"Verdelen" van je kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    #21 hardloper, 14 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mrt 2011
    Ik verdeelde altijd in het begin. Ik wil uiteindelijk gewoon de feestdagen met mijn gezin doorbrengen, en nergens verplicht langs hoeven. En aan verdelen doe ik neit meer. Ik ga waar wij heen willen en ik weiger om nog af te strepen.
     
  2. blondjuh

    blondjuh Fanatiek lid

    19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    Verplichtingen hou ik zo al nie van maar snap best dat je man wik dat ze naar hem ouders gaan wij wisselen ook
     
  3. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Hier zien mijn schoonouders Esmee veel vaker ( 3-4x per week), passen ook vaker op en als Esmee uit logeren gaat dan is de voorkeur van beide kanten voor mijn schoonouders.;)

    Mijn ouders nemen niet de moeite om bij ons te komen, dus moeten we altijd daar heen. Heb ik niet altijd evenveel zin in dus zien ze Esmee automatische minder.
    Ook is er geen hygienische slaapgelegenheid. Dus logeren alleen wanneer het echt niet anders kan.
     
  4. Nischa

    Nischa Bekend lid

    19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Hier ook hetzelfde verhaal mijn zoontje gaat regelmatig naar schoonouders toe voor op te passen als ik werk of keer logeren. mijn moeder wil mijn zoontje ook een keer en die zit in limburg en dat durf ik eerlijk gezegd niet zo goed aan. want stel hij heeft heimwee naar ons omdat hij moeder helemaal niet zo goed kent. sta je toch even mooi te kijken
     
  5. tulip

    tulip Niet meer actief

    hmm, sta er toch van te kijken bij hoeveel mensen de voorkeur toch naar 1 kant opa en oma uitgaat. Hier is het verder ook prima verdeeld, humpie is gek op beide oma's en opa's.

    Het doet mij wel denken aan mn neefje een paar jaar geleden. Wij waren op visite bij mn schoonzus, ze stond bij het raam en zag opa en oma aankomen. Ze zegt: hee, t. daar komen opa en oma. Neefje dacht dus dat het mijn schoonouders zouden zijn en hij was helemaal blij. Hij deed de deur open en daar stonden de andere opa en oma, zegt hij heel teleurgesteld: o, ik dacht de andere opa en oma.... oeps!!!
     
  6. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    ONZIN!
    Kwantiteit is niet hetzelfde als kwaliteit.
    Mijn ouders wonen in dezelfde stad. Mijn schoonouders op een uur rijden. Mijn moeder komt heel vaak eventjes een paar uurtjes langs, of om te wandelen, of voor de kleine oppasjes (een uurtje of een avondje). Mijn schoonmoeder komt vaak voor een hele dag oppassen. Dit weekend gaat Ilias ook bij hen logeren een nachtje.
    Maar ik houd absoluut niet bij wie hoelang de kleine 'heeft'...

    Het is wel zo dat als ik op mijn gevoel afga en het idee heb dat Ilias Ć©Ć©n van beide opa's en oma's best lang niet heeft gezien, dan bel ik eens of ze langskomen of dat wij langsgaan. Dat geldt voor beide.
     
  7. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.178
    261
    83
    De eerste jaren probeerde ik het echt eerlijk te verdelen, zou het erg fijn vinden als de kids met alle opa's en oma's een goede band krijgen. En niet met de ene meer als met de andere.
    Helaas gaat dat nu niet meer, m'n moeder is (bijna) full-time gaan werken, en ziet onze kids nu dus een stuk minder.
    Mijn ouders passen nog zelden op, ik denk 1x per 2 maanden.
    Schoonouders kunnen/willen altijd oppassen als ik het vraag, in de praktijk zo'n 2-3x per maand.
     
  8. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wow, als ik al die verhalen lees, besef ik weer even dat ik heel erg bof!
    Ik heb fantastische schoonouders, onze dochter gaat daar 2 a 3x per week naar toe. Ze blijft daar redelijk vaak slapen omdat dat beter uitkomt qua logistiek: Ze passen standaard maandag op en af en toe ook op dinsdag. Dan zijn de andere kleinkinderen er ook en gaan ze er standaard op uit met z'n allen. Ook al is het naar het station treinen kijken :D
    Daarnaast past oma ook nog op donderdag ochtend even op.

    Daarnaast gaat ze elke woensdag naar mijn ouders toe en blijven we daar 's avonds met z'n allen eten. Daarnaast gaan we wel eens op een zondag naar mijn ouders of komen ze even gezellig hier.

    Als we tegen julia zeggen dat opa en oma komen, vraagt ze wel standaard welke? Maar dit puur om echt te weten welke opa en oma. Kan niet merken dat ze een voorkeur heeft. Gelukkig niet.

    Maar...we wonen dan ook allemaal bij elkaar in de stad, zo;n 10 minuten van elkaar af! We proberen logeerpartijen wel zo veel mogelijk af te wisselen, maar dat is vaker bij mijn schoonouders dan bij mijn ouders. Dit omdat mijn ouders nog relatief jong zijn en nog weleens de kroeg in gaan op zaterdagavond ;)
     
  9. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Hier zien onze kinderen hun opa en oma sowieso erg weinig, aangezien ze 150 km verderop wonen. Toevallig zijn ze vorige week een dag wezen oppassen, maar verder komt het bar weinig voor. En de andere opa (oma is er niet meer) zit niet bepaald te wachten om op te passen.
    Mijn dochter is wel eens uit logeren geweest bij m'n schoonzusje, maar voor structureel oppassen wonen zij ook te ver weg.
    Dus verdelen is hier helemaal niet van toepassing.
    Ik ben vaak allang blij als ik oppas heb! ;)
     
  10. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Nee, mijn ouders mogen wel oppassen en mijn schoonouders absoluut niet, dus das makkelijk bij ons :)
     
  11. MiSsTiek

    MiSsTiek Actief lid

    29 aug 2008
    221
    0
    0
    Hier wordt helemaal geen kind verdeeld ... moet er niet aan denken zeg, getouwtrek door opa's en oma's om MIJN kind! Zij hebben hun tijd wel gehad ..

    Nee, als ze hem willen zien komen ze maar hierheen.. is dat probleem ook gelijk opgelost!
     
  12. Edge

    Edge Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hier ziet Zoƫ mijn schoonouders iets vaker, maar dat is ook omdat zij vrij zijn op de dagen dat we eventueel oppas nodig hebben. Mijn moeder werkt fulltime, dus tja, dat is niet anders. Dat is ook niet erg, ik ga eigenlijk altijd wel in het weekend even daarheen of ze blijft weleens slapen. Mijn vader ziet ze denk ik eens in het half jaar, dus echt een band met hem opbouwen doet ze niet. Ze kijkt 'm ook vaak aan van, ok, en wie mag jij dan wel niet wezen? Maar daar maakt hij het zelf naar (of heeft het zo gemaakt eigenlijk).
     
  13. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief


    Hier laatst het zelfde meegemaakt met Esmee. Vind ik eigenlijk best triest dat ze mijn ouders lang zo leuk niet vind als mijn schoonouders. Maar ik moet ook wel zeggen dat mijn schoonouders er alles aan doen om een leuke opa en oma te zijn. Mijn vader bijv geeft Esmee nauwelijks aandacht. Daardoor is opa ... vreemd voor haar. ;) Ik vind niet aan ons om dat te veranderen.
     
  14. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier wordt ook niks meer verdeeld. Ik heb dat in het begin wel geprobeerd, maar ik ga mijn kind niet onderbrengen bij familie die verder niets investeert in de band met ons (ik en mijn vriend).
    Mijn schoonouders doen dat wel, en zijn ook gewoon ontzettend lief voor onze zoon. In tegenstelling tot mijn kant van de familie. Als we daar zijn is zoonlief 5 minuten leuk, en daarna krijgt hij geen aandacht meer.
    En dan wel beledigd zijn als ik niet wil dat hij daar logeert.
    Nou, mijn kind is geen handelswaar, en als je hem wil hebben zul je eerst langs mij moeten...
     
  15. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Heel mooi gezegt!
     
  16. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    #36 rebekka84, 14 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
    ik "verdeel" mijn kindje niet. ik doe wat ik wil, wanneer ik het wil en bij wie ik het wil. Als een vd ouders/schoonouders het daar niet mee eens is is dat pech voor hun. Tegen de tijd dat hij zelf kan kiezen wordt het misschien een ander verhaal.
     
  17. sunshine1976

    sunshine1976 Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verdeel mijn kindje ook niet en doe al helemaal niet mee aan het gegeven dat veel mensen altijd alles in de evenredigheid willen houden om de lieve vrede te bewaren. Hier een oma die 1 dag in de week oppast en een opa die haar nu denk ik op 1 hand te tellen gezien heeft en ze is nu al 8 maanden! Oma zegt wel eens, kom in het weekend anders even een kopje koffie doen bij ons dan ziet opa zijn kleinkind ook nog eens. Na ja geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Als hij haar wil zien komt hij toch gewoon zelf langs! We wonen notabene in dezelfde stad. Nee maar oma maakt foto's en laat die dan zien....!

    Sorry, dat moest er even uit hahaha!
     
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn ouders en schoonouders wonen bij ons in de stad en ze vinden het allemaal erg leuk om op te passen. Dus wij proberen het wel een beetje te verdelen ja.
    Het zijn allemaal de grootouders van ons zoontje en ze houden allemaal erg veel van hem. Daar ben ik alleen maa blij mee. Ik wil dus ook graag dat ze allemaal (ongeveer) even veel tijd met hem door kunnen brengen.
     
  19. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Pfoe bij ons gaat dat ook niet op hoor. Mijn ouders wonen op 1 km afstand, mn schoonouders op 5 en ongeveer 8 km (gescheiden). Maar mijn ouders passen veel vaker op, zij komen hier ook wel elke week en ik ga elke week een keer bij hun langs. Mijn schoonouders zien ze misschien 1 keer per maand...Eerlijk verdelen lijkt me een beetje apart. Dan moet je verplicht steeds weg omdat nu de andere opa's en oma's een keer minder hebben opgepast oid.
     
  20. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Daar begin ik niet aan .

    Gaat ook niet want mijn ouders passen al zo ie zo 1 keer in de week op
    In de vakanties past me schoonmoeder op als me ouders weg zijn

    En qua oppas voor een keer wisselt is het voor een half uur vraag ik eerder me ouders ( voor als het savond's is en ze slaapt of naar bed moet) want me schoonOuders wonen op half uur rijden en ouders op 5 minuten
     

Deel Deze Pagina