Maar zou jij later als ict'er ook niet gratis de pc van je kinderen maken? Zouden ze jou daar dan ook voor moeten betalen? Dat TS haar vader niet aan de hele familie schoenen geeft en jij niet bij de hele familie pc's maakt snap ik, maar voor je kinderen? Ik zou dat iig met liefde en plezier doen voor m'n kids
lastig onderwerp. Wij hebben een autobedrijf en laten familie (ouders, broers en zussen) ook gewoon betalen, in ieder geval voor de onderdelen en werkuren/btw wordt weleens wat gematst natuurlijk.
Wanneer dit de derde keer in 4 jaar tijd is vind ik 20% korting wel erg karig. Ik had ze je ook gratis gegeven, het is niet dat je ene paar keer per jaar schoenen komt 'halen' daar.
Ik vind het wel normaal dat je ervoor betaalt. De 20% korting maakt jou dan ook blij tov een aanschaf in een andere winkel en hij heeft ook z'n inkomen.
Idd. Als je nu elke maand om schoenen komt schooien dan zou ik vader volledig begrijpen Maar 3x in 4 jaar tijd Nee, ik zou ze dan zeker weten gratis krijgen, maar ik heb dan ook een hele sterke band met m'n vader, en zelfs nu ik uit huis ben verrast hij me vaak met wat leuks Ik vraag me dus af of hoe de band van TS met haar vader is
Mijn schoonzus is kapster. En mijn gezin word ook niet gratis geknipt hoor. We krijgen wel een leuke korting maar het is niet gratis. En dat is logisch als ze namelijk de hele fam gratis moet knippen ( en dat zijn er nogal wat ) Dan kan ze ook dr deuren sluiten.
Ik vind het wel raar. 20% is de btw en die krijgt hij sws terug. Dus hij verdient zeker op je. Verkkopprijs- inkkopprijs is vaak het dubbele. Maar goed dat moet ieder zelf weten. Ik zou het alleen niet kunnen aan fam verdienen. Mijn familie wilde betalen en dat mocht nooit van mij. Ik krijg ook zoveel van hen ( zowel materieel als immaterieel), dus wij hadden een tussenweg gekozen en de inkkoopprijs betaalden zij. kapper verhaal is anders, want dat is productloos. maar een dienst. dat is moeilijk uit te drukken in inkkoopprijs en verkoopprijs.
Lezen wat er staat Er staat: ik VRAAG me af HOE de band is tussen TS en haar vader Zeg ik dat hij slecht is?? Met iemand waarmee IK een hele hechte band heb vraag ik echt geen geld voor iets, niet bij vriendinnen en ook niet bij familie, al is het iets van 200 euro wat ik weg doe, ik vraag er 0,0 voor Met iemand waarmee ik geen hechte band heb vraag ik er wel wat voor In MIJN wereld is het dus zo dat als de band hecht is ik me niet kan voorstellen dat je er geld voor vraagt
Moeten haar kinderen en haar eigen ouders ook betalen? In onze winkel kregen de ouders, broers en zussen tegen inkoopsprijs (we zeiden ook wel es laat maar hoor).Overige vrienden en familie kregen personeelskorting. Ik zou me echt schamen als ik later mijn eigen kind meer zou vragen als inkoopsprijs,dit geld ook voor mijn ouders en broers en zussen Ben toch best zakelijk geworden met de jaren maar dat gaat me te ver,wel trekken we duidelijk de grens dus niet hele familie en vrienden kring natuurlijk.
Ik vind het heel normaal. En 'verdienen aan je kind' vind ik erg onaardig om dat zo te zeggen. Misschien komt de rest van je familie ook nog voor gratis schoenen.
ik zou als kind van mijn vader de schoenen voor inkoopprijs hebben gekregen, dus gewoon dat wat hij er voor betaald heeft. voor overige familie en vrienden verderaf (ooms, tantes, neven, nichten, vrienden) zou een leuke korting gelden. ik vind idd verdienen aan je kind niet kunnen. mijn ouders zouden liever 25 euro geven, dan 1 euro aan me te verdienen.
Nee ik vind dat niet raar. Die schoenen kosten 180 om wel te verstaan en zo te lezen was ts ook al lang blij met die 20% korting totdat haar vriendin erover begon. In deze tijden vind ik het niet raar dat je 'maar' 20% korting krijgt van je vader. Anders had je het elders moeten kopen voor die volle 180. Ik denk dat ts haar vader ook niets voor niets een winkeltje heeft.
Dat je geen flinke korting/gratis geeft aan de hele familie als kapster/ict'er/schoenenman/marktkoopman etc snap ik nog wel Maar je bloedeigen kinderen De vader van TS maakt weldegelijk winst op haar Hij koopt die schoenen misschien voor 70 in, en TS heeft er 144 euro voor moeten betalen met de korting eraf Ik vind dat niet netjes, en zou ik niet durven bij mijn eigen kids De rest van de familie kan ik nog inkomen, maar je bloedeigen kind die maar 3x per 4 jaar schoenen koopt bij je
Kinderen nu nog niet aangezien die niet werken. Maar als ze werken wel ja. En dr moeder betaald ook gewoon. Bedoel als ze geen kapster had geweest hadden we met zijn alle de volle mep mogen betalen. Ik ben nagelstyliste en deed ook echt de mensen niet gratis hoor. Anders betaal ik de spullen uit mn eigen zak zonder dat ik er wat voor terug krijg. En gelukkig snapte iedereen dat.
Maar stel jij krijgt een dochter En die wil 1x per jaar (zoals TS 1x pj schoenen koopt) nepnagels Moet jou dochter jou dan betalen voor het laten zetten of doe je het gratis? Het gaat hierbij om 3x per 4 jaar dat jou dochter jou dit zou vragen. Ik zou dat eerlijk gezegd best schandalig vinden als je hier geld voor zou rekenen aan je bloedeigen kind
Een kapper heeft alleen een schaar nodig om te knippen. Bij nagelstyliste kan je je produchten tegen inkoopprijs vragen. Nee ik snap zelf niet dat je moeder moet betalen voor een knipbeurt. Heeft die moeder niet al heel veel gedaan voor je? Maar het fijne weten we er niet van, mss wilt moeder wel betalen.