Na alle heilige boontjes in het topic vanmiddag ben ik benieuwd hoe een anonieme poll uit zou komen? Wie koopt er wel eens iets zonder haar partner daarvan op de hoogte te stellen?? En belangrijk: hoe doe je dat dan??
ikzelf wel eens. Ik koop dan wat nieuwe kleertjes voor onze kleine meid, maar zeg er verder niks over, ik hang ze in de kast en hij weet toch niet of het nieuw is of niet Dus niet echt heel stiekem, maar toch wel een beetje.
Tja dan ben ik maar een heilig boontje maar ik koop echt niet iets stiekem achter mijn man zijn rug om...vind het persoonlijk nogal kinderachtig gedrag.
Wat dacht je: ik ga in een ander topic verder rellen..? Slim.. Ik koop niks zonder mijn vriend daarvan op de hoogte te stellen. Ja ik ga heus niet eind van de dag vertellen wat ik allemaal in de supermarkt heb gekocht..maar grotere of bijzondere uitgaven deel ik altijd gelijk met hem. Toevoeging: Ik vraag ook geen toestemming om iets te kopen trouwens..
ik heb gestemd op nooit we weten van elkaar wat we kopen en doen het nooit stiekem ik vind zelf persoonlijk dat je daar gewoon eerlijk in moet zijn.
ik heb wel eens iets gekocht en niks over gezegd.. niet bewust, sommige kwam niet echt aan de orde en was ook voor beide bedoelt.. maar ja, soms met overleg. als ik iets heel graag wil.. komt het er gewoon heb best een duidelijke wil
nooit. ik laat alles zien tot onderbroeken aan toe hahaha ik ga ook eigenlijk altijd samen met vriendlief shoppen. tja kleertjes enzo neem ik mee en laat ik zien vind hij het niet mooi gaan ze gelijk terug naar de winkel. wat ik wel stiekem doe zijn cadeau's daar doe ik geld voor achterhouden zodat ik dat contant kan betalen. wat er over is van het achtergehouden geld krijg vriend gewoon zo in zijn hand alleen gooit hij het gelijk in de spaarpot van fynn
ik koop niks stiekems en achter de rug van mijn man om!! ik heb een open en eerlijke relatie en die ga ik niet verpesten door iets stiekems te kopen ( op een kadootje voor vaderdag of zijn verjaardag na dan )
ja, dan hoef je ook niet iets stiekem te doen. Ik koop ook geen grote dingen hoor, maar als ik een superleuk jurkje zie, waar ze er al 15 van heeft, dan kan ik het zeggen en dan krijg je: moet dat, ze heeft al zoveel kleding. En ik kan het ook gewoon in de kast hangen.
Ik heb op Nee Nooit gestemd, niet omdat ik weinig koop, maar gewoon omdat wij gewoon allebei kopen wat we willen. We vertrouwen erop dat we niet boven ons budget gaan. We melden het meestal wel aan elkaar.
En een van die keren is nu Vriendlief weet dat er een pakketje van de H&M aan zit te komen, maar het pakketje is toch wat groter geworden dan de bedoeling was Ik moest lang wachten op een aantal artikelen (lees = 4 weken :x) en doordat ik vaak op de site keek naar de levertijd, zijn er gedurende die weken wel een aantal artikelen "zomaar" bij in het winkelmandje gekomen Moet ik wel zeggen dat ik van een aantal artikelen ook meerdere maten heb besteld. Maar goed, 1 verschil: dit betaal ik zelf. Als we een gezamenlijke rekening zouden hebben, dan vind ik het een heel ander verhaal en had ik dit zeker niet gedaan (of nouja: wel gemeld ).
Ik mag kopen wat ik wil, ongeacht het bedrag. Hoef daar geen toestemming voor te hebben. Vind het ook een beetje ongelijkwaardig in een relatie wanneer je toestemming moet vragen aan je partner. Bij grote aankopen kun je natuurlijk wel even overleggen of op de hoogte stellen.
Nee, toestemming vragen zou ik ook niet doen, maar ik zou wel overleggen. Let wel: bij een gezamenlijke rekening dan he Vriendlief en ik hebben nog steeds gescheiden (betaal)rekeningen en dan maak ik zelf uit wat ik koop
het is voor mij niet nodig. maar zou t wel doen als mijn man "moeilijk" zou doen. ik weet dat mijn moeder en oma het wel doen. maar dan van hun eigen geld. ze krijgen wekelijks een x bedrag en stoppen daar wat van weg als ze overhouden met boodschappen. zodat ze wat x-tra's hebben. maar als ze dan wat nodig hebben zeggen ze niet dat ze nog een x bedrag over hebben zodat ze toch nog iets krijgen en hun "spaarpotje" niet daar aan op hoeven te geven. ach ik heb er niet zo'n moeite mee zolang je niet koop verslaafd ben en het niet om giga bedragen of dingen gaan. dus ik weet niet wat ik moet stemmen
Als ik wat leuks zie liggen neem ik het mee en laat ik het thuis gewoon zien. Gaat dan wel om kleine dingen. Grote uitgaves overleggen we altijd
Hier nog zo'n heilig boontje zoals jij dat noemt, want heb op nooit gestemd. Hoe bedoel je mensen over 1 kam scheren, meteen een heilig boontje als je dit nooit doet
Doe ik ook wel eens. Niet vaak overigens. Ben veelal veel te enthousiast om mijn aankopen haha. Maar dan is het tijdelijk stiekem. Ik laat het dan bijv 2 weken later zien. Het gaat dan alleen om kleding en kleine dingetjes.
Nou ik vond ook wel dat je behoorlijk de toon zette in je eerste zin van dit topic.. Dan kan je dit verwachten hoor!! Zijn trouwens veel eerlijke mensen hier op ZP