Hoi, ik geef nu alweer bijna 6maanden borstvoeding, maar ik merk dat ik toch nog wat onzeker ben erover. Mijn zoontje drinkt maar 3 a 4min. per voeding en wilt meestal maar 1 borst per voeding. Het lukt maar 1 a 2 keer per dag (als ik geluk heb) om allebei de borsten te geven. Dan is het 3 a 4min. de ene borst en 3 a 4min. de andere. Hij haalt dus nooit de 10min., zelfs niet als hij beide borsten drinkt. Dit is zijn schema: 07:00 wakker worden & bv 09:00 rijstebloempapje 12:00 bv & fruithapje 15:00 bv 17:00 bv & groentehapje 18:00 bv en slapen Hij slaapt dan tot de volgende ochtend, maar wordt wel rond 21:00u, 00:00u en 4:00u wakker voor zijn voedingen. Hij is verder een heel druk en heeeeel vrolijk manneke. Dus als ik daar naar kijk dan denk ik weer, nee ik doe het goed zo. En misschien drinkt hij gewoon wel heel snel (was al sinds de geboorte een heel gulzig mannetje. Verslikte zich letterlijk bij elke voeding tot hij een maand of 4 oud was) Maar als ik andere mama's hoor over 2 volle borsten geven en een half uur aan de borst dan wordt ik wel onzeker. Doe ik het wel goed zo?
Je doet het prima als ik het zo lees! Hier ook een gulzig ventje en na de eerste weken heb ik ook nooit geen 2 borsten meer hoeven te geven. Enkel tijdens regeldaagjes soms... Het is geen 'must' om 2 borsten te geven zenne. En mijn zoon drinkt ook zo'n 4-5min. Behalve voor hij de nacht in gaat, dan gebruikt hij mijn borst als speentje om in slaap te vallen en hangt hij er dus soms een half uurtje aan maar dan drinkt hij ook niet hè.
Gaat prima hoor, als je je onzeker maakt, zolang de plasluiers prima zijn is er niks aan de hand. Maar hier ook altijd een snelle drinker hoor, wel altijd 2 borsten, maar sinds dat ze 6 week oud is eigenlijk nooit meer dan 2-3 minuten per kant. En je zoontje komt nog vaak genoeg voor een voeding, dus het lijkt me dat hij het prima doet. Mag ik trouwens vragen waarom je een rijstebloempapje geeft? Kun je naar mijn idee dan beter gewoon nog een keer bv geven.