Verdikte nekplooi 4,8 mm, 1 van de tweeling

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Leeuwinnetje14, 22 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik krijg een vlokkentest. Nekplooi was nog even dik. Kindje was wel netjes gegroeid.

2. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Vinden jullie op de onderste foto dat het kindje een verdikte nekplooi heeft?

Bovenste foto is van het andere kindje. Die nekplooi is perfect.

Bijgevoegde bestanden:

3. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Kunnen ze niet eerst een NIPT doen? Voor ze de vlokkentest doen?

Voor het meten van een nekplooi moet het kindje vd zijkant gemeten worden, de baby op de onderste foto bekijk je vd voorkant op die foto. Ook zie je zo'n verdikking met het blote oog niet denk ik...? Gaat om millimeters...

Sterkte! Ik hoop dat je kindjes gewoon gezond zijn!!

4. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Nipt test kunnen ze helaas niet doen bij een tweeling. Daar komt altijd een valse uitslag uit.

Toch bedankt voor je reactie. Misschien kun je zoiets alleen zien vanaf de zijkant.

5. Onzegrotedroom

12 jun 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je niet zien, kindje ligt niet goed. Nipt heeft geen nut kun je geen turner mee opsporen. Bovendien kan dat tot een maximaal aantal mm's maar weet niet precies hoeveel. Vlokkentest valt echt wel mee. Probeer zo stil mogelijk te blijven liggen en niet naar het scherm te kijken. Deed ik ook niet omdat ik bang was om van schrik te bewegen.

Sterkte

6. Onzegrotedroom

12 jun 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij onze echo konden we het wel zien want ze vergroten het uit. Kan er zo gauw Ff geen foto van vinden

7. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Bedankt voor je tips. Raar om die hierover te geven maarja denk maar dat het voor een goed doel is.

8. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Fijn dat het kindje goed gegroeid is. Wanneer heb je de vlokkentest?

9. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Sterkte met de volkentest wanneer moeten jullie heen?

10. Snoep

Snoep Niet meer actief

Sterkte met de vlokkentest, hopelijk gauw een goede uitslag!

11. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Kan morgen om 11uur terecht in Nijmegen. Krijg eerst een echo en een gesprek over hoe nu verder en dan gaan ze kijken of een vlokkentest nodig is. Ze zei aan de telefoon dat we bedenktijd krijgen. Het gaat tenslotte wel om een tweeling, dus het zijn 2 kindjes. Ik zei tegen haar dat ze de vlokkentest mogen uitvoeren want dan weten waar we aan toe zijn. Maar nee u krijgt eerst bedenktijd. Want het gaat wel om een kindje met een verdikte nekplooi waar iets mee is.

Echt wat een secretaresse zeg. Ik zeg tegen haar, o dus als het volgens hun niet goed is, moet ik het maar gewoon laten weghalen? Ze zei; dat wil ik niet zeggen, maar u krijgt bedenktijd, want het gaat om een tweeling. Net of dat ze wou zeggen, zeur niet, je hebt dan toch 1 gezond kindje. Echt zo boos nu...

Heeft iemand dit van jullie ook meegemaakt?...

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ik ken iemand die momenteel ook zwanger is van een twee-eiige tweeling waarvan 1 kindje een verdikte nekplooi heeft. Zij heeft een vruchtwaterpunctie laten doen (vlokkentest vond ze geen prettig idee). Hieruit blijkt dat beide kindjes chromosomaal gezien helemaal goed zijn. Ze is inmiddels 23 weken zwanger en bij de 20-weken echo was de verdikte nekplooi nog steeds te zien. Ik hoop dat het allemaal ook zo bij jou gaat lopen!

13. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedenktijd heb ik niet mee gemaakt maar misschien dat het bij een tweeling anders is? Ik vond de vlokkentest echt meevallen. Ja, je voelt het wel maar echt pijn vind ik toch anders. Het is ook zo klaar. Vooral rustig doorademen en niet kijken.

Sterkte en laat je nog weten hoe het is gegaan?

14. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wij kregen op maandag aangeboden om de nipt, vlokkentest of vruchtwaterpunctie te doen. Wij kozen voor de vt, ook ivm het gunstige termijn. Die stond gepland voor de woensdag erna, maar we mochten altijd af bellen. Ik vond de vt meevallen. Wel heb ik de eerste twee dagen er na veel rust gehouden zodat het kleintje in mijn buik ook rust zou krijgen en ik las dat dat beter was.
    Vt geeft wel het snelste uitslag en daarnaast kunnen ze er meer mee opsporen dan bij een nipt.
    Sterkte!

15. Jumelle

Jumelle Lid

1 jun 2016
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach Leeuwinnetje, ik vind het zo vervelend dat je hierin bent belandt.... Ik hoop enorm dat het loos alarm is en dat je snel kan gaan genieten van je zwangerschap.

Ik ga waarschijnlijk hetzelfde traject in als jij: een punctie, vlokkentest of toch een nipt, we zijn er nog niet uit. Volgende week hebben we een afspraak bij de gyn. Bij mij was de nekplooi minder dik (tussen 2,6 en 3 mm), maar in combi met mijn leeftijd heb ook ik een verhoogde kans. Bloed was wel goed.

Laat je nog even weten hoe het in Nijmegen is gegaan?

16. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    De uitslag uit Nijmegen! De nekplooi was nog maar 2.7mm. Mooi binnen de marges. Verder merk je dan echt dat je in een Academisch ziekenhuis bent want ze controleren dan alles. En voor de rest zagen allebei de kindjes er goed uit. Nu hebben we nog de keuze om een vruchtwaterpunctie te laten doen met de 19 weken maar daar zijn we waarschijnlijk aan uit om dat niet te doen. We gaan nu weer genieten van de zwangerschap, we zitten terug op de roze wolk. 💟💟

17. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik las het idd in de andere groeptopic. Mijn leeftijd geeft geen extra risico's dus dat is fijn. Bloedtest kunnen ze bij een tweeling niet doen.

Wij hebben dus besloten omdat 2.7mm binnen de marges vallen om geen verder onderzoek te doen

18. Leeuwinnetje14

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Bedankt voor dit bericht. Het geeft me een goed gevoel

19. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Goed nieuws! Lekker terug kruipen op die roze wolk en geníeten!

20. Onzegrotedroom

12 jun 2016
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad rustig blijven en niet kijken dan is het zo voorbij, het wachten is helaas zwaarder

Deel Deze Pagina