nog meer bezuinigingen..

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Violetriot, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Waar gaat het heen?
    Ik ben bang dat er echt op de verkeerde plekken bezuinigd gaat worden. Weer in de zorg, kinderopvang etc..

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bedankt aan de vvd wilders en cda stemmers.....

Hoop dat het kabinet snel valt en er iets meer sociale politiek gevoerd word.

De Grieken zijn gered. Mooi. Nu wij nog....

De weelde waar in we zijn opgevoed gaat verdwijnen. Het sociale ook erg jammer.

3. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Tjaaa... :S

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik werk in de zorg, ik hou mijn hart vast. We kunnen al zo weinig voor de bewoners doen..

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Aan een faillissement van Griekenland heeft Europa ook niks. Er zijn echter wel een berg bezuinigingsmogelijkheden die door dit typische VVD kabinet tot nu toe vermeden zijn. Ook daar zitten haken en ogen aan, maar je kunt je afvragen of waar nu zo zwaar op bezuinigd wordt (kot, zorg) ook niet erg schadelijk is uiteindelijk.

Wat mij ook zorgen baart is dat iig mijn eerste reactie is: oh, ik ga nog zuiniger leven, nog meer sparen (want stel je voor dat de KOT wegvalt? :$). Als iedereen juist de broekriem aantrekt, groeit de economie ook niet.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het is een Europese norm die NL 'moet' hanteren (hoeft niet uiteraard, maar daar hangen enorme consequenties aan). Als de SP of voor mijn part de partij voor de dieren het mocht bepalen was het vast niet veel anders geweest..

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat als Griekenland valt wij ook een enorm probleem hebben. Dat wil je niet, dan zijn we nog verder van huis..

En laten we eerlijk zijn, Griekenland heeft jarenlang alleen maar schulden opgebouwd en geen bezuinigingen doorgevoerd.. En tjonge, wat zijn ze goed terecht gekomen;)

Ik ben het met jullie eens dat het meeste op de verkeerde plekken word gehaald, maar is er een keuze? (met welke regeringspartijen dan ook)
    Hier in de buurt zijn heel veel projecten stopgezet, want ze krijgen geen subsidie meer.. Maar daar hoor je niks over in het nieuws.. Het alleen maar de zorg/onderwijs/kinderopvang etc. dat naar voren komt, terwijl er overal word gesneden, en flink ook..

Het is noodzakelijk om te bezuinigen, willen we niet zo eindigen als Griekenland..

Begrijp me niet verkeerd, wij zijn er dit jaar ook flink op achteruit te gaan, maar door miepen bereiken we niks en wordt het zeker niet anders..

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik vind het van de zotte. hou mijn hart vast voor wat er nu weer gaat komen. Mensen met hele hoge inkomens maken zich ws nog niet zo'n zorgen, mensen in de politiek blijven ws de meest belachelijke dingen declareren, en wij? we moeten maar roeien met de riemen die we hebben...

8. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Even kortzichtig gezegd: we gaan het straf krijgen komende jaren, een paar stappen terug, het kan geen kwaad vind ik (zolang je niet ontslagen wordt). Dan maar geen dure telefoon + abo, auto, dure vakantie, dure kleding, speelgoed voor de kinderen, minder vaak uiteten etc.

9. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Begrijp uberhaupt niet dat Griekenland, portugal, italie .... en nog meer destijds mee mochten doen met de euro...

ze haalden TOEN in eerste instantie de gestelde norm niet... en *poef* opeens wel.....
    Dan kun je toch op 5 vingers nagaan, dat er daar al iets niet klopte....
    het is (naar mijn mening) al jaren geleden de mist in gegaan....

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou dat had ik voorheen ook al niet.. dus dan valt er weinig te besparen lijkt me. We gaan nooit uit eten, nooit op vakantie, speelgoed voor de kids is ook maar max 50 euro, kleding max 100 eu pj voor mezelf, pj etc.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja je kunt wel zeggen dat je niet moet gaan besparen omdat je dan de economie nog verder in het slop helpt...
    Maar als je het niet meer kan betalen heb je toch geen keuze meer???

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Helemaal waar.

We hebben het nooit zo heel slecht gehad. Ja in de jaren 80 was er ook werkeloosheid in de jaren 90 ook. Maar toen werden er wel banen gecreƫerd de melkertbanen ect ect. De ziekenfonds premie was nog te betalen. Nu is het haast onbetaalbaar aan het worden en elk jaar betalen we meer en meer. Bezuinigingen in het onderwijs, zorg ect ect straks mogen we onze eigen ouders in huis gaan nemen omdat de bejaarde tehuizen gaan verdwijnen omdat er geen geld meer voor is. Begrijp me goed zou ze met liefde in huis nemen. Maar willen ze dat zelf als ze hulp bedroevend worden:(
    Speciaal onderwijs de zwakkere kinderen waar ook weer op bezuinigd word. Kinderen die als ze 18 zijn ook die hulp nog nodig hebben sociale werkplaatsen die verdwijnen......
    Dat bedoel ik met het sociale punt.

En bezuinigen waar op moet je nog bezuinigen vakantie wat is dat.? Kapper wat is dat?? Nieuwe kleren voor me zelf wat is dat??

Maar mopper toch niet. Me kindjes hebben nog te eten en te drinken een dak boven hun hoofd maar of het makkelijker er op gaat worden nee denk het niet.

Daarom zou ik gewoon een iets sociale kabinet willen.

Mijn pa heeft deze week te horgen gekregen dat het bedrijf waar hij werkt gaat verhuizen naar Best. We wonen in Delft hij is 63 jaar en zou dan elke dag 3 uur moeten pendelen tussen zijn huis en zijn werk. Maar mijn vader is oppppp. Zijn baas moet nog beslissen wat te doen maar ontslag geven willen ze niet. Zou voor me pa wel goed zijn kan hij de ww in maar dan verliest hij 4 a5 honderd euro in de maand. Hij is te oud om nog aan het werk te komen maar hij is zo moe er van. Hij zegt ik heb me hele leven kei hard gewerkt en net op de val reep moet ik maar kijken wat ik doet. Hij is niet blij dat het waarschijnlijk vervroegd pensioen word omdat dat ook weer geld kost als die wel over 2 jaar 65 is...

13. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik denk idd dat er maar weinig zijn die zelf nog meer kunnen bezuinigen. Die moeten al ieder dubbeltje omdraaien.
    Voor heel veel mensen is het nu al moeilijk genoeg, laat staan dat de situatie nog erger wordt!

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Nou inderdaad. Wij werken beiden, mijn man gaat nog een opleiding doen om hogerop te komen. We hebben geen schulden en zelfs wat spaargeld en we kunnen ook nog sparen voor de kleine.

Maar...we gaan nooit uit eten, weinig op vakantie, kopen weinig spullen alleen als het echt nodig is.

Moeten we dan dat kleine beetje zekerheid in de vorm van spaargeld ook nog kwijtraken? Niet meer kunnen sparen voor de kids later?

Ik weet dat veel mensen het minder hebben, maar ik zou toch graag mijn leven zo houden, we werken er hard voor. Ben benieuwd wat de toekomst ons brengt..helemaal met 2 kids straks.

Zal je zien dat de kinderbijslag ook nog verder omlaag gaat..

15. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Nou wij zijn afgelopen jaren goed achteruit gegaan!
    echt schrikbarend. Inkomen is minder geworden, omdat mijn man minder werk heeft en onze onkosten zijn echt enorm gestegen.

Ik hou mijn hart vast! En wij hebben ook besloten zoveel mogelijk te sparen, zo min mogelijk te kopen. Slecht voor de economie. Maar wij willen niet in de problemen komen!

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik snap ook echt dat er bezuinigd moet worden, maar laat ze op de juiste dingen bezuinigen.
    Laat ze ook vooral de economische groei stimuleren!!!
    Maar nee, ze korten overal op.. Ik zie zoveel mensen ( serieus, ik schrik er soms echt van ) die hun baan verliezen in mijn omgeving.. :(
    Ze gaan stuk voor stuk in de ww.. En wie betaald dat?

Ik heb vanaf augustus geen werk meer door de bezuinigingen in de kinderopvang en ik hou mijn hart vast!! :(
    Net een nieuw huis gekocht, middenin een opleiding, 2e kindje etc...

Van mij part mogen ze flink korten op ontwikkelingshulp etc.. heel hard misschien. Maar er MOET bezuinigd worden! En half NL failliet laten gaan werkt niet echt mee.

Ik hoop echt.. Dat wij ons straks kunnen redden.. Ik hoef geen dure vakanties, uiteten, uitstapjes etc. Maar ik wil wel zonder geld zorgen kunnen leven, eten op de tafel kunnen zetten etc.

Op dit moment zit ik echt enorm in de stress. Net zoals veeeeel meer Nederlanders. Wat is de juiste keuze?
    Als je stopt met werken ontvang je subsidies etc, waardoor je soms nog meer overhoudt dan wanneer je werkt en je kinderen naar de opvang brengt..

Ik vind het heel jammer en heel erg dat het zo gaat in NL.. Het was hier allemaal zo goed geregeld.
    Ze zijn denk ik te hard van stapel gelopen toen opa's en oma's bijv als gastouder konden gaan werken.., Dat heeft ze zoveel geld gekost!
    Niet dat dat de enige reden is natuurlijk, maar er zijn grove fouten gemaakt.
    Ik snap dat je daar als Nederlander aan mee moet werken om het op te lossen, maar ik vind het heel naar op de manier hoe het nu gaat.
    Helemaal als ik die zotte uitgaven/declaraties zie van het kabinet.

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat ontzettend sneu!:(

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dat klopt helemaal! En wat mij zorgen baart, is dat ik niet snap dat het kabinet DAT niet ziet!
    Het is een logische reactie van mensen en juist ook heel slim in hun eigen opzicht.
    Voor de economie is het inderdaad funest.. Thanks kabinet!!!!!

19. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Het kabinet van jaaaaaren geleden onder meneer Kok had al moeten besparen en rekening houden dat er een tijd zou komen dat iedereen moet gaan bezuinigen. Hij heeft alles verpest in mijn ogen. In die tijd kon het maar niet op, iedereen leefde in weelde. Balkenende mocht al beginnen met puinruimen.
    Je kunt toch weten dat het geld op een keer op gaat geraken. Ach, als burger kun je niks, alleen maar afhankelijk zijn van de politieke spelletjes.

20. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Niet alleen Griekenland heeft een hoge schuld. Wat dacht je van de gezamenlijke schulden van de Nederlandse huishoudens (hypotheek)? Dan staat Nederland op kop!

Deel Deze Pagina