verdikte nekplooi

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bereke, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Hoi Bereke,

Het is idd afwachten, meer kun je niet doen maar slopend is het wel. Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap ook een vwp laten doen en de dagen daarna gaan toch wel erg snel hoor. De spanning is er natuurlijk wel maar goed misschien ligt het ook aan het feit dat ik toen al 32 weken zwanger was dus was er voor ons geen keus van wel of niet afbreken.

De zwangerschap van mijn 2 dochters is helaas met bijna 24 weken geeindigd. Door verschillende complicaties hebben we ze moeten laten gaan. Ze hebben allebei nog even geleefd....

Nogmaals veel sterkte, wanneer kreeg je nu nog een echo en de bloeduitslag??

2. bereke

bereke Niet meer actief

Isolde, wat moet dat moeilijk geweest zijn voor jullie!

10/3 bloedresultaten en 12/3 terug echo. En vruchtwaterpunctie kan pas vanaf 16 weken dus nog lang in onzekerheid waarschijnlijk.

3. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Ik denk dat we samen opgaan in onze resultaten. Ik heb vandaag terug geprikt en volgende week resultaat.

Heb je al een gegoogled naar gevallen zoals de jouwe, en hoe het is afgelopen? Ik heb een beetje zitten zoeken en wat ik vond is dat beide kindjes normaal gezien hetzelfde DNA hebben. En in een eeneiige tweeling niet enkel 1 van de kindjes down kan hebben. Dat is toch heel hoopgevend, aangezien ze alle metingen bij het andere kindje normaal waren. Misschien hebben ze zich gewoon vergist, nekplooimeting nemen is ontzettend moeilijk blijkbaar en niet iedereen is er goed in.
    In elk geval dat is wat ik voor je hoop.
    Tis zo irritant dat we nog zolang moeten wachten, maar het enige wat we nu kunnen doen is het van ons afschrijven.

4. bereke

bereke Niet meer actief

Maar down ontwikkelt zich toch na de bevruchting enzovoorts? Dus is niet erfelijk en zit dus niet in DNA. Of ben ik nu mis?
    Pfff ik heb al gezocht en gesurft en je vind heel veel tegengestelde meningen en verhalen. Het is echt afwachten. En zoals je zegt, van ons afschrijven.

5. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    #45 Isolde, 1 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2010
    Heb ook nog even zitten zoeken maar ben het spoor bijster. Dacht dat chromosomale afwijkingen (zoals down) tijdens de conceptie ontstonden dus dat niet een van de twee kindjes het kan hebben maar lees idd erg tegenstrijdige verhalen. Dus ga ook nog eens zoeken. Ben nu toch wel benieuwd hoe dat dan zit!

6. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Wat een heftige en verwarrende tijd is dit voor jullie!!

Sterkte en ik hoop op een goede uitslag

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Meis, ik wil je even heel veel kracht en sterkte toewensen.

Liefs Zora

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    #48 Sann, 2 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
    een chromosomale afwijking zoals down kan ontstaan al bij de bevruchting en is dan wel degelijk erfelijk, maar eht kan ook ontstaan bij de celdeling. Voor zover ik weet is er een erfelijke en een niet erfelijke vorm van down
    Sterkte dames!
    Syndroom van Down - Wikipedia

9. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Ik had ergens gelezen dat er na de bevruchting iets mis is gegaan met de celdeling.
    Het is ook allemaal zo verwarrend en volgens mij zijn niet alle wetenschappers het met mekaar eens. Weer zo een "wonder" van de natuur met uiteenlopende meningen.
    Bereke hoe gaat het met je? Hier iets beter, lijkt of ik het even van me af kan zetten en de schijn ophoud dat er niets aan de hand is, dat het wel goed komt. Ik weet dat er nog heel belangrijke beslissingen aanbreken voor ons binnen 2 weken...

10. Talulah

Talulah Bekend lid

15 okt 2007
    680
    0
    0
    Even een dikke knuffel voor je Bereke!
    Ik wil jullie veel sterkte wensen met de moeilijke keuze waar jullie voor staan.

11. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Dit klopt als een bus. Mijn zwager heeft een niet erfelijke vorm van down, maar zijn down is ontstaan tijdens de celdeling. Dit is met dna onderzoek naar voren gekomen. Je hebt dus 2 manieren waarop down onstaat. :(

12. bereke

bereke Niet meer actief

Dames, ik weet het niet maar wacht maar gewoon af wat er uit de testen komt. Nu heb ik weer in mijn hoofd gehaald dat er dan misschien met beide iets mis is :(.

13. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ah niet doen Bereke! Is niet nodig meid, kop op, er is echt nog voldoende hoop!

liefs

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.451
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik lees dit nu net pas...

Ik wil je heel veel sterkte wensen, Bereke!!!

15. Mamanouk

Mamanouk Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.086
    0
    0
    heel veel sterkte meis...

16. Loe

Loe Niet meer actief

Bereke ik duim voor je vandaag!

17. Tennes

Tennes Niet meer actief

Bereke,

Hoe was de bloeduitslag vandaag?

Knuf!

18. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Mijn duimen draaien!

19. Oooh zo spannend vandaag... Mijn duimen draaien ook mee hoor!

20. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik wens je heel veel sterkte vandaag en de komende dagen. Hoop op een goed bericht!

Deel Deze Pagina