Is dit veel of weinig (afvallen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1981, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bezig om af te vallen, maar nu vraag ik me af of ik niet te veel eet.

Vandaag heb ik op: 2 boterhammen en 2 kommetjes met halfvolle melk en cornflakes en vanavond dan gewoon aardappelen, groente en vis.

Is dat veel? Omdat ik vind dat ik echt bijna niet afval.

2. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik vind het totaal niet veel, gwoon normaal ontbijt,luch en avond eten.

ik weet niet hoe lang je al bezig bent met afvallen? maar wie weet duurt het gwoon wat langer? of erbij flink gaan sporten?

3. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is bijna 7 weken, dus ben nu 7 weken bezig ;)

Maar het schiet niet op, bij elke hap die ik neem ben ik bang dit het te veel is wat ik eet. Terwijl ik wel honger heb.
    Ik ben 20 kilo aangekomen en ik wil dit eraf want ik voel me zo niet lekker in mijn vel. Ik moet er nu nog 4 kwijt!

Maar als dit niet veel is wat ik eet waarom val ik dan niet meer af?

4. Skye

Skye Niet meer actief

Je kan beter kleinere beetjes op een dag nemen. Dus 's morgens ontbijten, daarna wat tussendoor (fruit) dan lunchen en dan weer iets gezonds tussendoor en dan avond eten. Na 8 uur 's avonds niks meer eten

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    uhhhmm je bent in 7 weken 16 kilo afgevallen? dat is toch niet weinig, juist erg veel.

6. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ok, maar de 1e 10 kilo zijn van de zwangerschap daar heb ik niets voor hoeven doen ;)

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat je eerder te weinig eet en dat je daardoor niet meer afvalt.
    'k Zou in elk geval nog 2 tussendoortjes nemen en fruit eten.

8. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Bij mij zijn de eerste kilo's er ook afgevlogen, maar de laatste 8kilo blijft zitten, met name op mn buik! Jammer...
    Een vriendin van mij is ook bevallen een half jaar terug en zij is nu begonnen (sinds 4 weken) met een boek van sonja bakker. Ze moest 10 kilo kwijt, ze hoeft nu nog maar 3 kilo...

misschien een idee?

9. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

je eet te weinig daarom val je niet af. Is een fout wat veel mensen maken.

Alles wat je nu eet word als reserve opgeslagen! Dus je lichaam heeft niks om te verteren zal maar zeggen.

Je kan inderdaad beter wat al eerder is gezegd meerdere maaltijden nemen maar wel gezond en kleinere beetjes. Zodat je lichaam steeds bezig is met het verwerken van het eten.

En de laatste kilos zijn het zwaarst zeg ik altijd!

En gun jezelf de tijd en je lichaam om af te vallen. Weet hoe moeilijk het is ;) zelf ook hard aan het afvallen nog 47 kilo :$ te gaan dus koppie op :D lekker bewegen en gewoon gezond blijven eten. Dan lukt het vanzeld wel

10. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Dan ben je dus 6 kilo kwijt in 7 weken. Dat is bijna een kilo per week. Dat is toch juist heel erg goed! Gewoon zo doorgaan meid. Het moet niet te snel gaan, want je moet het ook nog vol kunnen houden. Anders zit het er over een tijdje allemaal weer aan.
    Succes!

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Waarschijnlijk is je lichaam zo kort na de bevalling nog niet helemaal klaar voor lijnen.
    Ik mis trouwens tussendoortjes in je schema.
    Geef je lichaam wat rust, het heeft een topprestatie moeten leveren dus stel niet te hoge eisen.
    1 kilo per week is overigens keurig hoor!

12. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb net druifjes gegeten met mijn dochter ;)

Dus 2 boterhammen, 2 kommetjes melk met cornflakes en druifjes....en dadelijk avondeten, is dat beter?

Ik weet gewoon niet wat ik moet eten om af te vallen dat is een beetje mijn probleem, nu denk ik steeds: is dit niet te veel?

Vandaag ook maar eventjes buiten gewandeld vanwege het vieze weer. Vrijdag heb ik met mijn zoontje 1,5 uur gelopen, heerlijk!!

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je moet inderdaad meer eten, 2 tussendoortjes toevoegen, vooral fruit is belangrijk en smiddags een plakje ontbijtkoek of een cracker ofzo.

Ik ben sinds vandaag weer begonnen met Sonja Bakker en dat vind ik ideaal omdat er precies per dag staat beschreven wat je mag eten. Misschien ook iets voor jou?

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ohja, hoe is het drinken? Want als je bijv veel cola of koffie/thee met suiker neemt, zet dat ook flink aan natuurlijk. Veel water en/of kruidenthee drinken dus

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat ik zou doen..

S'morgens 2 bruine boterhammen met mager beleg evt nog extra tomaat/komkommer er op. Beker magere melk/karnemelk.

tussendoor: fruit ( matig banaan)

S'middags 2 bruine boterhammen met mager beleg, opkikker ( soort cup a soep) beker karnemelk/ magere melk.

S'middags fruit/ ontbijkoek/rijstewafel met mager beleg.

S'avonds maximaal 150 gram aardappels/pasta/rijst/.. rundvlees of vis.. 200 gram groente en evt nog een portie rauwkost..

Half 8 bij de thee nog een stuk fruit..

Heb je tussendoor nog trek neem dan snoep tomaatjes of plakjes komkommer..

Varieer met eten.. zo blijft de verbranding optimaal!;)

Succes!!

16. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt meiden!

Ik drink bij de boterham halfvolle melk. En tussendoor vergeet ik vaak te drinken moet ik eerlijk zeggen. Ik drink of koffie of water of ranja (samen met mijn dochter ;) )

17. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Het is idd heel belangrijk om juist te blijven eten.. dat houdt je verbranding op peil! En er zijn kleine trucjes om snellere verbranding te krijgen..
    Bijv. sochtends een blikje ananas op eigen sap (dus niet op siroop) want ananas zorgt voor snelle verbranding (op nuchtere maag) en een glas water met citroensap. Eet daarbij een bakje magere melk of yoghurt met musli en je hebt een lekker ontbijt..

tussen de middag 2 bruine boterhammen met beleg en wat rauwkost en een stuk fruit..

savonds idd 100-150 gr. rijst/aardappelen of pasta, 100 gr. vlees en 200 gr. groente

en dan savonds nog een bakje yoghurt met appel of ander fruit erdoorheen..

tussendoor minstens 2 liter water en als je flauw word een opkikker of rauwkost ofzo.. die mag je onbeperkt (rauwkost dan)..

Maar ik zou sowieso beetje rustig aan doen met je lichaam zo kort na de bevalling!!! Geef je bv?? want dan mag je meer hebben omdat dat energie van je lichaam trekt! je bent pas 7 weken geleden bevallen en hebt er 9 maanden over gedaan die kilotjes aan te komen, dan kun je niet verwchten dat in 2 maanden er weer af te hebben toch!!!! succes meid!

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik denk dat het juist goed gaat.. net zoals mammie van roy zegt. je bent bijna 1 kilo per week afgevallen..
    het is echt niet gezond als je meer dan dat per week zou afvallen

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind het ook al weer erg vroeg na de bevalling om zo actief te lijnen. Je lichaam heeft juist al die energie nog nodig om te herstellen van de zwangerschap en bevalling.

Vind ook dat je erg weinig eet. Ik zou 3x per dag flauw vallen op dat wat jij op een hele dag eet. Als je over 3 weken aan het werk gaat ( als je werkt ) dan ga je het daar denk ook niet op redden. Is iig niet goed voor je lijf.

En vind een kilo per week ook netjes hoor !

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    O en juist als je wilt afvallen veel drinken! Op die manier raak je de afvalstoffen kwijt die vrijkomen als je gewicht verliest. Ranja is trouwens niet echt een goede, beter dan water of thee idd.

Deel Deze Pagina