Verdikte nekplooi 4,8 mm, 1 van de tweeling

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Leeuwinnetje14, 22 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Vanochtend intake en echo gehad bij de gynaecoloog omdat we een tweeling verwachten. Nu was het even schrikken omdat 1 van de 2 kindjes een verdikte nekplooi heeft van 4.8mm. Meteen wordt je met beide voeten op de grond gezet en zit je er even helemaal doorheen. De gynaecoloog gaf aan dat ze komende dinsdag een echo wil maken om verder onderzoek te doen.

Het is een twee-eiige tweeling. Zitten allebei in een aparte vruchtzak met allebei een eigen placenta. Dat ia vrij positief.

Heeft iemand ervaring met een verdikte nekplooi van 4.8mm en ook eventueel bij een tweeling?

2. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Heb er geen ervaring mee maar weet wel hoe je voelt als de grond even onder je voeten vandaan zakt ik wil je wel een dikke knuffel geven xx

3. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet met een tweeling, wel verdikte nekplooi. Het is een moeilijk verhaal. Het is een aanwijzing dat er iets is maar tegelijk hoeft jet niets te zijn. Met andere woorden. Een hoop onzekerheid.

Ik wens je heel veel sterkte en als je meer wil weten dan kan je een privé bericht sturen.

Sterkte!!

4. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Muts008, ben benieuwd naar je verhaal. Heb je een pb gestuurd.

Bedankt voor je reactie Prisje22.

5. Onzegrotedroom

12 jun 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje had met 9w een vochtschil bij hoofd nek en rug. Met 10w waren we in het zh en inderdaad de vk had het goed gezien. We hebben doodsangsten beleefd. Met 12w moeten we terug komen voor de nekplooi meting, zenuwslopend. De plooi was 6,4 maar het vocht was verdwenen. Met 12w4d hadden we de vt. Plooi was nog maar 3mm. De sneltest en uitgebreide test waren goed. Geen chromosomale afwijkingen dus. Volgende week donderdag hebben we weer een echo en gaan we ons meisje weer zien. Ik ben nu 16w2d. Met 20w krijgen we een uitgebreide echo, dat wordt een spannende echo want dan kunnen ze alle organen en het hartje goed zien. Stress dus... Maar tot zover hoopvol. Ik hoop dat je kracht en hoop kunt halen uit ons verhaal. Sterkte

6. Onzegrotedroom

12 jun 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe groot was de plooi?

7. Onzegrotedroom

12 jun 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe groot was de plooi bij jullie?

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wij hebben een dochter waarbij met 11 weken een nekplooi van 6mm werd gezien. Dit is helaas niet goed afgelopen. Maar ik lees vaak genoeg dat het wel goed gaat/komt !

Sterkte! Ik weet helaas wat je doormaakt

9. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL

3.8 en de combinatietest 1:4 voor down. Uiteindelijk geen down maar Noonan syndroom (is milder). Ze is nu 3.5 maanden en het gaat super met haar. Tot nu toe merk ik geen verschil dan met mijn eerdere kindje behalve dan dat ze zelfs iets makkelijker is.

Jij ook veel sterkte gewenst!

10. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    De nekplooi bij ons was 4.8mm. Ze kon dit niet precies opmeten omdat het echoapparaat niet gedetailleerd was. Daarom moeten we dinsdag terugkomen voor een betere meting bij een uitgebreidere echo.

Ben wel blij met jouw reactie. Geeft me goede moed!

11. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Thanks! Hou dit ook in mijn achterhoofd. Bedankt voor je reactie.

12. Onzegrotedroom

12 jun 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van het bloed weet ik onze uitslag niet. Weet ook niet of dat gecontroleerd is omdat wij toch al voor de vt moesten gaan. Die me overigens alles mee viel. Je hoort van die horrorverhalen maar het is een kwestie van verstand op 0 en ontspannen. Bij mij deden ze m vaginaal trouwens.

13. Onzegrotedroom

12 jun 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    voor zover ik weet moet het vocht wegtrekken en dan is de kans groter dat er niks aan de hand is.

14. Onzegrotedroom

12 jun 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is millimeter werk en 1 mm verschil kan al zoveel uitmaken, gek eigenlijk he!
    Ik heb me er natuurlijk in verdiept en 60-70% van de kinderen met down hadden een dikke plooi, maar 80% van de kinderen met een dikke plooi worden gezond geboren. Het is maar een kansberekening waar al zoveel mensen door in de stress komen te zitten. Soms vraag ik mij ook af of al die vroege echo's wel slim zijn.. Wij hadden met 5,5, 7 en 9. Bij 9w werd het vocht geconstateerd en met 12w4d wad het weg. Dus als we met 12w4d de eerste echo hadden en de nekplooi meting niet hadden laten doen, dan hadden we dit niet eens geweten. Heel veel stress dus om (misschien) niks. Het heeft geen chromosomale afwijking

15. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben pas 10.4 weken zwanger dus wie weet trekt het ook wel weg. Het was gewoon echt schrikken en van die 60-70% had ik ook gelezen. Ben zo benieuwd naar dinsdag wat ze dan meet. Maar je maakt je vlug zorgen, de gynaecoloog gaf ook aan dat ze het moest melden en er snel naar wou kijken. Dat geeft me wel een geruststellend gevoel. Ze qas super aardig en dat doet gewoon veel. Een goede begeleiding als het toch fout zit is ook belangrijk. Al zit in mijn hoofd echt heel wat anders.

16. Snoep

Snoep Niet meer actief

Dit is precies de reden waarom ik bewust heb gekozen géén combinatietest te doen!

Ts sterkte in deze onzeker tijd, hopelijk loopt t allemaal goed af!

17. Onzegrotedroom

12 jun 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hetgeen wat wij altijd jn gedachten hebben gehouden is dat als het iets heeft ( down, trisomie of turner etc. ) en het is niet levensvatbaar dan is het beter dat het hartje stopt met kloppen. Dan hebben we gewoon dikke vette pech en hoef je geen keus te maken. Het kindje is gewoon niet sterk genoeg en daar kun je niks aan doen. Het is niemands schuld. Voor ons was het wel van belang wat is dan de afwijking? Een kindje wat niet levensvatbaar is kunnen en willen we niet voor vechten. Het verdriet wordt alleen groter dan kun je er beter mee stoppen. Down of turner is iets anders, dat is een keus die ieder voor zich moet maken. Ik heb hier dan ook geen mening over ( voor onszelf, maar niet voor een ander). Het is bij ins niet aan de orde dus we weten niet Warner hadden gedaan.

18. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Bij ons is het ook niet eruit gekomen tijdens de combinatietest maar bij de eerste controle en echo van de gynaecoloog. En die vond het verplicht om heer te vertellen.

19. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    En we weten nu ook echt nog niet hoor het gaat lopen. En niet levensvatbaar kindje willen wij niet. Het is net wat je zegt, dat heb je alleen maar meer verdriet van. Het andere kindje heeft geen verdikte nekplooi dus dan moeten we verder gaan kijken hoe en wat. Maar dat heb ik nog niet gedaan. We gaan gewoon uit van een goede meting.

20. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, viel mij ook zeker mee qua pijn. Het was snel klaar en de arts was erg kundig. Assistentes ook heel lief. Het was meer dat ik het idee erg eng vond. Ik trouwens via de buik

Deel Deze Pagina