ik ben blij dat het is toegevoegd op dit forum, en het was ook nodig omdat bijvoorbeeld mijn verhaal of dat van norah niet meer op het forum miskraam kunnen omdat het kindje daarvoor al te ver heen was qua aantal weken. dank jullie wel dat wij ook ergens ons verhaal kwijt kunnen
Ik kan me goed voorstellen dat iemand vind dat verhalen zoals die van mij niet thuis horen op dit forum en inderdaad is er een betere plek voor mensen met verdriet zoals dat van mij. Het is nog allemaal heel vers bij mij en ook voor mij is het pijnlijk hier tussen de blije zwangere vrouwen te zitten met beschuit met muisjes. Ik heb besloten mijn heil ergens anders te zoeken en niet alleen om jullie niet te belasten met mijn verdriet maar ook om lotgenoten op te zoeken. Ik ben hier een paar dagen geleden op de site gekomen speciaal voor de vlindertuin maar ben er nu achter dat die eigenlijk maar een onderdeel is van het forum. De beheerders mogen zelf weten of ze mijn berichten laten staan of niet ik kan me indenken dat jullie mijn bericht bij het voorstellen weg willen halen. Ik wens alle vrouwen die zwanger zijn hier op het forum een onbezorgde en fijne zwangerschap toe en een voorspoedige bevalling. groeten monique
Ik vond het ook heel erg dat verhaal van kylian, de rest heb ik ook niet meer gelezen. Maar ook omdat ik het verhaal net 1 dag voor men 20-weken echo had gelezen. Ik wens ook alle ouders heel veel sterkte als ze hun kindje verliezen..
Ik ben het eens met wat Deb zegt in haar berichtje van zondag 26 november 11:20 PM. Goed zo Deb, niet veel en niet te weinig gezegd! ( Het had een berichtje van mij kunnen zijn!) Liefs Najet
Hier ben ik het ook helemaal mee eens.. Maar als iemand nog zwanger is snap ik het wel dat ze het niet willen lezen.. Ikzelf heb alleen het verhaal van Kylian gelezen, en voor de rest kleine stukjes. Het is gewoon zo dat er kinderen overleiden en dat zijn er gewoon te veel. En als je het niet hier leest, dan hoor je het wel om je heen. En ik vind het heel goed dat de vlindertuin er is, de moeders(of natuurlijk de vaders) kunnen hun verdriet kwijt waar wij hun bij kunnen steunen..
Wat mij betreft laten we je berichten gewoon staan tenzij je er zelf prijs op stelt dat ik het weghaal, in dat geval moet je het even laten weten, en heel veel sterkte gewenst.
Ik vind het heel goed dat de vlindertuin er is.Dit omdat we allemaal met elkaar mee leven met ALLES. Vanaf bv hoe zit jou cyclus in elkaar, met allerlei vragen, tot zwanger worden, wat ook weer een hoop vragen oproept, een mk krijgen, ook daar kunnen we gelukkig allemaal ons verhaal kwijt.(Ook ik ben helaas mama van 3 vlindertjes, en ik ben heel blij dat mijn vlindertjes rond mogen fladderen in de vlindertuin. Zo zijn ze toch bij elkaar!Dat is voor mij een hele fijne gedachten!)Ik moet zeggen dat ik vreselijk veel steun heb gekregen van iedereen. Dit heeft mij echt door mijn pijn en verdriet heen gesleept!De pijn gaat nooit weg, maar je geeft het wel een plekje.Met steun van een heleboel Lieverds.Meiden, dank daarvoor!En dan, dan is daar eindelijk de bevalling, eindelijk mag je je wondertje in je armen sluiten. Heerlijk,na het lange wachten en al de spanning erom heen, eindelijk, je wordt beloond! Maar het kan dus ook heel anders gaan.Je gaat uit van een superblijde gebeurtenis,en dat moet ook! Maar dan gaat het mis. Vreselijk. Dit gun je werkelijk niemand! Maar helaas het gebeurd.En dat is al vreselijk genoeg!Nou is het zo fijn om die mensen, die dit vreselijke verdriet en deze intense pijn,zullen moeten verwerken, net zo te kunnen steunen als wat we al die tijd al voor elkaar hebben gedaan.Ik vind het echt super dat de vlindertuin er is. Veel liefs, mussie
Ik vind het ook super dat de vlindertuin er is. Het hoort bij het leven, helaas.... Het zou toch erg zijn als mensen met wie je alles gedeeld hebt, vanaf het zwanger worden tot het eventuele bevallen, hier ineens niet meer terecht konden met hun verhaal ?!
Ik vind het niet meer dan normaal dat de vlindertuin er is...ik heb nooit een miskraam gehad(of doodgeboren kindje) maar ik snap wel dat er vrouwen(en mannen) zijn die hun verhaal/verdriet kwijt willen en wat is er dan makkelijker dan je verhaal schrijven op internet/forum, je kan er je gevoel in kwijt. Ik vind het hard van mensen om te zeggen dat dit niet thuishoort op een forum want de realiteit is anders....een zwangerschap loopt niet altijd goed af. En als je er niet tegen kan, lees het dan niet....en de modjes hebben er speciaal een extra hoekje voor gemaakt dat mensen hun verhaal daar kwijt kunnen en niet meer verspreidt over het forum. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn dochter overlijdt en hier wordt gezegd dat ik niet meer welkom ben omdat ik geen kind meer heb
Dit heb ik niemand ook zien typen... Volgens mij is iedereen het er over eens dat het goed is dat de vlindertuin er is, alleen voor sommigen is het gewoon moeilijk om te lezen(vooral vlindertjes vanaf 25 weken). Het is heel fijn voor de moeders(en vaders) hun gevoel te uiten, een zwangerschap loopt inderdaad niet altijd goed af, dat weet ook iedereen, maar ik snap wel dat sommigen het niet willen lezen. Ik lees sommige verhalen wel maar eigenlijk moet ik dat ook niet doen, je wordt er gewoon heel onzeker van als je zwanger bent... In ieder geval ik heb dat.
Zie dit topic nu pas, ben weer even online... Weet je, vanaf het moment dat ik me aanmelde en op zwangerschapspagina mee ging posten was er zoveel meeleven, mensen die ook een kindje willen, hun kwaaltjes bespreken, de hormoontjes, zoveel herkenbare dingen. Net alsof je een heleboel maatjes hebt, online.... en dat is ook zo.... Zo heb ik ook het leed gedeeld wat er in onze familie gaande was, dat hoorde bij mijn leven, ik postte het en kreeg enorm veel lieve reacties.... Ik werd zwanger, was zo blij, postte dat, en weer vlogen de superlieve reacties me om de oren... En nu.... ik wou dat ik jullie een blij verhaal KON vertellen over hoe goed het allemaal is verlopen, maar dat is niet zo, ik ben mijn kindje kwijt, hij was klaar om geboren te worden, er was niets mis mee, een lullige infectie heeft ervoor gezorgd dat ik mijn kleine Neil niet bij me mocht houden.... Maar... hij IS en BLIJFT mijn zoontje, ik ben supertrots op hem, hij is mijn grootste prestatie geweest en zijn verhaal mag ook verteld worden, niet alleen omdat hij het waard is, maar ook omdat deze dingen dus gebeuren. Ik weet nog dat ik zwanger was en het verhaal van Pjetje las.... ik was er ondersteboven van, wist dat dit soort dingen gebeurden en kon op dat moment ook niet reageren, wilde het ook het liefst niet zien en genieten van mijn blauwe wolk... Maar hoe graag je ook je ogen wilt sluiten voor de nare dingen in het leven, ze horen er wel gewoon bij.... Mettertijd wil ik ook Neil een plekje geven in de vlindertuin, nu is het nog te vers... Wie het dan wil lezen mag dat doen, wie dat niet aankan mag ervoor kiezen om het niet te lezen... Nu kun je zeggen: er zijn fora speciaal voor ouders van overleden kindjes, en dat is waar.... Maar gun mij alsjeblieft een plekje, tussen mijn internetmaatjes, om mijn verhaal kwijt te kunnen, het is zo belangrijk! Ik ben mijn Neil ook al kwijt...
@ door Ik vind dat je altijd hier je verhaal kwijt moet kunnen ! Zeker nu is dat zo belangrijk dat je over neil kunt praten als je er behoefte aan hebt. Ik vind het vreselijk wat jullie en pjetje is overkomen en ik heb ook dagen met jullie verhalen in mijn hoofd gelopen . Ik ben nu ook zwanger en tuurlijk hoor ik het liefst positieve verhalen maar het leven is niet altijd positief. Je leest hier van alles en je kunt zelf een keuze maken of je iets wilt lezen of niet. Ik hoop dat jij en pjetje hier de steun kunnen krijgen die je ook tijdens je zwangerschap voelde . Mijn hart is bij alle mensen en kindjes die dit verlies overkomt ! liefs caroline
Petje en Door wat er gebeurd is is verschrikkelijk voor jullie en daarom ook ons hoekje de vlindertuin we zijn hier om vreugde maar ook het verdriet te kunnen delen met elkaar wij vonden dit heel belangrijk, vreugde delen met elkaar is niet moeilijk maar verdriet en ellende dat blijft nog moeilijk maar ow zo belangrijk om de draad weer een beetje op te kunnen pakken daarom nogmaals ben ik blij dat de vlindertuin er is waar we dit verdriet ook een plekje kunnen geven en we steun kunnen geven en medeleven kunnen tonen want al is de wereld kneiter hard een hart hebben we allemaal , ook al blijft het moeilijk de juiste woorden te kiezen ook snap ik de negatieve kant hoor , je wilt het liefst wegrennen van verdriet en ellende maar rennen we niet al te veel weg ? nee onze vlindertjes horen hier ook thuis hoe verdrietig het ook is samen met onze vlindertjes zijn we "één" met vreugde maar ook verdriet.
Lieve deb, Kheb even een paar traantjes moeten laten toen ik je tekst las... Dank je wel voor je lieve mooie woorden! liefs pjetje
Ik vind precies wat Door zegt: je hebt hier vrienden en bekenden. Op een ander forum ken je de mensen niet, dus daar heb je niets mee. Ik ben blij met de vlindertuin. Liefs voor jullie ( Door en Pjetje)