zo beroerd, en je ziekmelden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Violetriot, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hallo.
    Al vanaf week 6 ben ik extreem moe en misselijk. Hoef niet over te geven maar voel me de hele dag niet lekker.
    Sinds afgelopen week slaap ik ook nog eens heel slecht en dat verergert alles ook nog eens.
    Nu heb ik me net ziekgemeld (wordt nog teruggebeld door een leidinggevende)
    Maar ik voel me er altijd zo lullig over he.
    Aan de andere kant denk ik, ik zal de enige wel niet zijn die ziek is tijdens de zwangerschap. Ik werk in een verpleeghuis en als ik al denk aan dat ik nu zou moeten werken kan ik wel huilen.

Werk al 1 dag minder via de arbo, dus misschien moet ik daar straks weer langs. Hoop zelf dat ik me na het eerste trimester weer wat beter ga voelen.

Wanneer gingen jullie je beter voelen en heb jij je wel eens ziek gemeld tijdens je zwangerschap?

2. hailey1826

hailey1826 Actief lid

27 jan 2010
    388
    0
    0
    horeca vakantiecentum
    belgium aan zee
    ik ook , ga morgen terug werken , was een week thuis , voelde me ook mottig en misselijk en kon niet overgeven , moe , ben dan langs de dokter gegaan en bleek dat ik koorst had en een blaasontsteking. voel me nu al wat beter.. veel succes nog he :) we moeten er door :p

3. Henriette76

28 mei 2008
    24
    0
    0
    Schiedam
    Hoi,

In de eerste drie maanden heb ik me ook zo rot gevoeld, extreem moe en misselijk met overgeven. Uiteindelijk heb ik me twee keer 1 dag ziek gemeld op m´n werk. In de 8e en de 11e week. Die twee dagen heb ik ook de hele dag geslapen. Echt even bijtanken.

In de eerste drie maanden heb ik m´n tempo heel erg aangepast aan m´n lichaam. In het weekend gingen we nog wel eens even ergens naar toe maar we zorgden dan dat we met ongeveer twee uurtjes weer terug waren. Verder ging ik, volledig tegen m´n eigen gewoonte in, vaak ´s middags even een uurtje slapen.

Toen iedereen me vertelde dat het na 3 maanden echt beter zou worden, kon ik me het niet voorstellen maar sinds zo´n beetje de 15e week, voel ik me veel beter. De misselijkheid is voorbij en ik heb meer energie.

Sterkte!

4. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    ik ben ziek geweest vanaf week 9 tot week 20.. ga je niet schuldig voelen hoor.. je baas word er voor gecompenseerd!!!
    en jij kiest er niet voor om ziek te zijn.. toch!

doe vooral rustig aan... luister naar je lijf!

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Er zijn idd heel veel mensen (veel meer dan je in eerste instantie zou denken) die ziek zijn in het begin van de zwangerschap en moeten verzuimen. Vooral nu met dit weer en die hitte heb je er alleen maar meer last van omdat je sneller uitdroogt en dan misselijker wordt. Meestal wordt de misselijkheid met rust wat beter, dus luister goed naar je lichaam. Als je die rust nodig hebt, neem hem dan ook.
    En idd wat Lelymupske zegt, als je je met een zwangerschapsgerelateerde reden ziek meldt, dan wordt je baas gecompenseerd door het UWV.

Ik heb me ook ziek moeten melden met misselijkheid toen ik zwanger was, heb niet meer kunnen werken vanaf week 7 tot na mijn verlof! Zal je trouwens nog een pb sturen met 2 links naar sites met info over zwangerschapsmisselijkheid, misschien heb je daar wat aan!

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hoi!
    Bedankt voor de reacties. Ik weet dat ik niet de enige ben, het is fijn om te lezen dat er meer mensen ziek zijn/zich beroerd voelen tijdens de zwangerschap.
    Vroeg net ff paracetamol aan de buurvrouw, begin ik gewoon te huilen.:( haha die wijten we maar aan de hormonen.

Voel me zo verschrikkelijk moe, echt uitgeput. Bloed is gecontroleerd en ze zouden het laten weten als m'n hb te laag was. Maar dit is ruim 3 weken geleden en niks gehoord, dus dat is goed op zich.

Ik ga het gewoon rustig aan doen, morgen ook niet werken en dan moet ik het weekeind pas weer. Late diensten, die gaan sowieso wat beter omdat ik dan 's ochtends en 's middags rustig aan kan doen.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik heb me bij alle 3 de zwangerschappen de eerste 3 maanden niet ziek gemeld.
    Bij mijn dochtertje was ik echt honds beroerd tot week 19..
    Bij mijn zootjes was ik er rond 15 weken vanaf.

Je moet je niet schuldig voelen. jij voelt zelf wat je aan kunt!

Deel Deze Pagina