Woningruil

Discussie in 'De lounge' gestart door AnnaB, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Hallo,

Graag jullie mening/advies gevraagd en tips...

Ik ben dit huis zo zat. Niet omdat er dingen aan gedaan moeten worden maar gewoon vanwege de herinneringen en woon hier voor mijn gevoel ook niet prettig.

Nu roep ik al jaren dat ik heel graag in een hobbyhuis wil wonen... (mensen die dat niet kennen... beneden garage met hobbykamer, trap naar boven waar de woonkamer, keuken en wc zit, trap naar boven waar de douche en 3 slaapkamer zitten)...

Nu heb ik 2 mensen gevonden die graag woningruil willen doen. Na een goede nacht geslapen te hebben kijk ik er positiever tegen aan dan gisteren dus dat scheelt weer...

nu ga ik vanmiddag samen met me moeder kijken bij 1 van die huizen!!!

Heeft iemand een tip waar ik op moet letten? Het is een huurwoning bij een woningcorporatie... En woon zelf ook in huur woning.

Van de corporaties mag woningruil!! mits je aan voorwaarden voldoet en daar voldoe ik aan :)

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Heb niet echt tips, maar ik zou zeggen: Volg je gevoel!! Als het voor beide goed voelt zou ik het doen. Maar laat je niet meeslepen door het enthousiasme van de andere mensen. Kijk echt of je er voor jezelf op vooruit gaat en of het de moeite van verhuizen enzo waard is. Oh, en vraag je af waarom hun daar graag weg willen.....

3. Rono

Rono Niet meer actief

Beide woningen van dezelfde corperatie of niet? Want dat zou t al makkelijker maken.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Inderdaad op je gevoel af gaan, maar daarnaast ook goed nadenken voor je een beslissing maakt.
    Goed dat je je moeder meeneemt, die kan je vast goed helpen.
    Succes!

5. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    @rono
    nee van 2 verschillende... maar heb al gezien dat als dit door zou gaan dat ik het tref met de corporatie aangezien die dan door de woning gaat lopen en alles gaat bekijken... dus moet er wat vervangen worden dan wordt dat gedaan...

Ben zelf erg benieuwd naar wat er op de muren zit, de vloer en de keuken... de huizen zelf ken ik op me duimpje :) Ben gewoon benieuwd naar de staat van dat huis... half 2 vanmiddag zal ik het zien :)

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Maar weet je ook waarom die andere mensen daar weg willen? Dadelijk hebben ze een hele enge buurman... Of iets anders wat je niet direct aan het huis kunt zien. Ik zou hier wel mee oppassen hoor.

7. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Mag dat echt nog tegenwoordig? Woningruil? Ook als je niet vanuit de plaats komt waar je wil wonen?

8. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

Het mag nog steeds! Ook als je niet vanuit die plaats komt :)

9. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

Ik ga haar dat straks ook vragen waarom ze daar weg wilt... De meeste mensen die uit dat soort huizen willen is omdat ze de woonkamer op de begane grond willen hebben... en ik wil hem graag op de eerste verdieping haha..

het voordeel van dit soort huizen is, is dat ze in een vierkant/rechthoek staan... in het midden is een pleintje met gras en zand waar veel speeltoestellen voor kinderen staan... er dus alleen auto's rijden van de mensen die daar wonen en verder is het kind vriendelijk en dat vind ik weer een voordeel...

Maar ben erg benieuwd waarom zij daar weg wilt :)

10. Rono

Rono Niet meer actief

Waar wil je naar toe verhuizen?

Woningruil mag idd nogsteeds, ben alleen heel vaak teleurgesteld toen ik nog op de flat woonde. Kreeg ik een mail van mensen die graag in de flat wilde wonen, ga je in elkaars huis kijken en dan is het, nahh toch niet.

11. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Goh! Dat is fijn te weten zeg! Mag ik jou vragen wat die voorwaarden zijn? Ik weet hier namelijk niets van en je zou me er enorm mee helpen :D.

Voor wat betreft jouw vraag: Ik zou denk ik even navragen bij de woningbouw of ze een inspectie kunnen doen zodat jij wel weet dat mocht jij daar ooit weggaan, jij niet voor verrassingen komt te staan. Je weet nooit wat je tegenkomt nadat de boel al is geregeld en als je dan in ieder geval dat vast hebt liggen kan de woningbouw jou niets meer in rekening brengen daarvoor.

12. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

Hier wordt het gewoon gedaan alsof je een nieuwe huurder bent in een huis van hen... Dus de procedeure is hetzelfde als dat je reageerd op een woning... en die ook neemt zegt maar...

Antwoord op je vraag...
    Hier is de voorwaarde dat je geen huurachterstand hebt, niet de registratie hebt als lastige buur o.i.d., je minimaal 1 jaar die woning moet hebben op huurcontract daarna word het stilzwijgend verlengt voor onbepaalde tijd.

Wat je het beste kan doen is even op de site kijken van de corporatie bij jou in de stad. (hier in enschede heb ik te maken met 2 verschillende en die hebben beide info op de site staan namelijk)...
    Even zoeken naar woningruil... daar staat meestal wel de informatie enzo :)

13. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik wil je als tip meegeven om ook even door de buurt te lopen en wat verschillende mensen aan te spreken die daar wonen. Vraag hen hoe ze het daar beleven en wat de voor-en nadelen zijn. Zoals iemand al eerder aanhaalde misschien woont er wel een gestoorde buurman of weet ik het een notoire geluidsoverlastveroorzaker (mooi woord voor galgje) en blijkt dat de reden te zijn dat die mensen woningruil willen doen. Succes vanmiddag!

14. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Super! Echt heel hartelijk bedankt!

15. Rono

Rono Niet meer actief

Idd, niet gelijk die mensen zelf geloven, want die lullen vaak als brugman om daar zelf weg te kunnen.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Wat vreemd dat dit zo mag. Zo worden dus mensen die op de wachtlijst staan direct gepasseerd en schuif jij even makkelijk naar voren.

Ik vind het erg oneerlijk eerlijk gezegd.

Natuurlijk fijn voor jou.;)

17. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente

Het gaat om woningruil van 2 bestaande huizen bij 2 corporaties.

Het maakt in weze niet uit of ik nu reageer op een woning die leeg staat of komt te staan of dat ik het ruil met iemand... in weze is ruilen nog beter want de woning die op de lijst als leeg staat die is dan beschikbaar voor de mensen die op de wachtlijst staan... ;)

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    O dus ik begrijp dat je nummer 1 staat?

19. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Plus de vraag hoeveel mensen er werkelijk ook woningruil willen doen. Volgens mij valt dat in werkelijkheid ook nog wel mee dus zoveel last hebben mensen met een wachtlijst ook niet volgens mij.

De corporatie van de stad waar ik heen wil doet het. Inderdaad dezeflde voorwaarden.

Succes vanmiddag!!! Ben heel benieuwd.

20. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Er wordt niemand gepasseerd want die woning zou anders ook niet vrij komen en op de lijst komen te staan. Er wordt geruild dus het is niet zo dat er een woning wordt opgevuld en er niets voor vrij komt. Dit systeem is al zo oud als ik me kan herinneren en naar mijn idee niets vreemds aan. Zo kan je alles wel oneerlijk gaan vinden.

Deel Deze Pagina