij zijn erachter gekomen dat dit genetisch is. Mijn vriend is indisch en was zelf ook een heel klein babytje. Dus of je baby gaat 1 van deze dagen heeel snel groeien of kijk even naar jezelf... was je zelf een grote baby? een klein of groot kindje zegt dus niks over de datum waarop je uitgerekend bent.... die blijft gewoon t zelfde... Pas als de groeiachterstand meer dan 2 weken is, KAN het verontrustend zijn en zal de gyn uit gaan zoeken waar dat aan kan liggen ( of kan het inderdaad betekenen dat je iets later zwanger bent geworden). groetjes, Manouk
hou gewoon de datum aan die bepaald is met de termijn echo. en daarbij, je kindje komt hoogstwaarschijnlijk toch niet op de bepaalde datum. pas als hij zij er klaar voor is
Gewoon de termijnecho aanhouden en inderdaad, de baby komt wanneer hij dat wil Zo'n uitgerekende datum is ook maar een indicatie.
Hoi, ik heb het andersom En het scheelt maar 3 dagen. De termijnecho gaf aan 8 januari en vorige week de pretecho 5 januari. Ik heb mijn banner naar 5 januari gezet maar ik hou zelf 8 aan. Wel vind ik dat als hij op 5 januari blijft staan en de vk op 8 dat ik even aan de bel moet trekken mocht hij 2 weken te laat komen. Want als het dan wel 5 zou zijn zou hij in principe 17 dagen te laat zijn, en dat lijkt me niet goed. Maar verder wat de rest ook al zegt, ze komen toch bijna nooit op de uitgerekende datum, dus maak je maar niet druk hoor! Groetjes MB2005.
nou ik heb hier zeker ervaring mee! op mn eerste echo bleek dat ik 20 weken zwanger was! dus kwam de datum 18 aug uit. toen heb ik 2 weken later nog een termijn echo gehad, daar kwam 12 aug. uit! dus toen hebben ze gemiddelde gedaan van 15. maar toen heb ik met 26 weken nog een pretecho gehad, en daar kwam weer 18 uit! ze hebben het nu dus op 18 laten staan! maar ik heb geen flauw idee, kan ook wel 2 weken eerder of later zijn!!! erg verwarrend!!!
Ik heb dat ook... volgens de 20 weken echo komt mijn kindje eind september en volgens de berekening van de vk rond 10 oktober.... zit ook 2 weken tussen.... in principe kan ze gewoon komen tussen 20 sept en 20 oktober, ivm 38 weken en 42 weken... ik zie het wel, ze komt wanneer ze er klaar voor is.... succes knuf juud
Als je je eerste dag van je laatste menstruatie weet gewoon dat aanhouden..dat doe ik ook.. En dan merken we vanzelf wel wanneer ze komt
Ons meisje liep op alle echo's voor met de groei! (19 weken, 22 weken, 26 weken). En dan ineens blijkt ze met 35 weken zwangerschap heel erg klein te zijn! Dat kwam naturlijk wel door mijn lichamelijke toestand (zwangerschapsvergiftiging), maar schrikken doe je dan wel! Ook als je dinsdags een echo krijgt waarop ze haar toch wel 5 pond schatten, en dat ze 2 dagen later bij de geboorte 4 pond en een beetje blijkt te zijn... Ik heb er dit van geleerd: Echos's zijn geweldig, maar het blijven echo's geen werkelijkheid. Hou dus lekker je uitgerekende datum aan!