Ons zoontje heeft helaas door Hoe hij uit bed kan komen. Hij trekt zich op aan de rand en laat zich zo voorover vallen Erg gevaarlijk natuurlijk. Nu hebben we als nood oplossing zijn lattenbodem op de grond gelegd (wel in zijn bed) maar is ook niet ideaal. In een peuterbed zal hij denk ik nog niet blijven liggen.. Het is echt een ondernemend ventje die heel zijn kamer overhoop zal halen. Overal op en in probeert te klimmen e.d Heeft iemand tips / ideeën Hoe we hem veilig kunnen laten slapen?
Wij hebben hem toen toch maar wel in een peuter bed gelegd want onze zoon ging hoofd eerst naar beneden.wonder boven wonder bleef hij daar de eerste tijd netjes in liggen haha. Daarna inderdaad eruit maar wij haalden gewoon zoveel mogelijk speelgoed uit zijn kamer (waarmee hij kwaad kon doen) en legde dat even weg (op zolder of bij jezelf op de kamer) Meneer heeft zelfs 1x de luieremmer te pakken genomen *zucht* dat was geen leuk gezicht!
Ja hij doet idd ook hoofd eerst. Hij was Gelukkig wel zo slim om eerst zijn aankleedkussen er af te gooien zodat hij daar op kwam. Gister vond hij zijn kledingkast al reuze interessant. Gooide alles er uit en probeerde er in te klimmen (stond er wel bij toen hij dat deed)
Hihi zie het al helemaal voor mij!!! Hier was zoon (bijna 3 nu) via een werktafel op de commode geklommen en zat help te roepen. Wij naar binnen en deden echt alsof het heel ernstig was wat hij had gedaan zo er is het niet maar wij maakte er echt iets heel ergs van, meer van ohhh wat heb je gedaan?!!! En als je er nu af was gevallen dan hadden we je naar het ziekenhuis moeten brengen en had je daar misschien wel moeten slapen vannacht! (De commode zit vastgemaakt aan de muur dus omvallen kan hij niet) Dat heeft toen best indruk gemaakt dus hij doet het nu echt niet meer. Wat ik zou doen bij de kledingkast is desnoods met een touw of elastiek de 2 handvatten aan elkaar vastknopen (is iedere morgen wel iets een gepiel maar iedere morgen de kast opruimen is ook niet leuk )
Zou toch een peuterbed gaan gebruiken. Kasten vastmaken aan de muur en met elastiek ofzo zorgen dat hij ze niet open kan krijgen.