"Verdelen" van je kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.983
    5.815
    113
    Maar waarom gaat ze dan? Als je er tegenop ziet, zou ik het persoonlijk echt niet doen.
     
  2. MissT

    MissT Niet meer actief

    Omdat mijn man vind dat ze daar wel een middagje heen kan gaan, omdat ze ook al een paar keer bij mijn ouders is geweest.

    En mijn sm vraagt er steeds om, en ik kán geen nee zeggen. :(
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.983
    5.815
    113
    Vind je man het dan niet erg dat jij er zo mee zit?
     
  4. MissT

    MissT Niet meer actief

    Dat weet hij niet...
     
  5. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik zou het toch eerlijk zeggen meid! Misschien denkt je man er wel heel anders over als hij dat weet. Gewoon eerlijk zijn, dat is het beste.
     
  6. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd ik zou het wel aangeven hoor aan je man. Gewoon zeggen dat jij je er niet oke bij voelt en dat het misschien wat makkelijker gaat als ze wat ouder is en jullie écht oppas nodig hebben.
     
  7. MissT

    MissT Niet meer actief

    Ja daar hebben jullie zeker gelijk in... ik gun het mijn so zeker wel hoor... maar weet je wat het is... bij mijn moeder voel ik het veiliger voor mijn gevoel.

    Mijn sm is een schat van een mensen maar soms iets té. Ze zegt ook; Ja als ze hier is, gaat ze NIET slapen hoor, wil volop van haar genieten.
    En we gaan daar heen, en daar heen en ik koop dit en dat... Ja ehm hallo... het is een BABY, ze heeft haar slaap nodig en wij zitten in de avond met een huilend kindje....
    maar dat snapt ze niet...

    Daarom zie ik er ook zo tegenop :(.
     
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.983
    5.815
    113
    Echt met je man hierover praten. En misschien kan hij je juist wel gerusstellen op de 1 of andere manier.
    Echt voor jezelf opkomen hoor!

    Laten we zeggen: mijn kindje ging ECHT NIET met 3,5 maand 'zomaar' naar iemand en vooral niet schoonouders (maar dat is hier een puntje ;)) zonder dat ik erbij zou blijven.

    En als jij dat niet wil, het is ook jouw kind en jouw gevoel telt net zo hard mee als die van je man. Maar je moet het hem wel vertellen!!
     
  9. Tanya

    Tanya Bekend lid

    27 jul 2010
    668
    0
    0
    Nee, en dat is ook niet te doen. Dat is niet realistisch. Als je bij de ene opa en oma binnen vijf minuten bent, is het logisch dat je minder vaak komt bij opa en oma waar je 2,5 uur over doet om er te komen. Dat is inherent aan de situatie. Is het een oplossing als opa en oma die veel verder weg wonen eens een nachtje komen logeren? Dan hebben ze toch ook contact met de kleine?
     
  10. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om het niet te doen. Als ik niet het idee heb dat ik mijn kindje veilig breng doe ik het ook niet. En dat betekend dan niet dat ze bij je sm in een onveilige omgeving zou komen, maar als je gevoel daarover niet fijn is gewoon niet doen!

    Ik zou het écht met je man/vriend bespreken en je gevoel vertellen. Toen mijn zoontje 3,5 mnd was ging hij nog helemaal nergens heen ook niet naar mijn ouders dat wilde ik helemaal niet. De keren dat ik oppas nodig had kwamen mijn ouders (of mijn moeder alleen) naar ons toe.:)
     
  11. MissT

    MissT Niet meer actief

    Ja, jullie hebben gelijk ook.
    Ik ga het er zeker over hebben.

    Bedankt meiden... !
     
  12. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor gaat deze week voor het eerst bij mijn schoonouders logeren.
    Zij wonen 200km van ons vandaan en mijn moeder (die een kwartier rijden van ons vandaan woont en waar ze regelmatig heen gaat) kan niet.

    Zij zijn gek met onze meid en ik vertrouw ze ook wel, maar ze hebben nog nooit opgepast en ik ben bang dat ze haar niet zo goed kennen als mijn moeder. Dat ze haar signalen niet oppikken en dat ze ons gaat missen...:(

    Ze gaat van donderdag (wellicht al vanaf woensdag) tot en met zaterdag :$

    zoals ik al zei, bij mijn moeder komt ze heel vaak, zeker 1x in de week en ze past 1 a 2x in de maand op. Mijn moeder kent haar nukken en pikt haar signalen op (logisch, ze ziet haar veel vaker).
    Mijn schoonouders verheugen zich op haar komst, maar ik blijf wat huiverig en ik zie er tegenop om haar daar te brengen.

    Gaat een beetje voorbij aan het 'verdelen' van je kindje, want zo zie ik het niet. Mijn schoonouders hebben een slagerij en werken dus nog gewoon en hebben, naast de afstand, niet alle tijd. Dus afgezien van de afstand, is het een tijd kwestie.

    Ennieweejs, ik zie er tegen op.
     
  13. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    ik heb nooit tijd verdeeld. Het komt zoals het komt. Mijn familie woont 100 km hier vandaan, en de kinderen van mijn zus zien opa en oma dus echt veel en veel vaker. Maar toen ik in oktober oppas nodig had voor een paar dagen is onze dochter bij hun geweest. Groot feest!
    De familie van mijn man woont om de hoek dus die zien ons meisje ook vaker. Het is zoals het is.
     
  14. moonlight159

    moonlight159 Fanatiek lid

    20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier past mijn moeder vaker op dan mijn schoonouders, maar dit komt meer omdat mijn moeder niet fulltime werk. Ik kan dus makkelijker een beroep op haar doen, dan op mijn schoonouders. Voor de weekenden met logeerpartijen, proberen het wel wat meer te verdelen. Mijn schoonouders zijn namelijk even gek op onze zoon, als mijn ouders, dus ik vind dat er daarmee dus wel eerlijk verdeeld moet worden.
     
  15. Rozemarijne

    19 feb 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhh meis dit is zo herkenbaar. Ben zo benieuwd hoe je het uiteindelijk heb op gelost......
     
  16. Belief

    Belief Lid

    19 mrt 2011
    79
    0
    0
    N-H
    Hier ook verdeelt over beide oma's met oppassen.1dag komt mijn moeder en 1 dag naar schoonloeder.Heb verder geen enkel contact met haar,gelukkig.Ik moet haar niet zo.Weet ook eigenlijk niet of ik hier wel goed aan doe,om haar wel op te laten passen,maar ja....Misschien nog tips hier.
     
  17. avon

    avon Fanatiek lid

    6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Hier vallen mijn schoonzus en buurvrouw vaak in de prijzen.
    Aangezien mijn schoonmoeder niet meer leeft, en mijn ouders wonen 140 km verder. Het is ook een kwestie van wie er op dat moment kan.
     

Deel Deze Pagina