120 is nog weinig gemiddelde nederlander betaald 150 per maand en dan heb je de minste kans om bij te betalen wij betalen 200 dan hoef ik me helemaal geen zorgen te maken ze doen dat extra je laag inschatten,want als jij meer voorschot betaald en ze moeten jou terug betalen verdienen ze niks
heb je een verouderde ketel,dan kan t zijn als je em hoger zet maar als je een nieuwe of een vrije nieuwe ketel heb niet,ik heb een nieuwe en die staat standaard op 20 t ligt ook nog aan t systeem van je ketel
Kijk je je rekening nooit na dan? Kijk altijd maandelijks hoe en de wat eraf gaat... om dit soort dingen te voorkomen. Hier gister uitgerekend hoeveel we ongeveer moeten bij betalen. Is zon 150 euro. Kring nog iets terug van stroom maar zal niet veel wezen.
Zoiezo is bijbetalen deze tijden helemaal niet meer nodig, check gewoon zelf je verbruik (evt online of per telefoon) en pas je voorschot dan evt aan als dat nodig is. Ik vul elke maand alles in ter controle kleine moeite (5 seconden werk) maar hoef nooit bij te betalen. Wij hebben dit jaar wel wat meer verbruikt maar ben ook hele dagen thuis (ik werk niet) en let eigenlijk helemaal niet op, computers hele dagen aan, tv heel de dag aan, droger onbeperkt gebruikt, wasmachine draait heel veel. Ik had 5200 kwh verbruikt dit jaar (wel verdeeld over piek en dal, wat eigenlijk niet echt nodig is maar scheelt 6 euro op jaarbasis als ik weer enkele meter van zou maken en dat vind ik niet waard, misschien moet ik zelf wat meer mijn best doen om savonds alles aan te zetten qua was, droger, vaatwasser e.d. (en dat kan straks weer makkelijker omdat het een afgescheiden ruimte word en nu niet) We zijn met 4 personen hier in huis en doen alles elektrisch want we hebben geen gas. Ik betaal 125 euro per maand aan voorschot en krijg nu iets van 250 euro terug. (dat is dus excl gas want dat hebben wij niet) Oja en we hebben deze winter veel storingen gehad aan stadsverwarming (ze vonden het leuk om met de vorst hieraan te gaan werken) dus hebben veel elektrisch moeten stoken, ik zit net na te kijken maar vorig jaar heb ik 5600 kwh verbruikt dus is naar beneden gegaan ondanks alles.
idd goed zelf maandelijks bijhouden scheelt een hoop narigheid. Wij hadden afgelopen jaar een leuke meevaller. Woonden eerst in een kleine slecht geisoleerde en tochtige woning en zijn verhuisd naar een iets grotere zeer goed geisoleerde woning. Met het aanvragen van gas en elektra toen we verhuisd zijn hebben we ons maandbedrag even hetzelfde gemaakt als in de oude woning, puur om het verschil te kunnen zien. Na een jaar: 500 euro terug Nu maandbedrag aangepast.
Kijk dat zijn leuke meevallers, ik weet niet wat wij het eerste jaar in onze woning anders hebben gedaan maar toen hadden we zowat 1000 kwh minder verbruikt dan de resterende jaren, zou ik ook onvoorzichtiger zijn geworden en dat dat zoveel scheelt?
Pfft bij ons zijn de elektra standen net doorgegeven. Ik had me heilig voorgenomen om het bij te gaan houden maar dat is er helemaal bij ingeschoten. Ik houd mijn hart vast want er is veel geklust in huis. De vliering gaat gelukkig deels klaar komen voor de winter, in elk geval de isolatie erin, de afwerking zal nog moeten wachten. Maar hopelijk gaat dit al schelen op het gas (en beetje elektra). Voor degene die op zoek waren naar led lampen. Bij de Ikea hebben ze goed betaalbare led-lampen in normale lampvorm. (Aparte vormen weet ik niet). Neem je er meerdere mee voor gelijktijdig gebruik, zorg dan dat de code die op de achterkant staat hetzelfde is. Anders kan je een kleurafwijking hebben.
Oh ja nog even een vraag voor degene die de standen bij houden. Doen jullie gas en elektra en hoe vaak doen jullie het? Elke week of elke maand? Ik zat namelijk aan elke maand te denken?
Ik doe elke maand want meer mag ik niet van de website maar meer is ook niet echt nodig... Hier doe ik elektra bijhouden en stadsverwarming moet apart met gas bij dezelfde leverancier is natuurlijk helemaal makkelijk bijhouden.
Ik doe het elke maand rond de 10/11e van de maand gaat tot nu goed zitten hier op 120 euro in de maand en de laatste 2 maanden heb ik nog steeds rond de 30 euro over. Nu komt natuurlijk dat winter eraan ben benieuwd. Moet zeggen we zitten in een tussenwoning (huur) Onze voor en achtergevel zijn geïsoleerd met van die bolletjes die hebben ze vorig jaar in de spouwmuur gespoten en de daken zijn ook geïsoleerd. Verder ben ik echt een piet lut gaskraan dicht als we hem niet gebruiken. Geen onnodig licht aan (loop altijd achter ml aan die laat alles branden) Kachel net als nu alleen ff in de ochtend aanslaan om 7 uur en dan op 19 zetten. Straks weg dus nutteloos om aan toe houden. Vanavond om 7 uur nog even een keer aanslaan voor de avond en verder nog niet stoken.
wij betalen 150 euro per maand in onze nieuwe woning ook een tussenwoning en krijgen van de afgelopen 4 maanden 200 euro terug. volgens nuon verbruiken we nu 94 euro pm.. zal straks in de winter wel meer worden
Wij houden iedere maand onze gas en stroom in de gaten. Ik vul het nu iedere 2 maanden online in zodat we kunnen zien of we nog goed zitten.
Ik heb trouwens meerdere vergeleken maar vind dat altijd lastig dat vergelijken, denk je een goedkoop tarief te hebben gevonden dan is het vastrecht tarief bijna 3 keer zo veel dan je nu betaald e.d. Ik vind het vergelijken erg lastig!! Het moet vast goedkoper kunnen!! Maar vertrouw die mannen aan de deur en vage aanbiedingen niet!
dat is wel handig om bij te houden , dat ga ik ook maar doen ! sochtends is het hier tegenwoordig best koud, dus dan zet ik hem altijd ff op 21 en als het dan warm genoeg is zet ik hem weer lager naar 19 of 20. doen jullie dat ook of laten jullie hem dan gewoon staan ?
woow , kijk ik net op mijn nuon staat er termijn bedrag: 64 euro. ze hebben ons dus al omlaag gezet, ik heb het gelijk weer omhoog gegooid
Is ook vreselijk irritant allemaal. Zelf ook eens een paar uur mee bezig geweest en uiteindelijk maar besloten gewoon onze vaste aanbieder te bellen dat iemand ons een lager tarief aanbood (zo'n vage verkoper ergens in het winkelcentrum). Daarop ging onze huidige aanbieder onder die prijs zitten. Toen kon de ander dat ook weer en uiteindelijk onze huidige aanbieder dus nogmaals verlaagd. Aangezien we tevreden over ze waren en zijn blijven wij dus gewoon, maar wel een stuk aantrekkelijker nu.
Dat is wel een idee, ik zag zoiezo dat ik variabele tarieven heb (al 3 jaar) en misschien kan ik die omzetten in bv 3 jaar vast (dat scheelt al 2 cent per kwh) en elk jaar zou die dan 10% extra dalen (3 jaar dan) ik zal eens een belletje eraan wagen.. Ik zat jouw post te kijken en jullie verbruiken echt weinig zeg haha hoe doe je dat haha
Ik was blij want wij kregen 118,- terug! Maar gister is de ketel kapot gegaan ,kosten 300,- om te maken grrrr
aah bah dat is een tegenvaller ik ben blij dat we een huur huis hebben want ik hoef maar te bellen en ze maken het , kost ons niks hier..