Bezoek ha

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ukkie29, 25 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Afgelopen zondag had ik een duidelijke positieve zwangerschapstest in mijn hand.
    Nu is mijn eigen huisarts met vakantie en moet ik donderdag naar een vervangende huisarts.

Ik heb diabetes en moet eigenlijk gelijk in de gaten gehouden worden door zowel de gynaecoloog als de diabetes verpleegkundige.
    Nu wil mijn vervangende huisarts mij eerst zien en daarna misschien een verwijskaart geven omdat ze dat eigenlijk niet doen..

Wat kan ik verwachten bij zo'n huisarts bezoek de 1e keer?

2. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Dat je je verhaal doet en om doorverwijzing vraagt? Verder niet denk ik.

3. V2015

V2015 Actief lid

19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Als ze bij mij al zo zouden beginnen aan de telefoon dan had ik daarna zelf de gyn wel gebeld.
    Hoezo misschien een verwijzing? Beetje rare reactie.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Misschien kan je ook via de internist die je voor je diabetes behandeld bij de gyn komen?

5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dan zal het ziekenhuis je als het goed is alsnog naar de huisarts sturen. Zonder verwijzing is het namelijk geen verzekerde zorg en zul je de nota thuiskrijgen. lijkt mij niet de bedoeling.

On topic, als je bij een internist loopt kun je mogelijk via hen een verwijzing krijgen. Anders gewoon aangeven dat je eerder te horen hebt gekregen dat je direct naar de gynaecoloog moet. Een verloskundige zal je als het goed is ook doorverwijzen, is ook nog een optie.

6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Kun je geen verwijzing krijgen bij de verloskundige als je daar je verhaal doet? Volgens mij zijn die lijntjes tegenwoordig heel kort tussen vk en gyn.

7. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Ik ga vanmiddag de verloskundige bellen even kijken wat zij ervan zegt! Dankjewel

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Fijn! Wat heeft de verloskundige gezegd?:) ben ik wel benieuwd naar:)

9. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Kreeg de vk niet te pakken, dus toch maar mijn internist gebeld, die heeft gezegd donderdag huisarts... willen ze niks doen moet ik haar een mail sturen en gaat zij het regelen.. belachelijk allemaal...

10. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    He bah...
    Hoop dat je snel begrip krijgt...
    anders ff de poli verloskunde in het ziekenhuis bellen voor info ipv de vk?

11. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik vind 'eigenlijk niet doen' en misschien een verwijzing een beetje een vreemde reactie zeg. Ga gewoon naar die huisarts en leg uit dat je een verwijzing wilt ivm je diabetes.

12. Ukkie29

Ukkie29 Actief lid

24 jul 2016
    191
    0
    0
    Grave, Noord-Brabant
    Heb nu gelukkig een verwijzing kunnen regelen. Verloskundige heeft terug gebeld en de is gelijk de gynaecoloog gaan regelen. Heb ze alleen nog maar gesproken over de telefoon maar vind de verloskundige nu al geweldig

13. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Zelf ook medisch dus bij zwangerschap direct bij een gyn. Was een kwestie van de huisarts bellen voor directe doorverwijzing ( puur vanwege vergoeding). Hoefde daar echt niet voor langs te komen. Weekje later al bij de gyn.
    Fijn dat het voor jou inmiddels ook geregeld is!

Gefeliciteerd met je zwangerschap en hoop dat de diabetes een beetje stabiel blijft!

Deel Deze Pagina