verdikte nekplooi

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bereke, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oh nee.... Wat een geweldig en een verschrikkelijk nieuws... Hoe en wanneer kunnen ze dit uitsluiten??? Ik heb er geen woorden voor, ik hoop alleen maar heeel hard met jullie mee dat jullie aan de goede kant van de 50%mogen zitten...

2. bereke

bereke Niet meer actief

Die ontwikkelingsstoornis bij de 20weken echo volgens mij vooral. Heb ik niet op doorgevraagd omdat ik zo overweldigd was ivm transfusiesyndroom. En het transfusiesyndroom is gewoon wachten en vaak op echo komen.
    Ik hoop het ook maar oh wat ben ik bang voor de komende tijd. Het wordt gewoon zo moeilijk en bang en spannend en en en...

3. Mamanouk

Mamanouk Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.086
    0
    0
    och jee meid... goed en slecht nieuws dus...
    ik blijf voor jullie duimen....
    en hoop dat jullie je 2 wondertjes kunnen houden

dikke knufff

4. bereke

bereke Niet meer actief

Dank je!

5. Loe

Loe Niet meer actief

oh bereke wat een moeilijk nieuws weer. Maar de 5.2 nekplooi viel dus in combinatie met het bloed in de normale range? Ik begrijp het niet helemaal, maar de doc zal t goed uitgelegd hebben. Wat moeilijk zeg, dat afwachten.....ik zal eens opzoeken wat dat inhoudt, transfusiesyndroom, want ik had er nog niet van gehoord. Mijn duimen draaien door hoor voor jou En bereman!

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ach Bereke wat een slecht nieuws. Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar het klinkt niet goed en een kans van 1 op 2 is heftig...Ik ga heel hard voor je duimen dat jullie bij die 50% horen waarbij het goed gaat. wat erg al dat wachten...

sterkte voor jullie tweetjes

7. Loe

Loe Niet meer actief

8. bereke

bereke Niet meer actief

Neen hij heeft vandaag terug gemeten en die meting in combinatie met het bloed was goed. Maar weet niet hoeveel het vandaag was. Maar hij was er gerust in qua chromosale afwijkingen en vond een vruchtwaterpunctie echt overbodig. Dus daar geloof ik hem ook wel in. Vooral omdat hij gewoon heel erg duidelijk is over de rest en vlakaf zegt: als je mijn vrouw zou zijn en het transfusiesyndroom optreedt zou ik echt willen dat de zwangerschap afgebroken werd. Hij draait dus niet rond de pot en zegt waar het op staat.

9. Loe

Loe Niet meer actief

Dat is goed te horen dat de gyn er duidelijk in is bereke, aan die info hebben jullie natuurlijk het meest.

10. bereke

bereke Niet meer actief

Dank je voor de link Loe. Had hem al wel gevonden en die cijfertjes stellen niet echt gerust moet ik zeggen...

11. bereke

bereke Niet meer actief

Is ook zo!

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Eerst het goede nieuws... maar dan het o zo slechte nieuws :( Verschrikkelijk!
    Ik ga heel hard duimen dat je aan de goede 50% zit meid!
    Wat een onzekerheid, en wat een angst.

13. Kunnen ze dit niet door middel van een VWP beoordelen of met iets anders? Dat wachten en de onzekerheid, dat is echt verschrikkelijk. om gek van te worden... Heel veel sterkte meid en een dikke knuffel!

14. Isolde

Isolde Actief lid

9 dec 2008
    211
    0
    0
    rotterdam eo
    Hey Bereke,

Wat een opluchting dat de marges normaal waren.
    Wat betreft het TTS, ik weet er wel een hoop van en ik schrik er echt vreselijk van dat het advies dan is afbreken.
    Ik zou daar heel erg goed over nadenken (wat jullie natuurlijk wel zullen doen) maar een TTS kan ook heel goed aflopen. Ik ken wel een aantal gevallen van een tweeling waarbij TTS is opgetreden maar die nu gewoon gezond zijn. Dus het kan echt alle kanten uit hoor. Mijn gyn heeft er een boek over geschreven, zal het eens voor je opsnorren.
    In ons geval waren er meerder complicaties waardoor het mis ging maar ik weet in elk geval nog wel dat wij wel de keuze hadden om een kindje te redden. Dat hebben wij toen ook gevraagd. En die mogelijkheid was er echt.......
    Succes ermee en mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel van je!!!

Dikke knuffel

15. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Bereke wat een schok weer zeg! Eerst goed nieuws en daarna slecht nieuws. Ik heb er wel over gelezen in het tweelingenboek wat ik heb, maar nog niet echt bij stilgestaan.

Hoe kan de gyneacoloog zien dat je kans 1 op 2 is?

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
  17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ichtus, ik heb het verhaal gelezen. Wat ingrijpend en ook heel mooi geschreven. Kippenvel!
    Goed gevonden :)

18. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb het ook gelezen, heel mooi.

Ik heb ook nog de zenuwen elke keer aangezien wij ook een ''een eiige tweeling'' verwachten

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    lieve bereke,
    wat een vreselijke onzekerheid.. :(
    ik wil jullie heel erg veel sterkte wensen.
    vind het zo erg dat je van zoveel blijdschap in zoveel verdriet en onzekerheid bent beland :(

heel veel sterkte en liefs, bij het maken van de beslissing (na de 20 weken echo?)

knuf

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik zie dit nu pas en wil alleen even heeeel veel sterkte wensen. Ik ga duimen dat het syndroom niet optreed!

Deel Deze Pagina