Hallo meiden, Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. Ik heb vandaag precies 3 weken geleden gemeenschap gehad. Vandaag nog een clear blue digital er tegen aan gegooid. Deze zegt dat ik 3+ zwanger ben....!???? Dat kan toch niet? Mijn eisprong was volgens mij ook 2 dagen na gemeenschap. Heb nl een cyclus van 26 dagen, wat al kort is...en dan...je snapt em wel. Iemand ervaring met betrouwbaarheid clearblue digital over de tijd dat je zw bent? Tweede vraag is, wanneer moet ik contact opnemen met iemand, en met wie? tis mn tweede (dochter is 9) maar ik was toen in een ander land. dit is dus eerste keer in nl. En ik weet niet wanneer en waar ik moet zijn. Voor mijn gevoel hoef ik nog niet zo nodig ergens naar toe. Wanneer krijg je in nl de eerste echo (dat lijkt me wel leuk..) Thanks! Groetjes!
op je 1e vraag heb ik geen antwoord voor je, sorry.. in het ziekenhuis vertelde ze mij dat ze tegenwoordig met 8 weken vaak al de 1e echo doen, maar dat verschilt per verloskundige.. ik heb zelf tot vorige week in het ziekenhuis gelopen dus wanneer je precies kan bellen weet ik niet, maar ik hoor vaak dat meiden meteen bellen als ze zwanger zijn.. en dan een afspraak krijgen voor een aantal weken daarna
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb ook de clearblue digital test gebruikt en bij mij klopte hij wel. Misschien is het t best als je uitgaat van de 1e dag van je laatste menstruatie, dat zal de verloskundige ook doen. Volgens mij kun je nu al de vk bellen en dan geven zij wel aan wanneer je langs kunt komen. Bij de vk krijg je pas een echo rond de 10/12 weken. Alleen als je echt niet weet hoe lang je zwanger bent of je hebt last van bloedingen, wordt je doorgestuurd voor een echo. Succes en veel geluk met je zwangerschap. liefs me
Allereerst gefeliciteerd! Gewoon even bellen met een verloskundige in de buurt. Zij kunnen je helpen met de termijn en een eerste afspraak inplannen. Vaak is de eerste afspraak met een week of 8. Het hangt inderdaad van je verloskundige af of je dan alelen een intake hebt, of ookal direct een echo. Je termijn moet je rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Na een termijnbepaling via een echo kan dat eventueel bijgesteld worden. veel succes!
Gefeliciteerd! Ik heb ook gelijk de verloskundige gebeld toen we wisten dat ik zwanger was. en die begeleid je dan verder!
Lekker onaardig van mij.. vergeet ik je helemaal te feliciteren! VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!
dank jullie allemaal, heel lief en behulpzaam! Heb ik wat aan! ik ga volgende week dan wel even bellen denk ik, dan is het week 6 (ongeveer). Bedankt! groetjes