Vuilnisbak zonder bodem.. handig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yuni, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Ik ben op zoek naar een vuilnisbak om buiten te plaatsen, waar ik één grote vuilniszak in steek, die dan gevuld wordt met volle vuilniszakjes uit de keuken.

Nu kwam ik op een bodemloze vuilnisbak van Curver uit:

bol.com | Curver Vuilzakhouder Bodemloos - 60 l | Koken en tafelen

Is zoiets handig? Momenteel staat mijn vuilniszak buiten gewoon in de regen, en als het vuilnis buiten moet, moet ik met die natte zak door de living. Echt niet praktisch...

Met zo'n bodemloze vuilnisbak gaat de regen er ook onder lopen vermoed ik. Maar heeft het misschien andere voordelen waar ik over zie?

Hoe lossen jullie dit op?

2. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik heb in de keuken een klein afvalemmertje (12 liter), als dat zakje vol is, gaat die de container in. Container eens in de twee weken bij de straat en voilà, weg vuil. Ik zal het niet helemaal begrijpen denk ik waarom je dit nodig zou hebben... :D

3. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik woon in Utrecht (niet eens echt centrum) en hier hebben we geen kliko's. Die krijg je gewoon niet.

Ts heb je geen mogelijkheid voor een kleine overkapping? Zodat ze droog staan?

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Er zit geen bodem in de bak, dus kan je onderin een stoeptegel leggen. Hier rust de zak dan op en word hij niet nat door evt regenwater wat er onderdoor loopt;)

5. rums

rums Niet meer actief

Misschien wel handig een afvalbak buiten. Maar let wel op ivm ongedierte.

6. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Die hadden wij op het werk ook, ik vond het wel handig. En een deksel er op is altijd beter dan een vuilniszak zo neerzetten buiten. Daar kan aan geknaagd worden :p

Inderdaad met een tegel eronder kan je water tegengaan, al denk ik dat de meeste vuilniszakken wel waterdicht zijn, toch?

7. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Niet bij stilgestaan... :)

Goede tip van Damay!

8. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Ik ben zoek naar grote Amerikaanse vuilnisemmers.
    In Nijmegen hebben we ook geen kliko

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bedoel je zo'n emmer en deksel van ijzer? Die verkopen ze bij de ikea.

10. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik denk dat hij bodemloos is zodat je de zak er niet helemaal uit hoeft te tillen. Dus dat je een knoop maakt in de zak en dan de bak over de zak optilt ipv de zak uit de bak. Kan me anders ook geen reden bedenken ;).

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Je hebt toch wel geregeld (of ik iig) dat er nattigheid in zo'n zak komt/zit. lijkt me niet fris als die op je tegels komt en gaat liggen stinken.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het er wel handig uitzien :)

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij is hij inderdaad bodemloos zodat je een volle zak niet door de smallere opening bovenin hoeft te wurmen. Je tilt gewoon die bak op.
    Wij hadden zo'n ding vroegah ook (toen ik nog als zorgeloos kind nooit vuilniszakken buiten hoefde te zetten. ;))
    Volgens mij stroomt het water er normaal gesproken niet onderdoor hoor. Maar ik denk dat als dat toch gebeurt, dat een stoeptegel of een paar straatstenen onderin er wel voor zullen zorgen dat de zak niet nat wordt.

14. Yuni

Yuni Actief lid

28 dec 2008
    170
    0
    0
    Damay wat een goede tip, was ik werkelijk nooit zelf op gekomen, bedankt! :)

Ik heb geen container. Hier kopen we gewoon grote vuilniszakken die je dan zo op straat zet.

En inderdaad, heb vroeger een vuilnisbak mèt bodem gehad, da's zo een gedoe om een volle zak eruit te krijgen..

Bestellen dan maar :)

Deel Deze Pagina