Wel of geen clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meissie86, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik weet sinds november dat ik pcos heb.

Vandaag een bel afspraak gehad met mijn gyn. Ik baal zo van die lange cyclussen. Ongeveer 43 dagen de laatste twee keer. Nu gaat ze met de andere gans overleggen of het verstandig is om aan de clomid te beginnen.
    Maar ze vertelde ook over de bijwerkingen, verhoogde kans op meerlingzw. Slechte invloed op het bmmslijmvlies.

Dit vind ik dat wel weer spannend. Wat is nou een goede keus. Lekker deze langde cyclussen aanhouden of mijn eisprong frequentie verhogen... Met misschien wel (minder) kans op innesteling??

Wat is jullie ervaringen en wat zou jij doen in mijn geval.
    Zelf heb ik wel zo iets van er mag nu wel eens wat gaan gebeuren. Maar ik wil wel dat het een goede keus is....

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

In jou geval zou ik het eerlijk gezegd niet doen. Maar dat komt ook omdat ik er zelf van overtuigd ben dat ik ga genezen van de pcos en op een natuurlijke manier zwanger zal raken. Maar dat is bij jou misschien wel anders. Zo lang zijn je cyclussen niet. Heb je het gevoel alsof je ovuleert? Hoe zit je met gewicht en eten? Je kunt daarmee je cyclus korter maken... Hoe oud ben je en hoe lang ben je al bezig? Want dat speelt natuurlijk ook mee....

En ik zie dat je wel een keer op een natuurlijke manier zwanger bent geraakt, ook al is dat nog maar 2 cyclussen terug... Dus ik zeg nee. Maar het is natuurlijk helemaal jou beslissing!

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Normaliter word je in ieder geval een aantal cyclussen gevolgd om te zien of en hoe de Clomid aanslaat. Hoeveel eitjes, is je BMM dik genoeg etc. De een heeft last van bijwerkingen (ik heel erg) de ander niet. Ik ben uiteindelijk over gegaan op het spuiten van Fostimon. Hier had ik minder last van. Als spuit je wel dagelijks hormonen in je buik. Stukken intensiever natuurlijk dan 5 dagen een tabletje pakken.

Sommige mensen reageren super op Clomid en worden daardoor zwanger.

4. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Zijn nu ongeveer een jaar bezig. Ben begin maart vorige jaar gestopt met de pil.
    Door gewichtsverlies is mijn eisprong weer op gang gekomen.
    Ik ben 27, en wat bedoel je met eten?

Ik ben nu sinds drie weken begonnen met acupunctuur waar ik wel een heel goed gevoel bij heb. Ik ben alleen enorm gefrustreerd en emotioneel door.

Wat jij zegt is helemaal waar hoor! Ik hou alle opties open!

Bedankt Leen voor je antwoord. Ik neem alles in overweging.

5. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb afgelopen maandag ongeveer dezelfde vraag gesteld bij het forum over pcos. Ik twijfel ook en denk ook aan accupunctuur. Op dit moment heb ik helemaal geen idee wat mijn cyclus is en is de afgelopen 4weken ook niet zichtbaar op echos. Vanwege de pcos. Aanstaande maandag ga ik aan de gyn Accupunctuur voorleggen.
    Pendel zegt in mei 2014 zwanger...maar ja nu nog keuze maken wel of geen clomid.

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik ben er ook van overtuigd dat je met voeding veel kunt doen. Ik volg zelf ook de opleiding tot natuurvoedingsadviseur. Alleen ben ik het medische circuit ingestapt omdat ik al bijna 32 ben...

Ik ken ook meiden hier van het Forum die middels accupunctuur en/of gebruik van oa kruiden weer eem regelmatige cyclus hebbem gekregen en zwanger zijn geraakt.

Daarbij kun je misschien eens beginnen met Maca poeder. Lees maar eens op internet. De ronde nadat ik het ben gaan gebruiken ben ik zwanger geworden.

Succes meid.

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh sorry, ik 'herken' je nu pas. Dus wat ik net vertelde heb je vast al eerder op in ons topic gelezen :)

8. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Thanks ik ga daar eens naar opzoek!

9. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn cylus was 200+ dagen dus ebn niet eens begonnen aan 'alternatieve' geneeswijzen. Heb verder ook geen andere symptonen van de pco dus afvallen ed ging hier niet op. Nu eerste ronde clomid 50mg meteen zwanger. Ben blij dat ik het zo gedaan heb en meteen een reele kans had (die dus ook benut is hihihi) ipv al die kleine huis,tuin en keuken middeltjes die wel eens misschien zouden kunnen helpen. Maar dat is ieder voor zich denk ik.

10. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Bij mij is PCOS geconstateerd. Na 8 maanden had ik door medicijnen een (ontrekkingsbloeding. In cyclusdag 3 gestart met 100mg Clomid en nu op cyclusdag 10 zojuist een echo gehad waarop een ei te zien was van 12mm. Ik wilde het een ronde proberen en nooit verwacht dat het me zo mee zou vallen. Geen bijwerkingen gehad en op de echo zag het er goed uit!
    Oja ik gebruik trouwens ook Maca poeder. Ik doe dat in mijn fruit smoothies.

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Oh meis, de klans op meerlingen met clomid zijn echt niet VEEL hoger hoor! Maak je geen zorgen. Met hormonen spuiten heb je daar eerser last van en dan nog; als er teveel follikels groeien, sla je die ronde over en dan krijg je er geen meer.

Je BMS kan wel minder dik worden maar dat verschilt per vrouw. Ik had lekker dik slijmvlies met clomid.

12. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Jij hebt nog een redelijke cyclus. Ik had helemaal geen cyclus en ben 37 dus wel wat haast. Ik ben nu zwanger na 4 maanden Clomid. Je kunt het nog even aankijken. Dit kun je ook met de gynaecoloog bespreken. Ik ken ook vrouwen die met acupunctuur zwanger zijn geworden. Hier had ik geen tijd voor en er moest wel heel veel veranderen. Ik ben wel spontaan zwanger geworden van mijn dochter. Dus dat kan ook.
    Veel succes met het nemen van de beslissing.

13. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    uiteindelijk is het je eigen keuze natuurlijk
    Zoals Leen82 al zei, zij had veel last van de Clomid
    waar ik totaal niks merk van de Clomid.

Wat betreft die meerlingen kans.. tja, daar letten ze zelf ook heel goed op, ziekenhuis/gyns willen liefste gewoon jou zwanger krijgen met 1 kindje, 2 vinden ze nog wel acceptabel als je er zelf mee instemt, 3 is eigenlijk al een "code rood" en wordt er geroepen "Géén gemeenschap!"

baarmoederslijm problemen, heb ik in t <PCOS zonder symptomen>-topic nog niet echt langs horen komen, en daar zat zo'n beetje iedereen aan de clomid tijd terug.

in mijn ogen; andere voeding en accupunctuur, maar geen clomid houd ook in dat je zelf moet inschatten hoe je cyclus loopt
    nu met clomid heb ik om de paar dagen een inwendige echo die controleerd hoe groot, en met hoeveel follikels mijn eierstokken gevuld zijn.

Succes met de keuze maken :)

14. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

in jou geval zou ik het niet doen 43 dagen vind ik zo slecht nog niet
    ik ben er wel mee begonnen omdat ik naar 238 dagen nog geen menstruatie had
    wel had ik bijwerkingen van de clomid slechter zicht en veel last van opvliegers daarom na ik de clomid voor het slapen in

15. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Thanks meiden voor al jullie ervaringen.

De gyn heeft voor nu besloten dat het voor ons beter is dat we nog even wachten met de clomid. Ik ben idd al een keer zwanger geweest. En de kans is er dus zeker. Zij vinden de nadelen dus zwaarder wegen dan de voordelen voor ons op dit moment.
    Ik kan me in deze beslissing zeker wel vinden, het is toch wel een flinke stap. Als er over een paar maanden nog geen verbetering is dan mag ik altijd weer bellen. Ze raadde wel aan om het zaad van mijn man te laten onderzoeken, anders is het helemaal zonde van de weinige kansen die we hebben.... Mocht dat minder blijken te zijn (hij gebruikt bepaalde medicijnen) dan gaan ze natuurlijk eerder actie ondernemen.

Ik heb de maca poeder gekocht en een maansteen.... Wie weet.... Ook slik ik dci... Geen idee of dat iets gaat doen maar je weet maar nooit.

Ik vind het nog wel moeilijk om te bepalen wat ik aan mijn voeding zou kunnen veranderen.

Of kan ik die vraag beter in jullie topic stellen?

16. Pitahaya

Over voeding...
    Verdiep je eens in het hormoonbalansdieet, de hormoonfactor en de voedselzandloper. Maar vooral die eerste twee heb ik enorm veel aan gehad. Mijn cyclus is al een stukje korter de afgelopen maand.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had ook pcos, van Eva zwanger geraakt met behulp van het ziekenhuis. Toen Eva 8,5 maand was werd ik opeens ongesteld. In de 3e cyclus raakte ik zwanger, had ook ook cyclussen van rond de 40 dagen. Dit werd helaas een miskraam. De 3e cyclus erna was ik weer zwanger en dat is nu Lisa :). Ik zou zeker niet te snel clomid e.d. gaan gebruiken.

18. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wacht ook nog even af wat de gyn maandag zegt. Denk nu sterk aan acupunctuur met mayapoeder (waar koop je dat? Bij DeTuinen?) Verder eet ik al goed gezond en ook biologisch.

Feit is wel dat ik dagelijks bloedverlies en ik hoop dat de gyn dat dan wel kan stoppen (of snel zwanger worden, maar met al dat bloed is klussen nou ook miet altijd zon pretje)

19. Pitahaya

Bedoel je maca poeder?
    dat kun je volgens mij wel bij tuinen kopen maar anders sowieso bij een bio-winkel of online. Ik bestel altijd bij deweegschaal.nl

20. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Ik heb het bij de tuinen gekocht.

Deel Deze Pagina