Verchroomde kruiken echt nodig in zomer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marijntje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hallo,

Ik beval in juli dit jaar en ben aan het kijken naar de babyuitzetlijst. Is het nou echt nodig dat je twee kruiken in huis haalt als het kindje in de zomer komt? Of hoeft dat alleen in de winter? Hoe lang kan een kindje zijn/haar eigen temperatuur niet goed reguleren?

Misschien heeft iemand advies.

Bedankt! Marijn

2. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Volgens mij moet het van de kraamzorg wel.. Maar mijn dochtertje van juni heeft er ook nooit geen nodig gehad.. Maar ligt ook aan je kindje natuurlijk..

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Je kan ze het beste wel hebben!
    Je weet zowiezo niet wat voor weer het is in ons landje. 2 jaar gelden was het net herfst in juli.

En in het begin kan je kleintje zich moeilijk warmhouden...

Misschien kun je ze van iemand lenen? Je hebt ze vaak maar heel kort nodig.

4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Mijn vriendin was in juli uitgerekend (vorig jaar met die hittegolf) en die had 1 kruikje... ze moest er mooi een bijkopen van de kraamzorg...

Ik ben in augustus bevallen, eveneens met die hittegolf. Ik had 3 kruiken, ik heb er niet een gebruikt. Mijn vriendin heeft ze toch wel gebruikt, haar kindje werd een paar dagen na de geboorte ineens ernstig ziek :(

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben bevallen met de hittegolf in Juli en heb allebei de kruiken nodig gehad omdat Iman haar temperatuur niet goed kon vasthouden.
    Hier dus wel nodig geweest!

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb er 1 gekocht (eind mei uitgerekend) en als we er 2 nodig blijken te hebben is die binnen 10 min. gekocht! Zal er dus sowiezo 1 kopen!

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Finn is ook met het extreme warme weer geboren.

Ik had 1 kruik. Deze heb ik evengoed de eerste week nodig gehad. Daarna nooit meer gebruikt.

De kraamverzorgster vond 1 kruik genoeg. Hoefde die tweede dus niet te halen.

8. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ik heb er een (zo een stalen). Verder heb ik wel twee gewone kruiken in huis, een daarvan heeft een fleece buitenkant. Zou dat genoeg zijn?

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter destijds in Juli heeft ze een week nodig gehad ookal was het buiten erg warm. De eerste dagen hebben veel kleintjes nog moeite met hun temperatuur vasthouden. Ik zou proberen of je ze kan lenen van iemand... hebben wij ook gedaan.

10. Pam

Pam Actief lid

14 aug 2006
    275
    0
    0
    Toen onze dochter geboren was was het bloedheet.. geloof 31 graden maar ze hadden wel 2 kruiken in haar bedje gelegt.. en een mutsje op!
    Achteraf was dit echt niet oke! wij vroegen ons ook al af of dat allemaal welnodig was maar onze hulp had 25 jaar ervaring, dus tja..

Later kwam de ambulance onze dochter ophalen (om een andere reden, het ging niet goed met haar) en die zeiden toen dat ze veelste dik was ingepakt en dan ook nog die kruiken erbij!

Als het goed is krijg je nog ee gesprekje met het kraambureau dan kun je het altijd nog navragen..

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik had ze bij de meiden (augustus 2000 en juli 2004) ook en wel gebruikt! In het begin kan het zijn dat je kindje zich niet goed zelf kan warm houden. Dan worden met de ene kruik de kleertjes voorverwarmd en met de andere het bedje.

12. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Mijn dochter is van juli en bij haar heb ik 1 kruik gebruikt.
    Mijn zoon is van juni en bij hem heb ik 2 kruiken gebruikt.
    Mijn baby is van september en bij haar heb ik ook 2 kruiken gebruikt.
    Gina

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik gebruik mijn eigen kruik van vroeger zelfs nu nog. onverwoestbaar die dingen. je koopt ze dus niet alleen voor de eerste paar maanden.

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Marijntje, ik vroeg me hetzelfde af, dus bedankt voor deze vraag. Ik zal er 1 kopen en de rest met VK overleggen.

Bedankt iedereen en succes!

15. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben de babybelly...een kruik op stroom......nou ja stroom...je laat hem 3 min. op en hij blijft 4 uur warm
    ondanks dat Teun allang perfect zijn temperatuur kan regelen gebruiken we hem nu nog om savonds ( 18:00 en 23:00 uur ) zijn bed lekker voor te verwarmen...ligt toch lekkerder op een warm plekje dan koud en hij valt gelijk in slaap..... :D

en daarvan hoefd ewe er ook maar 1 te hebben......en de prijs..is gelijk of niet iets goedkoper dan 2 losse kruiken met kruikzakken....

16. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nou hier oo precies in de hittegolf bevallen...
    ik had er maar 1 gekocht...heb m een paar ker gebruikt.. maar niet echt nodig gehad, maar elke kraamzorg is anders, en sommige beebs hebben t meer noidig als de anderen

Deel Deze Pagina