Ik ben nu 22 weken zwanger en sinds twee weken kan ik de baby goed voelen, vooral 's avonds voor het slapen gaan en 's ochtends. Vooral vorig weekend was hij erg actief, zo schattig. Maar, sinds een paar dagen voel ik hem echt minder. Soms maar 1 schopje per dag. Ook als ik er rustig voor ga liggen, knieen omhoog, handen op de buik, half uurtje rustig liggen, maar.... geen schopjes. Is dit normaal in dit stadium? Ik heb overigens AngelSounds en daarmee hoor ik zijn hartje wel; soms wat duidelijker dan anders. Ik bedacht me dat de baby misschien nu even anders ligt, waardoor de placenta of het vruchtwater meer naar voren ligt, waardoor ik het schoppen minder goed voel en het hartje minder duidelijk hoor? Ik heb begrepen dat je rond deze tijd soms de baby heel veel voelt en soms wat minder, dus kan dit normaal zijn?
Ik heb dus wel een "voorliggende" placenta en voel van tijd tot tijd inderdaad minder beweging. Afgelopen dagen oa veel minder beweging gevoeld, maar heb ook een blaasontsteking, dus ik wijt het daar maar aan. Nu is het weer wat drukker. Aangezien je kindje in deze periode nog heel veel ruimte heeft in je baarmoeder kan het inderdaad best zijn dat je kindje inderdaad helemaal achter tegen je rug aanligt en je daarom weinig voelt. En omdat je met de angelsound wel goed het hartje kunt horen/vinden, lijkt me dat je je niet echt zorgen hoeft te maken.
Het schijnt dat je pas met 27 weken je baby iedere dag moet voelen. Dus geen zorgen meid Ik heb mn placenta ook aan de buikwand, maar voel madam de hele dag door vanaf 22 wk. Verschilt toch enorm per zwangerschap Mn moeder heeft mn zus helemaal nooit gevoeld tijdens haar zwangerschap
Ik heb mijn zoontje amper gevoeld tijdens de zwangerschap. Zelfs op het laatst dat er zo weinig ruimte nog voor hem was voelde ik hem zelden tot niet. Wel jammer hoor. Hopelijk ga je je kindje weer volop voelen! Geniet van je zwangerschap!
als ik bijvoorbeeld een verjaardag heb dan voel ik hem de hele dag wel eens niet, houd zich dan gedeisd. ik denk dat hij zich wat aantrekt van hoe ik me (onbewust) voel. ik heb voorliggende placenta dus alle schopjes zijn bij mij gedempt. maar ik voel het eigenlijk elke avond en ochtend en als ik achter de laptop zit meestal wel. als ik ontspannen ben dus. maar ik geloof dat niet iedereen dat heeft want de baby groeit ook en dan beweegt ie wat minder.
Ik voelde week 16/17 al wat gefladder, schopjes, maar nu sinds een paar dagen bijna niks meer (ben nu 18,4 weken)! Het zal wel normaal zijn, maar onderbewust ga je je toch weer zorgen maken.. Ik zou wel graag het hartje willen horen, 20 weken echo moet ik nog weekje op wachten, dus duurt niet zo lang meer gelukkig !
geen zorgen maken meiden, die kleine heeft nog zoveel ruimte die ligt lekker in de richting van je rug te schoppen en dat voel je vaak niet.. Pas bij 27 a 28 weken hoor je de kleine elke dag te voelen , ook niet perse de hele dag door dus, de meeste kans om wat te voelen is geconcentreerd op bed gaan liggen s avond voor het naar bed gaan. Ik begrijp het prima hoor, maar je hoeft je echt geen zorgen te maken..