Hallo, Ik heb eergisteren de groeiecho gehad met 33 weken en mijn kleintje woog 'al' 2 kilo. Ik weet dat het niet veel is maar schrok er best van omdat ik nog niet echt een buikje heb en zelf best klein van stuk ben. Dus ben erg benieuwd hoeveel jullie kindje rond deze tijd woog. veel liefs
Hebben ze er niks van gezegd bij de echo? Mijn kindje woog met 35.3 nog net geen 2500 gram. Een bescheiden kindje zeiden ze qua gewicht. Maar als ik even reken en er ongeveer 200 gram per week bij optel vind ik het een prima gewicht, hij/zij moet er ook nog uit En daarbij op een echo meten is vaak een schatting. Dat lees ik elke keer weer hier op zwangersch.pag. Maak je niet te druk
hier elke week een groeiecho, dinsdag bij bijna 31 weken zwangerschap woog uk 2620 gram bij 44 cm lengte,ze ligt wel voor in groei en vanwege suikerziekte en te veel aan vruchtwater dus elke week echo voor de groei,weet eigenlijk niet wat gemiddeld is.
met 30 weken en 1 dag werd hi het gewicht geschat op 1550 gram! 2500 gram is bij 34 weken het gemddelde en de grootte van je buik wil niets zeggen over de grootte/gewicht van je baby helaas!
Ik ben nog niet zover maar mijn kindje is net gemeten door de gyn en is nu met op 1 dag na 30 weken krap aan 1400 gram. (met 26.3 wkn was hij 1006 gram, met 27.5 wkn was hij 1200 gram) Volgens mij is 2 kg vrij normaal? maar moet over 3 weken terug komen en dan heb ik weer een groeiecho dan kan ik zeggen wat de mijne weegt op dat termijn..
Bij de groei echo van 30 weken hebben ze onze kleine geschat op 1500-1600 gram. Volgens de groeilijn iets aan de zware kant.
De verloskundige zei dat ze een mooi gemiddeld gewicht had. Met de 20 weken was ze veelste klein en veel te licht, ik heb altijd gehoopt op een kindje rond de 48 cm omdat ik anders maatje 50 niet kan gebruiken. Begrijp me niet verkeerd ik ben gezegend met een gezond kindje maar toch ook bang als een kindje met 52 cm en 3,5 kilo eruit moet komen.
mijn zoontje werd met 32 weken geboren met 2250 gram en was wat groter dan gemiddeld. Dus op zich is dit gewicht volgens mij prima en het blijven inderdaad schattingen.
Bij mij was mijn uk met 28 weken geschat op 1580 gram, volgens mij redelijk normaal. Maar, mijn gyn in het ziekenhuis blijft herhalen dat het echt soms natte vinger werk is. De computers die de berekeningen maken a.d.h.v. de metingen van hoofd/buik en bovenbeen, zijn niet altijd correct. Volgens mij zit jij prima op schema met het gewicht!! Ik las dat iemand schreef (weet niet of het de TS was) dat het kindje er ook nog uit moet, en dat je bang was voor een kindje van 3500 gram, maar ik weet vanuit mijn directe omgeving, dat de grootte van een kindje niets hoeft te zeggen over je bevalling. Een vriendinnetje van mij is bevallen met 36 weken en heeft een hele zware moeilijke bevalling gehad van een kindje van slechts 2100 gram, terwijl ik ook een kennis heb die vorige week is bevallen van een kind van bijna 11 pond! Dat was dan ook wel extreem, maar zij had geen hechting, was niet ingescheurd of geknipt en kindje is gezond ter wereld gekomen. Hoeft dus niet altijd wat te zeggen!!!
ik ben ook bevallen met 34.3 weken en onze dochter was 1980 gram en 42 cm. de ene dokter vond haar aan de lichte kant en de andere noemde haar dysmatuur.
Ik ben met 34,6 bevallen en de heren wogen 2600 en 2700 gram, beide 47cm. Volgens gyn groeiden ze als eenlingen.
Ik heb vrijdag de groeiecho gehad met exact 35 wken. Kindje is nu 3000 gram en is geschat op ruim 8 pond bij de geboorte. Eerste was ook 8 pond en 52 cm. Ach, we zullen zien. Eruit komen doen ze toch wel
vorige week met 33 weken en 6 dagen groeiecho gehad. Ze was ongeveer 3132 gram . Ze liep dus 3 weken en 5 dagen voor op der groei.
ik krijg vanmiddag weer een groeiecho met 31 weken en 5 dagen,ben benieuwd nu maar denk dat ze nu rond de 2800 gram is en rond de 46 cm.