14 wk en hoge bloeddruk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Musty, Oct 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    hoi hoi,

ik heb afgelopen week 4de controle gehad bij mn gynecoloog en hij maakte zich druk om mijn bloeddruk

met de controles zag hij dat mn bloeddruk steeds verder stijgende is met name de onderdruk, deze was afgelopen donderdag 93
    (bovendruk ben ik vergeten:) )

nou heb ik nooit last gehad van een te hoge bloeddruk (ondanks dat ik een stresskip ben) dus stond heel raar op mn neus te kijken
    (ook niet gehad tijdens de zwangerschap van mn dochtertje)
    nu wilt hij me over 2 weken alweer zien en als t verder stijgt had hij het over medicatie

wel heb ik veel hoofdpijn ik mag voorlopig gewoon paracetamol ervoor gebruiken maar heb niet t idee dat het helpt

kan ik hier verder nog iets aan doen?

en hoeveel kwaad kan die bloeddruk op t moment eigenlijk?
    want maak me er best wel druk om heb ik in de gaten:)

alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Een hoge bloeddruk is vervelend voor je hart en vaten,maar ook voor de vaten in de placenta.Daarom wil de gyn je over 2 wkn weer zien en je evt aan bloeddrukverlagende medicijnen zetten.Zorg dat je veel drinkt en probeer rustig aan te doen,meer kan je niet doen.
    Elke zwangerschap is anders! Dat blijkt nu wel weer!

Imke

3. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    bedankt voor je antwoord!

op t moment heb ik al t idee dat ik me te pletter drink :)

ik laat t maar over me heen komen
    en ben benieuwd wat de gyn 28 okt zegt, morgen eertst naar de arboarts (ivm de bekkeninstabiliteit)

ik verwacht eigenlijk niet dat de bloeddruk zal dalen maar ja positief blijven :)

Share This Page