Misschien verstandig je met jezelf te bemoeien van de boekhouding, detailhandel en al dit soort dingen heb je duidelijk geen kaas gegeten, maar geloof wat je wil geloven en 180 euro voor een paar schoenen is redelijk"normaal " in een eenmanszaak niet aangesloten bij een keten!
Ik heb nog nooit een cent hoeven te betalen voor iets dat mijn ouders verkochten ( nu is dat niet meer van toepassing ). Ik vind het dus heel vreemd dat je vader aan jou verdient ja.
jullie snappen mijn punt denk ik niet TS haar vader verkoopt de schoenen normaal voor 180 TS krijgt 20% korting = 144 betaald voor dezelfde paar schoenen Pa heeft diezelfde schoenen voor minder dan 144 ingekocht als hij 3x in 4 jaar tijd de schoenen voor de INkoopprijs aan zijn dochter verkoopt, dan verliest hij geen drol als hij dat elke dag aan jan en alleman zou doen natuurlijk wel. maar vind het schandalig dat hij voor die 3x in 4 jaar tijd ''winst'' maakt op zijn dochter door de schoenen duurder te verkopen dan wat hij er zelf voor betaald heeft maar goed, ik heb mn punt duidelijk gemaakt, en blijkbaar ben ik niet de enige die het schandalig vind en WEL vinden dat hij winst maakt aan zijn dochter Ik ga lekker tv kijken
Maar de de verkoopprijs min de inkoopprijs is niet direct winst hoor! (ik zou zeggen: begin maar vast aan je schoenen, misschien kun je dan nieuwe kopen bij de vader van TS) Grapje
Winst is een heel ander begrip dan het verschil tussen verkoop- en inkoopprijs. Als de eenmaanszaken zo makkelijk 20% winst (dus geen bruto marge!) Onderaan de streep over zouden houden zou iedereen morgen een eigen zaak beginnen. Ik ben dus helemaal niet zeker van dat er na 20% korting nog WINST wordt gemaakt op de laarzen.
Volgens mij geeft je hier je eigen antwoord. Vader moet namelijk ook deze kosten nog betalen. Als hij meer korting geeft schiet hij er waarschijnlijk bij in.
Pa krijgt als hij inkoopt die btw terug van de belastingdienst. Dan ligt het eraan of pa een bon schrijft. Zoja zal hij idd btw moeten afdragen. dat had ik over het hoofd gezien.
Klopt er moet nog meer af. Heb nl ook winkels gehad Maar de winst wat hij dus overhoudt van wat hij haar vraagt... Daarom zei ik ook: " Inkoopprijs + vaste kosten ed." Dat lijkt mij reeel, want ik denk dat hij er nu echt nog wel iest aan overhoudt. maar goed als de man dat wilt, is dat zijn goed recht natuurlijk.
Ik weet niet met welke producten je zusje werkt, maar mijn gel kost toch echt per pot 96 euro, je hebt minimum 3 verschillende gels nodig voor een set .. je hebt vijlen nodig, je frees staat te draaien, je lampen staan te branden .. + ze heeft er minimum een uur werk aan .. dus de moeite niet? sorry als nagelstyliste vind ik dat een *** uitspraak Goed als bij mij familie over de vloer komt voor gelnagels ga ik niet volle pot vragen, maar wel de producten die ik gebruik .. ze komen om de 3 weken terug .. zou me echt een hoop geld kosten mocht ik het niet doen Ben je ooit in een groothandel geweest? Moet je eens gaan kijken hoeveel professionele gels kosten
+ btw + variabele kosten (er is sprake van verkoop dus ook van variabele kosten) + IB onderaan de streep. Behoorlijk succesvolle handelsbedrijven hebben een echt goed jaar als de uiteindelijke winst 10% van de omzet bedraagt.
nee dat is waar, maar als iemand om de 3 weken terug komt gaat er toch behoorlijk wat vanaf hoor vind het zo wreed dat iedereen maar denkt dat nagelstylistes niets kosten hebben terwijl het allemaal super duur is m'n airbrush machine heeft me 600 euro gekost, opleiding 1600 euro, lampen elke 80 euro, frees 170 euro .. elke maand nieuwe gel, nieuwe kleurtjes maar nee 't kost ons niets .. denk dat het serieus onderschat wordt .. gelukkig verwacht familie hier ook niet dat het allemaal maar gratis is , ze betalen een pak minder dan een ander maar als ik m'n 5 nichten allemaal om de 3 weken gratis nagels moet zetten .. zou voor mij verlies betekenen
Ja weet ik. ( alles van) Maar goh op 1 paar schoenen. Maar goed als dat is wat de man wilt. het zou alleen nooit mijn idee zijn.
Leuk al die verschillende reactie's. Mijn vader zijn winkel loopt prima, hij heeft echt geld zat. Maar hij is altijd al erg zuinig geweest, prima is zijn goed recht. Alleen wel jammer dat ik als kind nooit een ijsje bij de kraam kreeg, was te duur volgens hem. Ook mochten we bijvoorbeeld alleen de toilet doorspoelen als we hadden gepoept, alleen plas doorspoelen was zonde van het geld. En zo had hij vele vele manieren om geld uit te sparen, zodat hij alles kon oppotten. Mijn moeder is niet voor niks van hem gescheiden. Daarom vond ik 20% korting al heel wat dat ik dat kreeg, en ik ben er ook blij mee hoor. Maar als ik een winkel had gehad en mijn enige dochter vind, nog niet eens 1x per jaar, leuke schoenen in mijn winkel. Dan geef ik ze met alle liefde gratis, en anders voor inkoopprijs. En al helemaal als de zaak prima loopt en ik echt geld genoeg heb! Er was ook iemand die vond het schandalig dat ik niet vaker schoenen bij hem koop,,om hem te helpen. Mijn vader verkoopt veelal gezondheids schoenen en oude vrouwen schoenen. En daar zie ik mijzelf nog niet in lopen! Het is dat ik nu een super mooi paar van Gabor zag. De andere schoenen die ik bij hem heb gekocht zijn teenslippers van birkenstocks.
Dit dus. Mijn vader heeft vijf jaar een viswinkel/ rijdende wagen gehad. En ik kreeg met uitzondering wel eens een zure bom. Je zou denken die bakt voor zijn dochter wel een lekker lekker bek. . Nou niet dus haha. Het komt er op neer. Hij had gelijk. Een eigen zaak lijkt leuk maar is keihard werken. En kost een hoop geld als je het niet goed doet. Vind het niet meer dan logisch dat je wel korting krijgt maar ook niet te veel. Omdat het niet alleen om het geld verdienen gaat maar ook om wat eer achter het verkopen staat. Hoop dat ik het zo goed uit gelegd hebt.? p.s Als kind vond ik het ook niet altijd leuk hoor haha. Hij kwam altijd elke vrijdag langs met zijn vis wagen bij mijn school. Hij ging natuurlijk gewoon verkopen en kan dan moeilijk zijn dochter dingen gratis geven wat dat betreft was hij wel streng. Hihi. Op die zure bommen na dan. Soms.
Maar als je dat ales toch al weet begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom je de moeite nog doet. M.i. ga je je vader toch niet meer veranderen, en ben je beter af gewoon je schoenen elders te kopen. Scheelt een hoop stress.
Ik vind het normaal dat je er gewoon voor moest betalen hoor! Wat iedereen al zegt, hij moet ook zijn geld verdienen! Jij mag al blij zijn dat je die gave laarzen voor een mooie prijs hebt, toch?! Beetje lullig van je vriendin om zoiets te zeggen eerlijk gezegd!
Wat ik alleen niet snap... Als je zo blij bent met die 20% waarom vind je dan nu ineens dat ie het bes gratis had mogen geven? Notabene nadat iemand anders je daar eerst op moet wijzen. Ben geen voorstander van krenterig/te zuinig. Maar wel van niet verwachten dat je dingen krijgt omdat je ze zo graag wil. Of dat nou schoenen zijn of een ijsje. En als je zelf al schoenen uitzoekt voOR 180 vermoed ik dat jij ook niet echt geld te weinig hebt. Misschien zit zijn krenterigheid toch dieper geworteld dan je lief is.. Zo heel ongemerkt.