Hallo allemaal, Vandaag de 20 weken echo gehad en ze hebben heel erg goed het hartje bekeken (ivm aangeb. Hartafwijkingen in de fam.) Toen zei ze dat ze een extra pees in het hartje zag en dat dat vrij zeldzaam is. Dit kan verder geen kwaad en kan later zelfs verdwijnen, aldus haar. Ik had er nog nooit van gehoord. Ze heeft geen specifieke naam ervoor gegeven ofzo maar ik ben toch erg nieuwsgierig geworden. Heeft 1 van jullie hier wel eens van gehoord of misschien zelfs ervaring ermee?
Zou het niet een extra pace zijn ipv pees. Dus een soort extra stroomstootje om het hart te laten kloppen?
Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik begreep eruit dat het een pees was ook omdat we het duidelijk als een wit dingetje op de echo zagen. Helaas heb ik zelf die echo niet maar de VK wel dus van de week wilde ik het sowieso navragen hoe het nu zit.
Ff korte update; Het gaat om een Echodense focus van het hart en dat is schijnbaar een soort kalkvlekje wat ook weer kan verdwijnen in de loop de tijd.