Verdachte witte waas/spruw??? Vraagjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miepens, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hallo allemaal,
    Mijn dochter is nu 8 dagen oud. Sinds eergisteren zijn we bedacht op spruw. Er hebben al meerdere mensen (vk en kraamzorg) naar gekeken, maar allen twijfelen. Nu zeggen ze dat e het beter zeker kan weten voordat je gaat behandelen, omdat dat behoorlijk intensief is. Maar ik wil ook niet achter de feiten aanlopen.

De feiten:
    Witte waas achter in de mond die ik niet makkelijk met gaasje wegkrijg.
    Dochter lijkt verder goed rustig te drinken, geeft niet aan dat ze pijn heeft.
    Ze pakt niet steeds mijn borst en laat dan los. Meestal hapt ze, en dan pas bij 2,5-5 minuten even los en vast, en daarna bij 14 minuten ofzo. Dus niet los/vast/los/vast.

Nu heb ik voor de zekerheid de huisarts gebeld. Daar kan ik morgen (laat in de ochtend) terecht. Nu zijn mijn vragen:

Is dit te laat?
    Hoe kan hij echt duidelijkheid geven dat mijn dochter spruw heeft? Maken ze een uitstrijkje ofzo?

Alvast bedankt!

2. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Nee hoor is zeker niet te laat. Hier een aantal keren spruw gehad. Opzich als zij en jij er geen last van hebben heeft het geen haast om te behandelen. Het gevaar met spruw is dat je last kan krijgen van je borsten en dat wil je voorkomen. Mijn mannetje heeft er geen 1 keer last van gehad ondanks dat hij het 5x had. Hij dronk verder gewoon goed...

3. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Hoe heb jij de behandeling van spruw ervaren? Ik zie daar namelijk enorm tegenop

Deel Deze Pagina