Ervaring met herbruikbaar boterhamzakje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vinexkindje, 18 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.207
    1.054
    113
    Ik wil graag minder plastic zakjes gebruiken en daarom overstappen naar een herbruikbaar boterhamzakje. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Welk merk heb je en waarom? Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen op dit onbekende terrein!

    Dankjewel!
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn Puber is erg bezig met zulke dingen en heeft er 1 van Keep Leaf, als ik het goed zeg. Ze wast hem gewoon met de hand op haar kamer en als ze af en toe thuis is, gaat hij binnenstebuiten in de vaatwasser. Hij ziet er nog steeds goed uit...ook al zit er soms een week het zelfde in te vegeteren XD
     
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Waarom geen broodtrommel dan als ik vragen mag?
     
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113

    Die was niet hip en dat zakje is van herbruikbaarbiologischweerherbruikbaar spul gemaakt volgens haar XD Zo heeft ze er ook een bidon bij gekocht die afbreekbaar is als je hem verliest.
     
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    was voor ts bedoeld ;) Lijkt me namelijk een veel eenvoudigere oplossing :)
     
  6. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Mijn eerste gedachte was idd ook 'gewoon een broodtrommel'
     
    Felice vindt dit leuk.
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113

    Ik vroeg dat ook aan haar, Puber, maar het is dus niet te vergelijken :)
     
  8. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik ben TS dan wel niet maar wil die herbruikbare zakjes ook gaan aanschaffen. Een broodtrommel neemt veel meer ruimte in als je maar twee broodjes wil meenemen daarnaast neemt zo'n zakje bijna geen ruimte meer in als je broodjes op zijn een broodtrommel wel
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik gebruik wel eens kleine wetbags voor eten, is dat hetzelfde idee? Die gooi ik daarna in de wasmachine
     
  10. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Misschien ook om uitdrogen te vermijden? Hier maken we de boterhammen van de kinderen soms de avond voordien (als we weten dat we de ochtend erna heel weinig tijd hebben).

    Normaal doe ik de boterhammen rechtstreeks in de broodtrommel, maar als ik ze de avond voordien al maak, doe ik er wel even folie rond (zodat ze de dag erna zeker nog vers aanvoelen). Ben nu ook aan ‘t kijken voor iets van herbruikbare folie/herbruikbare boterhammenzakjes, omdat het toch zonde blijft om er gewone folie voor te gebruiken...
     
  11. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.207
    1.054
    113
    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik neem geen broodtrommel vanwege de ruimte inderdaad. Ik ben zzper en rijd de hele dag heen en weer tussen scholen. Ik neem dus heel veel materialen mee en mn plastic zakje boterhammen paste daar wel ergens tussen. Een broodtrommel neemt meer ruimte in en dan blijf ik eigenlijk liever bij mn plastic zakjes maar die wil ik dus niet meer.... Mijn man zit gewoon op kantoor en die gebruikt een broodtrommel maar die reist verder nauwelijks.

    Keep Leaf heb ik inderdaad voorbij zien komen! Ik ga die nog eens goed opzoeken, dankjewel!
     
    Lynx en Cindy1977 vinden dit leuk.
  12. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Maar dan is die bidon toch ook afbreekbaar in gebruik?
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Of een goede trommel;) in jouw geval. Dectromnels die ik gebruik blijk brood, fruit, rauwkost zeker 2 dagen vers.

    Ts, ik gebruik deze: https://www.deleukstelunch.nl/nl/c-308901/herbruikbare-lunchzakjes
     
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Nee, hij moet onder de juiste omstandigheden zijn, wil hij afbreken. Hij moet zeg maar.....liggen rotten en de gassen die dan vrijkomen zorgen ervoor dat er pas iets gebeurd met de stof van de bidon. Het kan maximaal 5 jaar duren, maar dan is hij volledig weg.
     
    Ysabella en Madelie vinden dit leuk.
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb er 3, 1 van keep leaf met klittenband en 2 van planet wise met een rits. Beide werken fijn en kunnen in de vaatwasser.

    Planet wise heeft alleen net iets leukere printjes ;)
     
  16. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Ik heb ook een keep Leaf wrap. Daar passen net twee boterhammen in. Het werkt prima, ik gooi m in het weekend in de wasmachine. De wrap sluit niet 100% zoals een zakje. Tegen de lunch aan merk je wel dat het brood een heel klein beetje begint uit te drogen. Ik maak wel mijn brood de avond van te voren klaar en leg dat in de koelkast.
     
  17. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.207
    1.054
    113
    Ah, wat fijn om reacties van gebruikers te lezen! Leuke printjes is ook wat waard haha. Gebruiken jullie hem ook wel eens voor fruit of groente?

    Ik ga vanmiddag bestellen denk ik haha.
     
  18. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Oe dit vroeg ik mij dus ook af. Brood in broodtrommel vind ik niks, droogt het brood uit. Kinderen hebben continu rooster en voor ze bij hun lunchpauze aankomen is het niet meer zo vers.

    Ik zoek dus vervanger waar het écht vers in blijft
     
  19. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Voor zowel het beter vershouden en de ruimte, zijn de sistema bakjes echt ideaal. Het is gewoon hetzelfde systeem als de vershoudbakjes van sistema, dus brood droogt echt niet uit. En in de sandwichbox past precies een dubbele boterham, dus lang niet zo lomp als een broodtrommel. We hebben ook de duobakjes en enkele kleine bakjes voor tussendoortjes. Ik heb een paar jaar geleden er wat bijgekocht, maar de originele set gaat al zo’n 7 of 8 jaar mee, ook nog duurzaam dus. Voor deze had ik hele “duurzame” rvs bakjes gekocht, maar daar sloot al heel snel het deksel niet goed meer, dus dat was een niet zo duurzame oplossing achteraf.
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Sommige trommels houdt het echt vers hoor.
     

Deel Deze Pagina