5mnd: BV, geen fles willen en rijstebloem, groente en fruit

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Boordevol, Apr 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,174
    4,322
    113
    Hai,

Mijn zoon is nu iets ouder dan 5 maanden. Hij wordt nog vaak wakker 's nachts, niet altijd voor een voeding maar het is echt ontzettend slopend. Daarom wil ik nu hij de 5 maanden gepasseerd is rijstebloem geven. Ook wil ik beginnen met groente en fruit. Ik wil niet tot 6 maanden wachten. Omdat ik nog steeds op verzoek voed hebben we totaal geen schema en krijgt hij gerust nog zo'n 8-10 voedingen per etmaal.

Hoe moet ik nu groente, fruit en rijstebloem gaan inpassen als er totaal geen schema is?

Werkt rijstebloem ook als ik dit met een lepeltje geef voor het slapen gaan? Is het heel erg om dit met flesmelk te geven omdat het met borstvoeding niet bindt, waterig blijft en dus niet met een lepeltje gegeven kan worden?

Ik ga er niet vanuit dat de rijstebloem een wondermiddel is maar ik wil het wel proberen. Ik ben vaak echt doodop door de gebroken nachten. Hij begint met spoken vanaf een uur of elf tot de volgende ochtend. In totaal wordt hij ongeveer 5-8 keer per nacht huilend wakker. Hiervan krijgt hij 2-3 keer een voeding.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Zo, wat vervelend dat je baby zo veel wakker is 's nachts. Dit is echt slopend ja.
    Natuurlijk moet je af en toe concessies doen en kun je kunstvoeding gaan gebruiken om de rijstebloem mee te mengen.
    Gewoon doen wat nodig is zou ik zeggen. Soms is er een grens bereikt en wil je wel eens iets uittesten.
    Ook groente en/of fruit: probeer maar eens wat uit.

Weet je dat er ook consultentes bestaan om begeleiding te bieden bij baby's die veel huilen?
    Ik weet niet precies hoe je er één kan vinden, maar misschien dat zo iemand nog ideeen heeft. Misschien eens rondzoeken op internet?

Heel veel succes
    Linda

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,174
    4,322
    113
    Hai Linda,

Bedankt voor je snelle reactie. Jammer genoeg wordt hij inderdaad veel te vaak wakker. Ik leef echt al maanden op heel weinig slaap met bij geluk 3 uur achter elkaar is maar meestal 1,5 tot 2 uur. Hij is verder geen huilbaby en erg vrolijk en tevreden overdag. 's Nachts slaapt hij ook gewoon meteen door na een voeding of troosten maar het blijft slopend. Ik weet dus niet of zo'n consulente iets voor mij zou kunnen betekenen (ik wist niet dat deze bestonden). Omdat ik dus wil uitproberen of een verzadigder gevoel beter helpt bij het slapen wil ik het dan toch proberen met eerst alleen rijstebloem. Ik weet al dat ik dit anders niet erg lang meer volhoud en vindt het borstvoeden juist geweldig en wil daar ook niet mee stoppen.

Het kan dus geen kwaad rijstebloem voor het slapen gaan met een lepeltje te geven? Weet je dan toevallig welk melk ik moet kopen? Ik heb nog nooit flesvoeding gekocht maar weet wel dat er verschillende merken bestaan en voor verschillende leeftijden.
    Nogmaals bedankt voor je snelle reactie.

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Je hebt zuigelingenvoeding nodig vanaf dag 1. Pas bij een half jaar veranderd dat in opvolgmelk.
    Het merk maakt niet uit. Frisola en Nutrilon zijn bekend, maar het kruidvat-merk zijn even goed.
    Misschien is het een idee om een paar kleine proefsachets te kopen? Dan hoef je nog geen groot pak te kopen.
    Je kunt ook wat in een flesje gevn met een wat groter gat erin. Laat je hem daarna nog aan de borst verder drinken.

groet
    Linda

Share This Page