lastige start gehad. wil mijn verhaal kwijt

Discussion in 'Borstvoeding' started by Fietwordtmama, Apr 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi. Inmiddels gaat het helemaal goed hier. Maar ik merk dat ik de neiging hebomin ieder topic waarop ik reageer mijn heleverhaal te vertellen, ongeacht of het relevant is ;) Dus ik dacht. Dan maar een eigen topic. Dan ben ik het kwijt en hoef ik geen andere topics te vervuilen :D

Baby is geboren op exact de uitgerekende datum. In het ziekenhuis vanwege langdurig gebroken vliezen, en daar moesten we oom 2 dagen blijven ter observatie. Direct na de bevalling voor het eerst aangelegd. Dat ging, maar hij kreeg er niets uit. Geeft niks proberen we later nog eens.
    Helaas bleef de productie uit, en ging het aanleggen niet goed. Lk van het ziekenhuis heeft meerdere keren meegekeken en geholpen met aanleggen. Ook met tepelhoedje geprobeerd. Maar dat hielp niet. De tweede dag zijn we begonnen met kolven, en de gekolfde melk gegeven via fingerfeeding. Helaas kolfde ik maar 3 cc max per keer. Dus dat schoot niet op. Eenmaal thuis met mijn oude kolf geprobeerd, maar dat werd een drama. Ik verging van de pijn omdat deze stuk was (kon sterkte niet meer afstellen, en hij stond op de hoogste stand). Via vk een huurkolf gekregen.
    Ik had een superfijne kraamhulp die alles deed om hem goed aangelegd te krijgen, en intussen ook oudste zoon niet vergat, terwijl wij alleen nog maar bezig waren met kolven, pipetjes en aanleggen. Maar ondanks alle inspanningen liep de productie op naar hooguit 5 a 10 cc. En baby begon al vreselijk te huilen zodra hij bij me werd gelegd. En dat brak me op een gegeven moment. Op de 5e of 6e dag zei ik tegen de kraamhulp dat ik wilde stoppen met fingerfeeding, afgekolfde melk in de fles wilde doen en tekort aanvullen met poedermelk.
    En zo geschiedde. Die middag kwam de vk nog langs om nog 1 keer mee te kijken en dat zou de laatste poging worden. Poging mislukte, zoon kreeg een flesje en ik ging weer aan de kolf. Met de wetenschap dat ik geen brullende baby meer zou gaan proberen aan te leggen. Beneden hoor ik vk en kraam nog effect kletsen bij de deur en ik kijk naar mijn borsten en zie: het kwam er in straaltjes uit! Direct door de babyfoon geroepen ' ik heb straaltjes'.
    Vanaf dat moment kreeg zoon mijn melk uit een flesje. Meteen ook maar een goede dubbelzijdige kolf aangeschaft, want maandenlang met de huurkolf, en straks ook op het werk (als ik fulltime kolven zo lang zou volhouden), zag ik niet zitten. Wel nog de nodige traantjes gelaten, omdat ik zo graag mijn babietje aan de borst had gehad, ipv zo'n duffe machine.
    2 weken later was ik een fles aan het klaarmaken voor baby. We hebben de medela flesjes met calma speen. Die speen heeft de vorm van je borst, en een grote opening (ding waar die op zit heeft klein gaatje, zodat baby de melk zelf naar buiten moet zuigen). Ik zat zo naar dat ding te kijken en dacht... Ga hem foppen. Dus fles gemaakt, ging zitten met baby,fles en losse speen. Zet speen op mijn borst. Baby valt erop aan en.... Drinkt!
    Daarna nog even zonder geprobeerd, maar dat bliefde meneer niet. En sindsdien voed ik met ' babyadapter'. En dat gaat al ruim 3 maanden heel goed.:D

2. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Wat fijn dat het bij jou inmiddels allemaal goed gaat! Ik hoop hier ook heel erg op een goede afloop, maar zulke verhalen geven mij wel hoop dat het goed kan gaan ^^

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,820
    5,956
    113
    Female
    Haha de baby-adapter, geweldig...dat klinkt toch stukken beter en logischer dan tepelhoedje?

Super gedaan en lekker genieten van je beeb !

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wauw goed hoor!
    Respect! En een super beloning dat hij nu zo aan de borst drinkt met je 'babyadapter'!

5. Gul1

Gul1 Fanatiek lid

Mar 1, 2014
    1,561
    0
    36
    Huisvrouw en moeder :D
    Helemaal geweldig.
    Goed dat je geduldig door bleef gaan met proberen :)

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Geval van tepel-speen verwarring?! Hihihi! Goed gedaan zeg! Super!

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Idd. Maar voor hij fles kreeg kon hij ook al niet met de tepel overweg.

8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Geen tepel speen verwarring maar speen tepel haha.
    Meid wat ontzettend dapper dat je door heb gezet dikke pluim voor jou en je kindje! Jullie zijn een goed team en fijn dat je nu toch op deze manier met plezier kunt voeden.

9. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Lol! Zo zie je maar, beetje creativiteit is nooit weg. Lekker voor je!

Share This Page