"Verdelen" van je kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nee, want mijn ouders wonen 20 minuten van ons vandaan en mijn schoonhouders 1,5 uur. Mijn zoontje logeert regelmatig een nachtje bij mijn ouders en verder zien ze hem sowieso minimaal 1 a 2 keer per week. Mijn schoonouders zien hem een stuk minder wegens de afstand. Niemand maakt hier een punt van, het is nou eenmaal zo. Mijn zoontje vind mijn schoonouders trouwens niet minder lief dan mijn ouders, alleen ziet hij ze dus iets minder (1 x per 2 maanden ongeveer).
     
  2. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Nee, wij verdelen niet!
    Mijn schoonma wil er maar 1 tegelijk te logeren (wat de reden ook is) en dat is dus heel onhandig.
    Bij mijn ouders mogen ze wel samen.
    Mijn schoonma wil eigenlijk altijd een reden, en van mijn ouders mogen ze ook wel eens voor de fun slapen (vinden ze leuk).

    En qua visite, ik vind het heerlijk om soms een hele dag bij mijn ouders te zitten en te hangen, en bij mijn schoonma hebben wij het binnen het uur al weer voor gezien hihi (mijn man ook, en naar mijn ouders gaat ie niet altijd mee als ik hangzin heb).
    Mijn ouders wonen iets verder weg, en die zien ze 1x per twee weken, en mijn schoonma meestal wel elke week, maar de laatste tijd niet meer (ze kwam vaak bij ons op visite op mijn vrije dag, maar dat doet ze niet meer)
     
  3. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wij verdelen ook niet, ben je mal. We doen wat ons en onze kindjes het beste uit komt, geen liefdadigheid voor de opa's/oma's.
     
  4. tazzy180

    tazzy180 Bekend lid

    23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    wij verdelen ook niet.;) mijn schoonouders passen altijd op als ik ga werken of als we ergens heen gaan zonder kids. Mijn ouders wonen ook in de buurt, maar heb ik geen denderende band mee. Mijn vader is alcoholist en die komt er niet in als hij gedronken heeft.(hij doet er ook verder geen moeite voor) en mijn moeder durf ik niet op te laten passen omdat ze een beetje in haar eigen wereldje leeft.ze wil wel en is heel enhausiast met de kinderen maar, ze gedraagd zichzelf nog als een naive tiener zeg maar. liep ook ooit eens zo de straat over met kinderwagen zonder te kijken of er verkeer langs kwam.:$ dat ging echt net goed! nou de schrik is er bij mij goed in gebleven en sindsdien no way dat mijn moeder oppast. dus het is qua oppas hier eenzijdig.;)
     
  5. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Hier is het ongeveer gelijk, mijn ouders zien hij vaker, maar bij mijn schoonouders is hij langer. Dat komt gewoon zo uit, aan verdelen doe ik niet, dat is onzin. Het is geen statussymbool!
     
  6. cyntje78

    cyntje78 VIP lid

    11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier "verdelen" we ook niet.

    Mijn ouders wonen op 5 minuten afstand en passen regelmatig op als ik straks weer ga werken.
    Mijn schoonouders wonen op 45 minuten autorijden. En dan breng je ze niet zo snel weg want dan blijf je op en neer aan het rijden. Helaas rijd onze auto niet op water...

    Voor een heel weekend zou wel kunnen, dan is het de moeite nog máár ik zie dat niet zo zitten. Ik heb namelijk het idee dat ze het allemaal niet zo nauw zien... Een nichtje van hun, een paar jaar geleden 4 jaar, kreeg elke keer als ze er was een glas cola!
    Pas geleden wilden ze hun kleinkind van 5,5 maanden een frietje geven... (sorry Marijke als je dit leest) Nee... ik zou me niet prettig vinden als ik dus geen toezicht zou kunnen houden dan :)
     
  7. denicepino1

    denicepino1 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik moet zeggen dat wij vaker bij mijn moeder zijn dan bij mijn schoonouders. maar dat is meer omdat mijn schoonouders naast hun beide fulltime banen, vaak op vakantie gaan, en altijd de hort op zijn. Dus als wij kunnen , kunnen hun niet en andersom.

    Mijn ouders daarintegen. zijn naast hun full time baan meestal wel thuis en anders blijven ze thuis als ze horen dat wij langs willen komen.

    maar hier dus niet zo eerlijk verdeeld maar beide partijen vinden het helemaal niet erg. In de zomer lopen we vaker langs me schoonouders, zijn ze thuis gaan we langs zo niet dan lopen we door. dat zou bij mijn moeder niet kunnen dan moeten we een uur lopen.

    agh ja als iedereen tevreden is en geen scheve gezichten krijg of boze gezichten is er toch niks aan de hand.
    vind het beetje raar om te zeggen van nu moet kind naar schoonouders en nu naar ouders want laatst is ze daar het laatste geweest..
    ieder zijn ding he.
     
  8. Vollutto

    Vollutto Niet meer actief

    Mijn moeder en mijn schoonouders wonen in dezelfde woonplaats als wij.
    Bij mijn moeder kom ik elke week op een vaste middag, gezellig een bakje doen, samen met mijn zus en haar en mijn kids kunnen dan lekker met elkaar spelen.
    Mijn moeder haalt regelmatig mijn oudste 3 op en gaat dan leuke dingen met hen doen. Elke vakantie mogen ze er wel logeren.
    Mijn schoonouders doen niet zo heel veel met hun kleinkinderen. Heel af en toe passen ze op als wij dat vragen. Dat doe ik expres omdat ze anders hun kleinkinderen niet zo vaak zien. Het scheelt misschien ook wel dat mijn schoonouders 10 jaar ouder zijn als mijn moeder. Ik merk wel dat mijn kinderen veel gekker met mijn moeder zijn als met mijn schoonouders.
     
  9. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Het is hier maar net hoe het uitkomt, mijn moeder en schoonmoeder passen allebei 1 dag in de week op en als we een keer een logeeradres nodig hebben dan kunnen we het aan allebei de oma's vragen. Al is hij wel vaker bij mijn schoonmoeder blijven slapen maar die biedt het ook zelf aan.
    Voor mijn schoonmoeder is het ook haar enige kleinkind nog en mijn moeder heeft 2 kleinkinderen dus dat wisselt elkaar af.
     
  10. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    wij hebben dit probleem niet. mijn schoonouders wonen 250 km hier vandaan dus we gaan óf samen óf niet. ze willen wel dat hij komt logeren maar ik pieker en niet eens over. die mensen hebben een nogal afwijkende levensstijl van de mijne om het maar zo te zeggen.
    wat mijn eigen ouders betreft , mijn moeder is 10 jaar geleden gestorven en mijn vader doet sinds die tijd of hij 20 is en fladderd in het rond met allerlei dames. hij heeft amper tot geen aandacht voor ons gezin en dus ook niet voor de jongste. zo'n keer of 3 per jaar ( op verjaardagen) dan herinnerd hij het zich als ik eerst ff bel. dus ook daar hebben we dat probleem niet en ook daar zou ik hem niet naartoe brengen helemaal alleen. we gaan dus ook samen of niet.
     
  11. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    simpel. nee we verdelen het niet 'eerlijk'. Waarom? Ene opa woont hier 5min vandaan, de andere opa 1.5uur. nog een oma op 1.5uur en andere oma ook op 1.5uur hier vandaan. (hebben veel opa's en oma's. mijn ouders zijn gescheiden en beide hertrouwd, schoonouders idem)

    Zoonlief slaapt dus regelmatig bij mijn vader(1x per maand) en is pas 1x bij mn schoonvader wezen logeren(vorig weekend) Hij heeft nog nooit bij mijn moeder geslapen. en bij mn schoonmoeder ook pas 3x.

    Het ligt beetje aan de afstand en welke opa/oma het is. Mijn moeder vind het zielig dat zoonlief hele weekend niet bij papa en mama is(tja gebeurd regelmatig maar daar wilt ze niet aan beginnen) pas als hij ouder is dan vind ze het 'verantwoordelijker' Tja tis maar wat zij zelf wil.

    De opa's en oma's kunnen niet van jou/jullie verwachten dat het eerlijk verdeeld wordt. tja dat is gewoon onmogelijk denk ik. Tis maar net hoe het uitkomt met de tijd enzo.

    Ga je vooral niet schuldig voelen hoor als de ene wat meer logeerpartijtjes heeft dan de andere opa/oma.
     
  12. Only me

    Only me Niet meer actief

    Nee, wij doen daar niet aan zeg maar. Ons kind "verdelen" wij niet onder kennissen en (schoon)ouders.

    Mijn schoonouders wonen hier 15 min vandaan en mijn ouders bijna een uur rijden. Mijn schoonouders passen ook vaker op en komen ook net iets vaker langs dan mijn ouders. Maar wij vinden dat geen probleem en mijn ouders hebben daar compleet vrede mee.

    Bij ons loopt het zoals het loopt zeg maar.
     
  13. adi

    adi Niet meer actief

    Bij een normale verhouding met beide puders heb je deze situatie alleen de eerste paar keren hoor. Beide oma's en opa's kunnen meestal niet wachten totdat ze een keer een paar uurtjes mogen oppassen, en dan voelen ze zich snel achtergesteld.
    Maar op gegeven moment loopt dat wel los.
    Ik kan me niet voorstellen dat ze over een tijdje roepen 'Nou bij ons is ze maar 11x geweest en bij andere opa en oma 13x'
     
  14. tanjax11

    tanjax11 Niet meer actief

    Hier passen de ouders van mijn vriend een vaste dag in de week op...hierdoor komt het er wel opneer dat zijn ouders Finn alleen op die oppasdag zien...daarbuiten komen we er maar weinig. Mijn ouders hebben geen vaste dag, maar daar kom ik veel meer en die passen nog al eens zomaar onverwacht op, als ik naar de dokter moet, boodschappen moet doen enz...

    Dus hier niet helemaal een eerlijke verdeling maar geloof dat we het allemaal wel prima vinden...
     
  15. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Mijn moeder woont dik 2 uur rijden hier vandaan en mijn vader bijna een uur. Mijn schoonouders op 5 minuen fietsen, dus ja, die zien de kids sowieso veel vaker. Passen ook een vaste dag op.

    Maar ik ga daar niet moeilijk over doen, dat mijn ouders de kinderen minder zien. En ik ga ook niet letten op of mijn vader de kids evenveel ziet als mijn moeder. Als ze zelf vaker willen, dan komen ze zelf maar wat vaker aan (doen ze namelijk ook niet) en als zij zo moeilijk blijven doen over elkaar onder ogen zien, krijg je vanzelf dat het eens ongelijk is verdeeld.

    (sorry, hier sprak ook een stuk frustratie...);)

    Ik vind het echt niet nodig om dit zo af te passen. Ouders en schoonouders zijn volwassen mensen, die het hopelijk vast wel begrijpen als dingen soms niet helemaal gelijk oplopen.

    Ik vond trouwens de suggestie dat je man het misschien gewoon leuk vind voor zijn ouders (en dus niet om de gelijke verdeling), wel een goede. Heb eerlijk gezegd niet verder gelezen dan pag 1, dus misschien heb je daarop al gereageerd...
     
  16. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Bij ons gaat het ook heel oneerlijk worden gok ik. Mijn moeder past straks elke vrijdag op en daarnaast zullen we daar ook vaker komen. Mijn schoonouders zijn heel aardig hoor, maar helaas willen ze hun huis alleen uit met een gegronde reden (werk/boodschappen/verjaardag) en niet voor onzindingen zoals op visite gaan. En naar hun toe gaan met de kleine zal niet gaan gebeuren aangezien in hun huis hun regels gelden en daar word niet vanaf geweken (en helaas is één van hun regels dat er in huis gewoon gerookt word, ook bij de kleinkinderen) Nu moeten ze dat zelf weten, maar mijn regel waar ik niet van afwijk is dat er bij mijn kind niet gerookt word, dus zullen ze haar waarschijnlijk niet veel zien, ook al wonen ze op 5 minuten afstand.
     
  17. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nou, hier andersom hoor.... ;)

    Mijn kids vinden alle opa's en oma's even leuk, maar ik zit helaas toch liever bij mijn schoonouders. :) En bij hen weet ik ook zeker dat ze de kids niet onnodig verwennen (beetje mag altijd, maar mijn moeder maakt het snel erg bont, vind ik....)
     
  18. ikkelies10

    ikkelies10 Fanatiek lid

    31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier geld dat dus niet,
    oppassen doen wel alle 2 de opa's en oma's.
    alleen mijn ouders passen vaker op.

    maar de kids slapen alleen maar bij mijn ouders!
    gewoon omdat we de kids niet bij de andere opa en oma willen laten slapen!.
     
  19. Rozemarijne

    19 feb 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe niet aan verdelen. Ik laat mijn kinderen bij niemand waar ik geen honderd procent vertrouwen in heb. mijn ouders zijn de enige aan wie ik ze toe vertrouw. Het klinkt wat cru maar hier gaat wel een hele lange voor geschiedenis aanvooraf. Mijn oudste, Marijne vind beide opa'S en oma's even lief. Mijn schoonouders vinden dit niet leuk, en schoonmama scheld me van tijd tot tijd de huid vol. De rest van de tijd kunnen we prima met mekaar opschieten.
     
  20. Mamvannu

    Mamvannu Niet meer actief

    nee gebeurd hier niet,
    ze gaan wel naar mijn ouders,
    maar de andere opa en oma alleen een keer
    met verjaardag dat ze ze zien of als we elkaar onder
    het winkelen tegen komen, meer dan genoeg dus haha
     

Deel Deze Pagina