Wanneer contact huisarts wegblijven menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door L0nneke, 30 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik loop wat vooruit, maar vraag me wel af wanneer contact op te nemen met de huisarts als mijn menstruatie wegblijft (ovutesten en zw.schapstesten negatief blijven) na verwijdering Mirena.

    Nu is het nog te vroeg..dag 42..maar ik wil ergens een 'grens' trekken waarbij ik de huisarts wil bellen.
    Tijdens mijn Mirena de laatste 2 jaar had ik een regelmatige cyclus van 28-29 dagen. Nu lijkt de boel aardig van slag te zijn ofzo?
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Heb je na het verwijderen ook geen kleine bloeding gehad? Ik had met de mirena geen cyclus maar vlak na het verwijderen (2/3 dagen) een paar dagen kleine bloedingen... dat was mn menstruatie.

    Als je je zorgen maakt zou ik gewoon de arts bellen! Hij/zij kan dan bepalen wanneer je eventueel terug moet komen of iets... je cyclus kan zeker van slag zijn door de verwijdering
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Hier doen ze pas iets na 90 dagen, maar op het moment dat ik zo’n cyclus had, had ik nog geen kinderwens (of kind) dus ik weet niet hoe het zit als je een kinderwens hebt en een lange cyclus.
     
  4. Unicorn85

    Unicorn85 Niet meer actief

    Ik zou gaan wanneer jij het gevoel hebt dat je er iets aan moet doen. Het kan zijn dat je huisarts nog niets doet, maar er zijn ook huisartsen die jouw onzekerheid wel begrijpen en je graag willen helpen. Het kan wel zijn dat het van slag is, maar er kan ook iets anders zijn. Altijd goed om naar je eigen lichaam te luisteren. Succes!
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens is het advies over het algemeen om na een half jaar geen menstruatie naar de huisarts te gaan. Je lichaam moet zelf even de kans krijgen om het weer op te pakken.
     
    Typicalme vindt dit leuk.
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Toen ik net gestopt was met de pil en ik na mijn onttrekkingsbloeding op dag 45 zat van mijn cyclus, moest ik nog zeker 1,5 maand wachten voordat ik terug mocht komen en de huisarts mij iets wilde voorschrijven om een menstruatie op te wekken. Gelukkig werd ik op dag brak mijn menstruatie op dag 51 door.
    Het zal per huisarts verschillen hoe lang ze wachten om er iets mee te doen, sowieso kan je cyclus behoorlijk van slag zijn na het stoppen met anticonceptie.
     
  7. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ontpillen is iets heel anders dan wanneer je spiraal eruit gehaald is he... in principe zou je lijf het vrij snel zelf op moeten pakken. Ontpillen kan indd lang duren, na een spiraal zou het snel weer ‘normaal’ moeten / kunnen zijn
     
  8. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Mirena geeft ook hormomen af, de koperspiraal niet. Ik lees dat TS een mirena heeft gehad en ook dan kun last hebben van, eh ja ontspiralen in dit geval? :p
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Dit idd ;)
     
  10. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    In zou gewoon eens bellen, je kan altijd advies vragen aan de assistente.
     
  11. MarlousAnne

    MarlousAnne Actief lid

    8 nov 2012
    296
    94
    28
    Het mirena spiraal werkt op een hele andere manier. Daar waar de pil je cyclus plat legt, vult de mirena je eigen hormonen aan en ook nog in een veel lagere dosering. Daarom is het ontpillen niet te vergelijken met het ‘ontspiralen. Over het algemeen pikt je lichaam het vrij snel weer op.
     
  12. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Maar wat noem jij vrij snel?
     
  13. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik zou nu al bellen. Dan zijn ze maar alvast op de hoogte en kunnen ze zelf zeggen wanneer je terug moet komen.
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Precies dit. Wat ik ook al eerder schreef, de meeste dames hebben binnen een week/ 14 dagen hun eerste menstruatie, aldus mijn gyn.
     
  15. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bij de pil wordt hier 6 maanden geadviseerd. Hoe dit met de spiraal gaat weet ik niet..
     
  16. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Zonder anticonceptie is 42 dagen voor mij een hele normale cyclus , dus ik zou echt nog niet gaan bellen. Pas na een maand of 2 zou ik er eens een belletje aan wagen.

    Ook een mirena geeft hormonen af en het verschilt per lichaam hoe dit wordt opgepakt. Persoonlijk had ik helaas heftigere bijwerkingen van de mirena dan van de pil
     
  17. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Mij is altijd verteld dat de hormoonspiraal ook je cyclus plat legt door hormonen, net als de pil. Het enige verschil is dat de hormonen lokaal worden toegediend dus dat je minder hormonen nodig hebt.
    Dus ik denk dat iemand wel degelijk last kan hebben van "ontspiralen", je cyclus moet door je eigen hormonen weer worden opgepakt..
     
  18. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ook door de mirena kan je cyclus na verwijderen ontregelt zijn, hier werd gezegd dat dit 3-6 maanden kon duren.
    @ts heb je na verwijdering helemaal geen bloeding meer gehad, dus ook niet paar dagen na verwijdering? Dan zou ik wel even bellen om te overleggen of een ‘reset’ verstandig is. Hier wel vlak na de verwijdering een bloeding gehad en daarna een langere cyclus dan normaal.
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had de berichten van ts teruggelezen en zie nergens iets van een bloeding, dat is wel vreemd. 29 maart spiraal eruit en dan moet je lichaam weer zelf beginnen, je cyclus tijdens de spiraal heeft niets met je eigen cyclus te maken.
    TS, ik zou wel de huisarts bellen als je geen onttrekkingsbloeding hebt gehad. En verder zou ik gewoon rustig afwachten, ik snap dat je zo snel mogelijk zwanger wil zijn maar van al dat testen raak je toch (in deze fase van het zwanger worden) alleen maar heel erg gestresst?
     
  20. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik heb inderdaad na verwijdering spiraal geen bloeding gehad. Volgens mijn HA was cyclus tijdens spiraal zelfde als normaal, maar wellicht heb ik verkeerde info gekregen.

    Ik had dit topic eerder moeten openen;) Vandaag ongesteld geworden.

    Wat betreft testen..voor mij werkt ovutesten goed (iig bij mijn 3 eerdere zwangerschappen) Geeft mij juist rust dat ik weet dat mijn lijf wat doet.

    Bedankt voor jullie meedenkende reacties:)
     
    Maev vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina