Verbruik Electra

Discussie in 'De lounge' gestart door xSNDY19x, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Dames,

Zojuist Oxxio aan de deur gehad. ik ben vorig jaar overgestapt naar hun.
    Sindsdien betaal ik mij scheel aan voorschot en zoals het er nu uitziet moet ik ook nog eens 600 euro bijbetalen.. (via de app gecontroleerd)

Nu bekijk ik via de app mijn verbruik per maand en dit komt uit op ongeveer 546 kWh (PER MAAND)
    voor een huishouden van 2 volwassenen en 1 kind, ons huis is klein 40m²..

op jaarbasis kom ik dus uit op 6552 kWh verbruik. dit is ontzettend veel en dit hebben wij nog nooit eerder gehad (eerder bij essent gezeten en toen betaalde we voorschot 60 euro voor electra en gas en kregen we jaarlijks minimaal 60 euro terug)..

Onze verwarming is blokverwarming (via externe partij dus), dus gas is alleen onze kookplaat die 1x per dag gebruik word.

wel hebben wij een droger, die 2x in de week ongeveer 4 uur bij elkaar aan staat.. en hebben wij schildpadjes waarvan de pomp en warmtestaaf 24/7 aanstaat (de lamp doen we niet zoveel aan)..

wat is jullie gemiddeld verbruik per jaar en is het veel dat wij verbruiken (ja wat ik wel vermoed) maar ik betwijfel of wij dit wel verbruiken zelf of dat er iets mis is met onze electra in huis...

graag jullie meningen :)

2. Moli

Moli Niet meer actief

wij gebruiken met ons gezin (2 volwassen, 1 kind in een toen nog 1 kamer appartement) ong 3000 kwh en ong 1000 gas.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Wow dat vind ik veel! Mijn man is thuis bij de kleine, dus overdag staat er altijd wel iets aan. Zijn met zn 3en en ons huis is ongeveer 150m2. Ons verbruik is zo'n 2500 kwh.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier is het verbruik ongeveer 2300 kwh per jaar. ENECO. 1 volwassene en 2 kinderen. aquarium die de hele dag staat te draaien (lampen, thermosstaat en 2x pomp), droger en wasmachine die ieder gemiddeld 4x per week aan staan.

ik zou sowieso overstappen naar een ander zodra je de kans krijgt. oxxio is echt een grote oplichter. ken meerdere mensen die over gestapt zijn en die nou 3x meer betalen dan wat ze eerst deden. hier staat oxxio ook om bekend.

ik weet niet hoe oud je droger en wasmachine is? een droger verbruikt op zich niet zoveel. een droger van 2010 verbruikt 1,35 kwh per keer. dat stelt dus niks voor.

als je je meterkast opent, zie je dan zo'n schijf draaien? ik zou eens tellen hoe vaak die ronddraaid in een minuut. dan vervolgens alle apparaten uit het stopcontact trekken en er 1 voor 1 weer in doen. ondertussen elke keer die schijf checken. je kan zo de mogelijke boosdoener opsporen. (ALS het aan je apparatuur ligt).
    bij mij ging toendertijd de schijf als een gek draaien door de oude wasmachine.

5. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    word je niet afgetapt?!

6. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw

dat is wel een super goeie tip van jou! wij hebben een droger uit 2013 en een wasmachine uit 2010.. dus zo overdreven oud zijn ze inderdaad niet.. ik heb gewoon t gevoel dat er ergens gewoon iets niet klopt.. en schijnbaar aan al jullie reacties te zien is dit ook zo.. ik weet ook dat als ik de woningbouw bel hun ons enorm gaan afschepen, of van het kastje naar de muur sturen (of wat die gezegde ook is)...

wij gaan vanavond even jou tip proberen in elk geval!

7. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Wat Chubbie zegt, diezelfde vraag heb ik. Het is namelijk enorm veel! Wij zijn met vier personen thuis en zitten bij Essent. Toevallig vandaag de verbruiksmanager gebruikt en de meterstanden ingevuld.

De prognose is dat wij circa 3320kwh per jaar aan electra gaan gebruiken en circa 1676m3 aan gas. Echter dat laatste kan veranderen, sinds gister hebben we overal spouwmuurisolatie.

Ik werk niet, probeer wel bewust om te gaan met energie. Wasmachine draait circa 6 keer per week en 3 keer per week de wasdroger. In de zomer draait de wasdroger na genoeg niet vanwege droogmolen buiten bij goed weer.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wauw dat is veel! Ik durf geen getal te noemen wat wij gebruiken maar met doorgeven van de stand gaf Nuon op de site een melding aan dat wij extreem weinig verbruikt hebben.

Enigste wat er bij ons is veranderd is overgestapt van een 10 jaar oude 42" plasma naar een 46" smart led tv.
    Aangezien de tv hier van 9:00-11:00 aanstaat zal dat waarschijnlijk bij ons het gene zijn geweest wat heeft geholpen met besparen.

Tip van damay77 is een goeie!!

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Toevallig van de week uitgerekend, en van 1 juli tot u heb ik 1100 kWh verbruikt. Heb wel een grote vijver met pomp.
    In mijn oude woning met mijn ex hadden we een verbruik van rond de 2400. Waren we met zijn vieren

10. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    dames,

de tip opgevolgd.. alle stroom eruit (echt alles). toen de meter kast in.. met stroom erop draaide die schijf als een gek rond..
    toen alle stroom er uit was draaide hij nog steeds hetzelfde...

toen zagen wij een aparte groep voor de boiler voor ons warm water, deze groep eruit gehaald en toen ineens bam de schijf draaide extreem minder snel...

dit is dus de boosdoener.. nu weet ik alleen niet wat ik ermee moet... we hebben n super goedkope huur maar de kosten van elextra en de blokverwarming nekken ons financieel zo erg. verwarming jaarlijks 600 euro bijbetalen, 100 euro voorschot per maand al betaalt..

electra nu precies hetzelfde dus!!!!

11. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Oei, kan je jouw bevindingen doorgeven aan de verhuurder? Maar de boiler, is dat onderdeel van de blokverwarming? Zou het zeker aangeven!

12. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    nee de boiler is alleen voor het warme water van bijvoorbeeld afwassen en douche.. de verwarming loopt weer helemaal extern! ik ga dit zeker morgen bij de woningbouw aangeven...

Deel Deze Pagina