Verdikking verstopt melkkanaal blijvend

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door esra, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esra

esra Lid

21 aug 2006
    36
    0
    0
    gelderland
    Dag,

Ik heb bij beide borsten een verstopt melkkanaal gehad, er zit een grote harde pijnlijke schijf. na alle tips te hebben gedaan om een borstontsteking te voorkomen, is de roodheid weg, de pijn ook maar de verdikking blijft zitten en gaat niet weg. Het lijkt wel op een cyste.
    Ik wil nog 3 maand Bv geven, als je stopt, gaan de harde schijven dan weg, of moet je daravoor na het ziekenhuis om door te prikken? Dit heb ik een keer gehad met cystes.
    Ik krijg die verdikkingen echt met geen mogelijkheid weg.
    Wie kent dit?

Gr es

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hoelang geef je al borstvoeding? Hoelang heb je al die verdikkingen?

Je moet zeker niet naar het ziekenhuis om dat te laten doorprikken, gaat vanzelf weg. Ik heb ook een hele poos verdikkingen enz gehad maar dat is nu echt al maanden weg, terwijl ik nog steeds voed.

3. esra

esra Lid

21 aug 2006
    36
    0
    0
    gelderland
    Mijn dochter is nu 3 maand, en wil tot 6 maand doorvoeden. Die verdikkingen zitten er al zeker 2 maanden. Soms speelt 1 verdikking in de borst weer op, als mijn dochter wat minder dringt. Is dan gevoelig als je erop drukt. Ze zijn nog even groot, en gaan na een goede voeding ook niet weg, wel worden ze vaak heel iets kleiner.
    Gaat het echt vanzelf weer weg dan?

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja hoor, gaat echt vanzelf weg, maar je moet wel je borsten altijd goed leeg laten drinken. Ik had ook altijd verdikkingen omdat ik last had van overproductie, dus mijn meisje kon het gewoon niet allemaal opdrinken, maar na een paar maanden, volgens mij was ze al het half jaar gepasseerd, was de productie echt goed afgestemd op haar en verdwenen de verdikkingen ook.

5. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf ook wel eens een plek gehad die niet vanzelf wegging, maar wel ik wel echt last van had. Ik las toen hier ergens een tip die ik nergens anders had gehoord.... als je erop drukt richting je tepel en je zien op je tepel dan een blaasje opkomen, dan kan het zijn dat daar het euvel zit. Als je dan met een steriele naald het blaasje doorprikt, kan de verdikking weggaan. Gewoon aanleggen of kolven.
    Bij mij was het in één keer weg. Misschien is het ook iets voor jou.

Succes!

6. esra

esra Lid

21 aug 2006
    36
    0
    0
    gelderland
    Ik heb al zovaak gedrukt enz, zag ik maar een blaasje, maar helaas...
    Baal er verschrikkelijk van, maar bedankt in ieder geval voor je reactie

7. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Balen, zeg!
    En heb je er al een lactatiekundige naar laten kijken?

8. esra

esra Lid

21 aug 2006
    36
    0
    0
    gelderland
    Ben naar huisarts geweest, zijn cystes. Deze zijn nu verwijdert in het ziekenhuis.

Gr es

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oei, Beterschap!

Deel Deze Pagina