'Klontjes' slijm (inwendig)?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamapienn, 7 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamapienn

Mamapienn Lid

7 nov 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen!

Ik ben hier hartstikke nieuw, en hartstikke zwanger :)! Lees dit form al weken, maar heb vanaf vandaag een eigen vraag.

Ik ben vandaag 10 weken, en was inwendig van binnenuit aan het voelen om alles gewoon even te controleren. Voelde alleen, heel raar, allemaal klontjes zitten. Althans, daar leek het op. Probeerde ze eruit te vissen (haha lekker smakelijk!) maar dan veranderde ze ik 'gewoon' slijm leek wel.

Herkent iemand dit? Kon er niks van terug vinden op de forums :)

Thanksss!

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Nu ben ik wel benieuwd, wat was je aan het controleren?
    Mijn advies, niet meer doen..

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Als je afscheiding wat "korrelig" is kan dat wijzen op een schimmelinfectie dus even laten controleren door de huisarts!

Verder niet meer met je vingers "naar binnen" gaan want dat kan slecht zijn.

4. Mamapienn

Mamapienn Lid

7 nov 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon, hoe ik van binnen voelde.. Is dat zo raar?
    Waarom niet meer doen?

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Omdat je met je nagels iets kan beschadigen en omdat je je baarmoedermond daarmee kan stimuleren.

Ik weet niet of dat raar is maar het wordt sterk afgeraden maar in ieder geval ; korrelige afscheiding is wel raar want dat hoort glad te zijn vandaar dat je je beter kan laten testen op een infectie omdat schimmelinfecties schadelijk kunnen zijn tijdens de zwangerschap voor je kindje wanneer ze niet behandeld worden.

6. Mamapienn

Mamapienn Lid

7 nov 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, nog veel te leren dus. Het is mijn eerste zwangerschap.

En als je vriend met zijn vinger naar binnen gaat? Ook niet meer doen?

7. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Zolang het met niet scherp ik met bijvoorbeeld nagels oid. Stel je voor dat je een klein wondje maakt en je vind bloed bij de afscheiding dan zorgt dit voor paniek ook al is het onschuldig. Daarnaast heb je veel bacteriën aan je handen dus daar kan je ook weer iets van oplopen.

Ga even langs de dokter voor een testje en misschien sluit die wel uit dat je een infectie hebt en anders is het prima te behandelen maar als je zwanger bent loop je sneller een infectie op.

Spannend he de eerste keer, hoe voel je je en ben je al bij de verloskundige geweest? Die kan je altijd bellen hoor met vragen, daar zijn ze voor.

8. Mamapienn

Mamapienn Lid

7 nov 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfieuw, veel om rekening mee te houden ;)
    Ga maandag even langs de HA, ben nu wel een beetje bezorgd door mijn eigen daden..

Maar verder voel ik me oke! Mag niet klagen. Misselijk als ik honger heb, en nu beginnend last van groeikrampjes. Woensdag eerste echte zwagerschapsafspraak met de verloskundige, dus hopelijk wordt ik dan ook wat beter ingelicht haha ;)

9. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Nou wat fijn dat je je goed voelt. Als je vragen hebt voor de verloskundige schrijf ze even op. Je kan alles aan haar vragen wat je wilt weten.

verder zal ik me er niet zo druk om maken hoor meid, het zit vast helemaal goed maar goed dat je nu weet dat je het niet weer moet doen haha ;)

10. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zou je willen controleren eigenlijk? Er valt toch niks te controleren of mis ik nou wat? Ik durf niet eens met mijn vinger naar binnen hahahaha.

Maar goed. In je ondergoed zie je vanzelf de structuur van je afscheiding. Dus hou dat in de gaten. Dat veranderd heel erg in de zwangerschap

11. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Huh? Dus jullie raden haar af met haar vinger in haar eigen vagina te gaan? Wat gek ... dus seks ook niet meer doen? Gevingerd worden ook maar laten.
    Als je gewoon schoon bent is er niks aan de hand hoor.

Korrelige afscheiding kan inderdaad duiden op een schimmelinfectie. Gaat het gepaard met jeuk?
    Misschien even aan je VK vragen bij de volgende controle.

Verder niet te veel zorgen maken en vooral niet gek laten maken. ;)

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

12. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    +1!

Deel Deze Pagina