Verbrand op schooluitje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Huismuisie, 25 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zoon van 9 had een vrij spontaan uitje met de klas naar een meertje in de buurt. Ik was er zelf niet zo blij mee maar goed, hem thuishouden was geen optie.

Kind goed ingesmeerd, grote strohoed op en zonnebril mee. Maar toch had hij een behoorlijk rode rug. Ze zijn ongeveer 4 uur aan het meertje geweest. Hij is wel een extra keer ingesmeerd maar het zit me toch allemaal niet echt lekker.
    Er bleek maar weinig begeleiding te zijn en verbranden is gewoon echt niet goed voor de huid :(

Is het overdreven om hier boos over te worden?

2. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.959
    3.838
    113
    Vrouw
    Fijn is het niet maar het kan wel gebeuren, ook bij jou.

Anna009, Sado, merah en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Je hebt hem zelf ingesmeerd en hij is nog een keer extra ingesmeerd. Meer kun je niet doen. Zou een UV shirtje aanschaffen.

Aegyo, Elsss, Sado en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hij heeft de hele dag in zn blote bassie gelopen.

5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    4 uur vind ik niet de hele dag en daarbij is hij ingesmeerd heen gegaan en nog een keer ingesmeerd. Zou echt voor een UV shirt gaan bij andere uitjes.

Elsss, Sado, merah en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja maar hij had zn shirtje niet aan. Zoon is bij mij nog nooit verbrand, als ik zie dat hij teveel kleurt gaan we uit de zon.

7. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

10 mrt 2019
    243
    134
    43
    Vrouw
    Ik zou er ook ziek van zijn. Loop echt para met een fles zonnebrand achter m'n kinderen aan. En smeer ze elke 2u in. Ben vandaag nog naar school gegaan om ze keer extra in te smeren. Overdreven? Vast voor veel ouders, maar ook zij gingen spontaan naar een speeltuin in de buurt. Was "maar" een uurtje maar dan kan je al mega verbranden. Ik had dus geluk dat ik kwam, want anders was ze vast verbrand ookal had ik haar s ochtrmeds ingesmeerd.

Boos worden lost helaas niks op. Ik zou echt een uv shirt aanschaffen (next via zalando heeft hele gave) en voortaan toch zelf keer langsgaan. Mensen smeren nu eenmaal veel te dun in en dat met zonkracht 7...
    Maar ben absoluut met je eens dat dit echt een vertwoordelijkheid van school is. Ik zou het wel in de groep gooien om dit in het vervolg te voorkomen.

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou veel insmeren is ook echt niet goed. Shirtjes heeft hij van de decathlon. Maar voor zo’n dag moet je die kinderhuidjes wel extra beschermen.

Ik kon er vandaag niet bij zijn omdat ik moet werken. Ik heb voor morgen al vrij genomen omdat ze dan schoolreisje hebben. En in een hele drukke periode nog een extra dag vrij was geen optie. We kregen het ook pas vrijdag te horen dat ze een extra dag weg zouden gaan.

Heb hem wel ingesmeerd met special burn-aid met aloe vera. Dat is van dat arubaansr powerspul. Dus morgen is hij vast lekker bruin. Maar had ook wel even buikpijn toen ik hem obder de douche zette.

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Jij hebt als je met hem op stap bent 1 kind om in de gaten te houden. School heeft er veel meer. Is het fijn? Nee, zeker niet. Was het te voorkomen? Misschien.
    Hij is 2x ingesmeerd dat is op zich best netjes, maar het was idd niet genoeg. Heel vervelend. Je kunt denk ik hooguit op school vertellen dat hij flink verbrand is en vragen hoe ze dat een volgende keer denken te voorkomen.

Ik zou als ik jou was een uv shirt aanschaffen voor zulke momenten. Mijn zoon van 8 heeft er ook 1 en het is wel erg fijn.

femkes, Mammavantwee, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Heeft hij een leuke dag gehad?
    Dat zou voor mij toch het belangrijkste zijn. Ik vind het soms heel jammer dat er steeds minder vanuit school gedaan wordt. Maar aan de andere kant.. ze doen t nooit goed en overal is wel kritiek op.
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind verbranden een serieuze zaak. Mijn zoon van 8 heeft zonnebrand in z'n tas en in druk hem op t hart goed in te smeren en elkaar te helpen. Maarja.. een keer verbranden overkomt mij ook nog wel eens.
    Aan de meer met een windje gaat t ook erg snel.
    Dus ik zou zn huid nu lekker verzorgen en vooral tevreden zijn dat hij met dit warme weer een lekkere dag heeft gehad.

Sado, Biny, Baileyy en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Met 9 moeten ze zichzelf toch een aardig eind in kunnen smeren. Ik zou mij meer zorgen maken over weinig toezicht bij natuurwater.

Jessi79, Aegyo, Sado en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Waarom had hij zn shirt niet aan dan?
    Ik denk dat je er zeker wel wat van kan zeggen dat school er volgende keer alerter op moet zijn. Ik zou me ook meer zorgen maken iver gebrek aan toezicht bij water. Maar je kind moet zelf er ook wel aan kunnen denken dat het uv shirt aan moet.

Athina vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat laatste absoluut en heb ook mn zorgen op voorhand daarover geuit. Gelukkig is dat goed gegaan.

Maar eenmaal aan het spelen denkt mijn zoon niet meer aan de tijd. Die verantwoordelijkheid vind ik in dit geval wel meer bij de begeleiding liggen. Maar goed, misschien verwacht ik te veel.

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Omdat hij eigenlijk de volle vier uur in het water is geweest.

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Als hij zo snel verbrand zou ik ook uv Zwemkleding aanschaffen.

16. MissXray

MissXray Niet meer actief

Met een uv shirt kan je gewoon zwemmen.

Athina vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou ja ik vond het gewoon te last min en niet helemaal doordacht.

Er waren 2 ouders en een juf op 20 kinderen in een druk recreatiegebied. Volgens zoon werd het op den duur ook echt heel druk met andere mensen.

Als school iets organiseert waarbij ik denk, nou dat vind ik een dingetje, dan ga ik zelf mee. Dan neem ik vrij en dan neem ik de verantwoordelijkheid voor mijn eigen kind. Zoals morgen, dan gaan ze naar de bieschbosch met staatsbosbeheer op zoek naar bevers. Super leuk! De hele maand hebben ze alles al over de bever geleerd.
    Maar wel met water en water vind ik spannend, dus dan ga ik mee. Vandaag kon ik geen kant op en ondanks dat je vooraf aangeeft niet echt happy met de keus te zijn krijg je je kind wel verbrand terug. Hij is nog een keer ingesmeerd maar direct weer het water ingesprongen… dus hoeveel zin heeft het insmeren dan? Op de foto’s was ook geen beschutting van een boom oid te zien. Dus 4 uur wel in de volle zon.

Gelukkig organiseert de school van zoon veel leuke dingen hoor. Ze gaan regelmatig een dagje naar het bos. Hebben een creatieve juf die lekker met ze gaat voetballen als ze door de klas stuiteren. Want je kan de tafels ook leren met het overschoppen van een bal.

Athina vindt dit leuk.
  18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind dat je niet boos mag zijn op school, maar op jezelf. School heeft hem en waarschijnlijk nog 19 anderen, ingesmeerd. Je hebt als ouder ook een verantwoordelijkheid. Vooraf insmeren heb je gedaan. Andere dingen die je had kunnen doen zijn uv-shirt of zonnebrandcrème meegeven. Je zegt dat hij ze heeft van de Decathlon, waarom dan niet meegegeven? Je had zelfs tegen hem kunnen zeggen dat hij maar in z'n T-shirt moest gaan zwemmen en een droge meegeven. Houd hij zich niet aan jouw wensen/afspraken, dan is dat pech voor hem.

lorreke, merah, Paris91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

10 mrt 2019
    243
    134
    43
    Vrouw
    Oke hij had een shirt mee, maar blijkbaar geen zwemshirt. Je hebt uv zwemshirs. Mijn kinderen dragen die altijd. Scheelt ook een hoop insmeren.
    En ik smeer liever 1x teveel in, dan dat ze verbranden. Want dat is echt bewezen schadelijk te zijn.

20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hij is vooraf ingesmeerd, hij had zn shirt mee en daarin kunnen zwemmen. En zn zonnebrand was uiteraard ook mee. Het zijn toch gewoon nog jonge kinderen.
    Natuurlijk had hij zn shirt aan kunnen houden, natuurlijk was het beter geweest als hij zelf had bedacht om niet direct na een tweede ronde zonnebrand direct weer in het water te springen.

Maar verbranden is wel gewoon slecht voor je huid. En het is heel zijn rug en deels de armen. Hij is pas net in slaap rond 12 uur omdat hij er toch veel last van heeft.

Nu was het verbranden maar met het gebrekkige toezicht had er ook een kunnen verzuipen.

Deel Deze Pagina