Goedemiddag, Ik ben vorige week maandag gecuretteerd na een zwangerschap van ongeveer 12 weken, hierbij was het vruchtje met ong 9 weken overleden. Nu willen we zo snel mogelijk weer proberen om zwanger te worden. Op dit moment vloei ik nog, maar om het alvast zeker te weten dat ik nog wel of geen hcg meer in mijn lichaam had, heb ik vandaag mijn tweede zwangerschaptest na de curretage gedaan. Vorige week vrijdag had ik nog een licht streepje. Vandaag zag ik na 2 minuten geen streep, ik helemaal blij, na 10 min keek ik toevallig weer op de test en zag ik dat er toch wel een vage lijn stond. Bij normaal weet ik dat je na 10 minuten een vertekend beeld hebt en er niet van uit moet gaan dat je zwanger bent, nu ben ik toch een beetje onzeker. Moet ik er nu wel gewoon maar van uit gaan dat het hcg nog niet uit mijn lichaam is? En kan ik dan al een eisprong krijgen of moet mijn zwangerschapstest dan echt eerst negatief zijn voor een eisprong? Ook vroeg ik mij af of je tijdens het vloeien al een eisprong kon krijgen? Sorry voor alle vragen, ik hoop dat jullie een antwoord voor me hebben, heel erg bedankt alvast! Groetjes Sterretje
HOi sterretje, Het is inderdaad zo dat je de test binnen de aangegeven tijd moet aflezen anders is het niet betrouwbaar dus ik verwacht dat bij jou je cycles weer opgang zal komen. Houd er rekening mee dat het even onregelmatig kan zijn doordat je lichaam ook van slag is door de curettage. Groetjes imke
OKe dan houd ik me daar aan, dan probeer ik van het weekend nog even te testen, misschien dat hij dan wel helemaal negatief blijft Hoef ik me verder geen zorgen te maken dat ik mijn eisprong al krijg terwijl ik nog vloei? Heel erg bedankt voor je antwoord in ieder geval al! Groetjes Sterretje