Verbouwings topic.

Discussion in 'De lounge' started by Ganesh, Nov 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ganesh

Ganesh Bekend lid

Jan 21, 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Hallo lieve dames :)

Na al vele topics te hebben geopend, heb ik besloten om er maar 1 groot topic van te gaan maken. Wij hebben gisteren een gesprek gehad met een adviseur.
    Mijn man kan de opknap woning maar niet vergeten en omdat deze relatief laag in prijs is en we nu meer weten over een bouwdepot zijn we ofja vooral ik in twijfel wat we moeten doen.

De ligging van deze woning heeft mijn voorkeur. Betere ligging kan je niet hebben. Maar er moet nogal wat in gebeuren. Omdat er hier vast dames zijn wat ooit iets hebben laten verbouwen ben ik opzoek naar prijs indicaties.

Zo moet er bijvoorbeeld;

- een nieuw dak of gerenoveerd worden.
    - meerendeels moet het huis gestuct worden.
    - er moeten overal kunsstofkozijnen en dubbel beglazing in komen
    - we willen vloerverwarming door het hele huis.
    - een nieuwe badkamer
    - een nieuwe keuken
    - er moeten meerdere groepen voor stroom komen
    - er moet gemetseld worden 80 bij 250.

Willen jullie ervaringen delen? Tips of adviezen geven? Plaats ze dan alsjeblieft zodat we wat meer inzicht hebben.

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Een goede prijs indicatie wordt lastig, vooral een nieuwe keuken en badkamer kan erg in prijs variëren omdat er zoveel mogelijk is.. ik weet niet wat jullie wensen zijn?
    Ik zou even wat aannemers bellen en om prijs indicaties vragen die hebben daar wat meer zicht op.
    Ik zou in elk geval op een ton rekenen, minstens.
    De aanbouw van mijn zwager van 70m2 is al bijna een ton.

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wat sneller en deskundiger is, is om gewoon eens wat bouwbedrijven uit te nodigen en gratis en vrijblijvend een offerte op te laten maken.

4. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Houd er rekening mee dat de BTW op verbouwingen tot 1 juli 2015 (voor die tijd moet de verbouwing zijn afgerond) nog 6% is, daarna kan hij maar zo weer 21% worden en dat scheelt echt een slok op een borrel.

Als jullie wat willen, moet je dus nu gaan doorpakken, anders is het echt zonde geld. Vooral het dak, stuccen en de aanbouw moeten op tijd klaar. De kozijnen en beglazing bestaan voornamelijk uit materiaal, minder uit arbeidskosten, dus daar zal het voordeel minder groot zijn.

Bedragen geen idee van, want hier heeft mijn man alles wat je opnoemt zelf gedaan :)). Een heel grove schatting wat wij aan materiaal kwijt waren (drie keer een huis gedaan, waarvan een keer in het buitenland, dus dat is niet vergelijkbaar): tussen de 40.000 (dit huis, uit 1976, dus bouwkundig geen problemen) en 60.000 euro (twee huizen geleden, uit 1906, bouwkundig volledig aangepakt inclusief aanbouw, nieuw dak inclusief balken, volledige elektra etc). En daar komt de arbeid voor jullie dus nog bij op.

5. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij laten over een dikke 2 weken vloerverwarming in frezen in onze nieuwe woning.
    We laten het aanleggen als hoofdverwarming. Dus de slangen komen dicht bij elkaar. En het in ongeveer 45 M2.
    En zijn bijna €1.300,- kwijt.

Over de andere dingen kan ik niet mee praten.
    Ligt ook aan de keuze die je maakt.
    Is de keuken en badkamer bijv. echt nodig?

Wij stellen het een paar jaar uit. Dan eerst de keuken en dan de badkamer.

6. Ganesh

Ganesh Bekend lid

Jan 21, 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Bedankt voor de informatie. Juli 2015 zal wel haalbaar zijn. De badkamer en keuken doen we ook zelf, alleen de tegels en een keuken van marktplaats bijvoorbeeld. Het is een huis van 1956, ik zou het liefst het hele huis vloerverwarming willen, omdat dan ook de radiatoren weggaan, die zijn namelijk oud en niet om aan te zien.

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Lastig inschatten, gezien ik geen idee heb hoe groot je huis is.

Hier ooit kunststof kozijnen laten plaatsen. Ze hadden toevallig bij een bedrijf in de buurt een gratis glasactie. Dat scheelde toen heel veel in prijs. Maar de prijs is ook afhankelijk van wat je wilt bijvoorbeeld en de grote en hoeveelheid kozijnen. Zo was ons toiletraampje vrij prijzig in vergelijking van de grote ramen.
    Wij hebben gewoon hier en daar een offerte opgevraagd.

Keukens zijn ook wisselend, wij hebben toen een vrij goedkope keuken ergens vandaag gehaald. En ook hierin is hoe luxe wil je het hebben.

Stroom: de nieuwe meterkast is aangesloten door een erkend iemand, verder hebben we alle draden zelf getrokken.

En wat kan je zelf doen. Wij hebben bijvoorbeeld de keuken zelf geplaatst en betegeld.
    Maar vergis je er niet in, want het kost ook veel tijd en geld als je het zelf wilt doen.

8. Swiftje

Swiftje Lid

Jan 23, 2014
    39
    0
    0
    Omg. Apeldoorn
    Wij hebben tot 2 jaar geleden het hele huis gestript van boven tot onder, geen stuck meer aan de muur of een zolder in huis. Ik adviseer gewoon verder te kijken dan je neus lang is, niet de eerste de beste aannemen of vertrouwen en als je zelf dingen doet kun je een hoop besparen!

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Het gaat heel erg afhankelijk zijn wat je wel en niet zelf kan, maar denk ook aan de voorgenomen dingen zoals leidingwerk en elektra. Dit is niet allemaal zichtbaar.

Ook zul je dus alles, of bijna alles, opnieuw moeten verven en behangen, misschien zelfs wel stucken en repareren.

Wij hebben dus wel een tegelvloer dezelfde doorgelegd in de hele benedenvloer inclusief badkamer (die is beneden), nieuwe badkamer en keuken. Zelfs muren verzet en aangeheeld. 14 dakramen erbij en vervangen maar geen kunstof. Het loont heel erg om dat te zoeken naar waar je het vandaan haalt.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik zou vrijblijvende offertes laten maken dan kun je het veel beter in schatten er zijn namelijk altijd weer kostenplaatjes waar je zelf geen rekening mee houdt.

Wel een leuke uitdaging! Wij hebben ook vorig jaar een huis gekocht waar veel aan gebeuren moest. Nog steeds zijn we niet klaar maar kunnen wel zeggen dat echt alles in huis naar onze smaak is. We hadden voor dit huis veel andere huizen bezichtigd maar of we vonden de keuken vreselijk of de badkamer. Het huis wat we nu gekocht hebben stond ook voor een super prijs te koop, hebben wel spaargeld in de keuken en badkamer moeten stoppen en in januari pakken we de 2 toiletten aan maar als we het huis nu te koop zouden zetten zouden we al winst maken!

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Wij zijn al 17 maanden aan het klussen in een huis uit 1910.
    meerdere groepen aanleggen heeft ons 1400,- gekost (6groepen)

Stucken is prijzig....en Let op ze zijn niet allemaal goed.
    mijn man doet heel veel zelf.
    maar wat ik zo lees wat jullie willen dan zou ik rekenen op minimaal 60.000,-
    Je kunt ook klussen op werkspot zetten daar staan ook recensies bij.

12. Pipperdepip

Pipperdepip Actief lid

Aug 10, 2014
    152
    0
    0
    Wij hadden een bouwdepot van 30.000 euro, waar we 2.000 van over hebben gehouden.

Dit hebben we er voor gedaan:

- hele huis ( woonoppervlak +- 100 vierkante meter ) gestript en opnieuw de muren en vloeren opgebouwd / gestort .
    - overal nieuwe deuren en kozijnen
    - nieuwe plafonds overal
    - vaste nieuwe trap naar zolder
    -zolder omgebouwd naar slaapkamer
    - grote dakkapel op zolder laten plaatsen 4 meter
    - nieuwe badkamer
    - electra overal nieuw, nieuwe meterkast etc.
    - wc boven geplaatst nieuw, zowel het sanitair als de ruimte
    - nieuwe keuken
    - nieuwe wc beneden
    - trap laten bekleden
    - hele huis laten stuccen en plafonds laten spuiten
    - dubbele deuren en nieuwe kozijnen beneden aangeschaft en ingebouwd
    - en een grote kostenpost: allerlei materiaal zoals schroeven, buizen, lijm, kit, etc.

Volgens mij heb ik het zo wel een beetje gehad.
    We hebben ontzettend veel bespaard door alles zelf te doen en het uitbestede werk hebben we door bekenden zwart uit laten voeren. En mijn broer heeft al het electra gedaan.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    jeetje wat goedkoop zeg, scheelt heel veel als je veel zelf kan of handige mensen kent.

14. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    Idd als je veel zelf doet scheelt de helft....

Share This Page