Moe/futloos/hangerig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poppy14, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppy14

poppy14 Actief lid

3 feb 2014
    283
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind dat mijn peuter snel moe is ..
    Een stuk wandelen of even wat doen is al snel vermoeiend , en dan vraagt hij weer of hij tv mag kijken , en ook. Vraagt hij om zijn speen.

Nu heeft hij veel meegemaakt
    Verhuizing
    Zusje gekregen
    Week in het zkh gelegen ivm verbranding in december
    Sinds febr. Naar de psz

Maar is het normaal dat een peuter snel vermoeid is ?

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn oudste heeft dit soort fases vaak vlak voor of na een ziekte of flinke verkoudheid of inderdaad in heftige, drukke periodes.
    Als het slecht een tijdje is (week of twee a drie) denk ik dat het wel normaal is. Zeker aan het einde van de winter zijn veel mensen, ook volwassenen vaak moe en futloos. Als dit langer aanhoudt, zou ik wel even langs de HA gaan.

Krijgt hij extra vitamine d of een multivitamine ofzo? (juist aan het einde van de winter kan een gebrek aan vit d tot vermoeidheidsklachten leiden).

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ons zoontje van nu net 4 heeft dit ook heel erg. Hij heeft heel weinig energie momenteel. Ook denk ik wat onder de leden maar niet heel duidelijk ziek of zo. Ik denk ook dat het door gebrek aan Vit D. kan komen. En we komen gewoon niet vaak buiten als het zo koud is. Dit weekend komt daar hopelijk verandering in :D Misschien kan je hem wat extra vitamines geven en tijdelijk een dubbele dosis vit. D.

Beginnen op de psz kan ook indrukwekkend zijn natuurlijk en vermoeiend...

Beterschap. Huisarts kan altijd maar dan willen ze denk ik bloed prikken...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hangt er vanaf hoe lang het al zo is. Als het langer dan een week of 2 duurt en hij verder niet echt aantoonbaar ziek is, zou ik er wel mee naar de HA gaan.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Misschien heeft die wel een ijzertekort of de ziekte van pfeiffer.
    Kindjes van deze lft kunnen ook peiffer krijgen maar dan zijn vaak de symptomen minder merkbaar.
    Ik zou als het aan blijft houden wel even naar de huisarts gaan.

Deel Deze Pagina