Ik heb al sinds de bevalling last van mijn rug, het voelt vooral als heel erg stijf, iets wat ik hiervoor (ook tijdens de zwangerschap) niet heb gehad. Tijdens de zwangerschap had ik meer een lage rugpijn. Nu heb ik alleen last als ik voorover buk om iets te pakken (niet alleen als ik iets zwaars oppak maar gewoon bij het bukken) dan moet ik als ik weer recht ga staan eerst helemaal mijn rug weer even strekken (net als oudere dames doen). Toen ik dit uitlegde aan mijn huisarts zei ze dat dit door de ruggenprik komt. Maar ik vraag me af of dat wel echt zo is, ik had namelijk eerst ook een bepaald punt in mijn rug dat pijn deed, dit is nu bijna zo goed als over, ik denk eerder dat dit de pijn was van de ruggenprik, omdat het op een bepaald punt zat. Maar dit voelt gewoon als stijfheid. Herkent iemand dit na de zwangerschap? Zo'n stijve rug? Ik ga volgende week toch maar weer eens naar de huisarts voor een verwijzing naar de fysiotherapeut aangezien we binnenkort ook voor een tweede aan de slag willen gaan, helaas krijg je daar meestal oefeningen en geen massages en tot nu toe kwam ik er nooit verbeterd vandaan met alleen maar oefeningen.
Dus jij hebt hetzelfde? Moet jij ook net als een oud wijf even je rug strekken als je weer rechtop staat? En ikv oel het helemaal als ik mijn ventje optil pfff...maar hij is bijna 1 jaar oud dus ik hoop wel dati k er gauw vanaf ben!
Zie net dat je zoontje bijna een jaar is. Dan zouden de klachten eigenlijk al moeten over zijn. Ik voel het idd als ik opsta maar niet als ik mijn ukkie optil. Nuja, hij is ook nog niet zo zwaar als jou kindje dat zal ook wel meespelen hehe.
ja en dan is mijn ventje ook nog erg flink, hij was bij de geboorte 4190 en met 7 maanden al 10 kilo, nu groeit hij meer in de lengte gelukkig en zit hij iets over de 11 kilo. Maar toch is het zwaar, meeste kinderen van 11 kilo kunnen misschien al lopen...