Heb ik weer hoor! Had al de hele dag pijn in mijn rechterborst en bij het ademen deed het ook wel behoorlijk pijn. Na het een paar uur te hebben afgewacht toch maar de huisarts gebeld om even te overleggen en moest eigenlijk meteen even komen. Huisarts alles nagekeken en zei dat het leek op een tussen rib spier die een optater had gehad maar of ik toch maar even voor de zekerheid een thoraxfoto wilde maken en bloed afgeven om een longembolie uit te sluiten. Geen probleem dus ik dat alles netjes gedaan. Moest even plaatsnemen in de wachtkamer en ze zou even overleggen met de arts. Ze komt terug en zegt wat was de afspraak met de huisarts dus ik vertel dat hij mij vanavond nog zou bellen als alles binnen was. Mevrouw vertelde mij dat ik maar even terug moest gaan naar de huisarts omdat de arts nu zou gaan overleggen met de huisarts over medicatie of iets anders. Oké ik toch iets wat nerveus terug naar de huisarts en ik doe mijn verhaal. Huisarts had nog niets binnen en na 15 minuten word ik geroepen, ze hadden nog steeds niets gehoord en ze wilden erg graag weten wat er precies verteld was dus ik vertel het maar ook de huisarts weet dus nog helemaal niets! Ik ben dus nu naar huis gestuurd en word gebeld zodra de huisarts iets hoort maar zit nu echt na te denken hoe of wat ik dan zou hebben wat zo dringend is dat ik meteen terug moest naar de huisarts.
Je zou nog even het ziekenhuis kunnen bellen om te zeggen dat het je niet uitmaakt of het nou via hun of de huisarts is maar dat je nu wel graag wilt weten wat de bedoeling is. Had ik wel gedaan iig aangezien het bijna sluitingstijd is.
Het probleem is dat ik het in een dependance heb gedaan in mijn dorp. Ik zei de huisarts ook al van joh kan je die man of vrouw niet bellen dan? Maar er blijken heel veel mensen de hele dag door die foto's te bekijken. Dus geen idee wie mijn foto heeft gezien. Zelfs de huisarts begon zich nu wel lichtelijk zorgen te maken. Mijn longen en saturatie waren goed. Hij vroeg zelfs al of er over een klaplong was gesproken. Ik zei hem al dat ik al had gevraagd wat er nou precies gezien was maar daar deed ze geen uitspraken over... Beetje apart dit. Ook omdat ze begon over medicijnen moeten halen en dat dan de tijd begon te dringen omdat de apotheek dan dicht zou zijn maar de apotheek in het ziekenhuis is altijd open.
Ja maar, en misschien den ik wel simpel hoor, ze werken daar neem ik aam ook gewoon met computers. Kwestie van je naam intikken en al je informatie plus behandelaar zou toch naar boven moeten komen? Ik zou het er iig op wagen.
Nou het goede nieuws is de thoraxfoto is binnen, het slechte nieuws is nu is de huisarts visite rijden haha. Dus ik heb nog steeds geen idee en moet afwachten. De assistente zei mij wel dat als er echt wat mis was geweest ze mij direct hadden af laten voeren of overleg hadden gepleegd met de huisarts. Dus ik neem aan dat er niet veel aan de hand is. Ze zei ook dat die vrouw wel behoorlijk panisch deed
Nou de uitslag is binnen en er was werkelijk helemaal niets te zien! Dus waarom ze mij zo bang heeft geprobeerd te maken en zelfs de huisarts ongerust kreeg weet ik echt niet! Ben trouwens wel blij dat er niets is hoor!
Nou het zou geen gek idee zijn om die röntgen mevrouw nog even te laten reflecteren op haar manier van communiceren met patiënten... jemig wat een onruststokerij voor niks Blij dat er niks geks te zien was ts!
Hoi, toevallig ben ik zo'n röntgenmevrouw geweest. Wat er bij mij in het ziekenhuis werd gedaan is dat de longfoto's van patiënten die van de huisarts kwamen meteen gezien moesten worden. Er is over het algemeen elke dag een arts aangewezen die deze longfoto's bekijkt. Als er niets te zien is (of niets ernstigs) moeten we tegen de patiënt zeggen dat deze naar huis mag en dat de uitslag binnen zoveel dagen bij de huisarts is. Was er wel iets te zien en waren er medicijnen nodig dan kregen ze een envelopje met briefje mee voor de huisarts die ze dan meteen moesten brengen zodat die alvast kon beginnen met behandelen. Was er iets ernstigs aan de hand wat echt meteen behandeld moest worden want heel gevaarlijk ofzo.. dan moest de patiënt zich gaan melden bij de eerste hulp ofzo. Wel na overleg met de huisarts. Mensen met zeer ernstige longproblemen zijn over het algemeen toch te zwak en zullen eerst naar de eerste hulp gaan (eventueel na overleg met de huisarts) in plaats van de reguliere route via huisarts -> radiologie. De communicatie van de laborant was misschien niet heel handig maar ik hoop dat nu een beetje duidelijk is hoe dat dus gaat.. wij geven door wat de radioloog vertelt. Fijn dat er bij jou niets te zien was!