en nu niet gelijk denken dat ik het bewust doe hoor en er eng uit zien doe ik ook niet (nouja zolang als je mij niet wakker maakt ) maar het er is onweer hier en daar ben ik dus zooo bang voor. dat ik er dus heel erg gespannen van raak en hele erg schrikkerig. maarja dat merkt fynn dus ook en meneer die doet dus nu niet anders als bijna huilen bij een klap! terwijl ik zelfs nog probeer er een grapje van te maken. zoals "oh de wolken botsen alweer boem" en al dat soort ongein. maar door mijn houding is het drama hier. hebben jullie tips over hoe ik dit moet aanpakken?ik wil hem niet bang maken natuurlijk
Probeer hem af te lijden en jezelf ook doe ik hier ook tv op standje volume hard of radio aan zodat finn rustiger word. Of spelletjes doen..
tis hier echt kei donker gewoon dus zelfs de flitsen zie je hahaha. ik heb de tv al aan staan een dvd van pieter post en weet je waar het over gaat? ONWEER want er is een hondje weg gelopen en nu bang voor het onweer. hoe moet dat dan afleiden hahahahaha
Sowieso kan ik me niet inbeelden in je angst, want ik vind onweer geweldig en Ilana daarom dan ook, dat ziet ze aan mij. Ik denk dat je eerst zelf je angst onder controle moet krijgen en dan merkt Fynn het vanzelf weer aan jou. In het begin was Ilana ook bang. Ik stond de laatste keer met mijn camera voor het enorme glazen raam om te proberen een foto te maken van een flits en Ilana achter mij verstopt. En ik steeds maar zeggen: 'hey, ze maken een foto van ons terug!!!' Daar moest ze om lachen.
tv aan doe ik dus echt niet met onweer is me te vaak een kapot gegaan door inslagen in de buurt. hier doe nwe dan gewoon sellie spelletje spelen lekre hapjes ed. onze jongste vind het ooj niks maar gaat toch gelukkig tot nu toe redelijk goed
ik doe juist bewust helemaal niks. net of het niet onweerd. mijn zoon blikt of bloosd ook niet tot nog toe. laatst ook weer hard onweer hier, niks aan het handje. als je alles gaat benoemen hoe goed bedoeld ook leg je er juist steeds de nadruk weer op. ik zal hooguit iets zeggen over de regen. dat is op dit moment erg fasinerend. regen die naar benden komt en alles nat maakt. maar dan wel op een leuke manier. zet de muziek aan en ga iets leuks doen desnoods samen dansen. maar maak geen opmerkingen meer over het weer.
niets doen is niet echt een optie ik schok namelijk met mijn adem haling tijdens de donder en dat merkt hij wel
Ook ik ken het probleem niet ik vind onweer leuk wel als ik veilig binnen zit met me kindjes. En ga altijd voor het raam staan met de kinderen er bij van o wat mooi nou ze zijn echt niet bang en vinden het ook mooi. Het lijkt me het beste dat je je bangheid gaat overwinnen wat betreft onweer of in elk geval proberen je minder angstig te voelen als het onweerd en er positief opreageert. Natuurlijk weet ook ik dat onweer wel gevaarlijk kan zijn. Maar ja.
Afleiding lijkt me het beste. Maar ook juist de confrontatie denk ik om te laten zien dat er toch echt niks kan gebeuren als je binnen zit. Maar dan zul je je eigen angst ook moet overwinnen. En je kind mertk dit toch en neemt dit dan van je over. Idd, wat ik al eerder heb gelezen, is dan ze van buiten af foto's van jullie maken als er een flits is. Mijn ervaring is geweest dat ik zei "lachen want daar komt een foto" de spanning er ook wel vanaf ging. Veel suc6 ermee