maagzuur, ahg

Discussion in 'Gezondheid' started by Ludora, Oct 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik heb sinds een paar dagen zo'n last van maag zuur, de hele dag én nacht door. Zoooo vervelend!! Vla krijg ik momenteel met geen mogelijkheid weg. Iemand andere tips nog voor me??

2. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

Sep 22, 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ik heb er op dit moment ook zo'n last van ;) en heb zelfs de hele nacht op gezeten erdoor! Heb nog niks gevonden wat echt werkt dus ik hoop dat iemand hier in je topic met goede tips komt!

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,303
    2,583
    113
    rennie, antagel , gaviscon mag allemaal gewoon tijdens je zwangerschap.
    Je kunt het beter een beetje onderdrukken want anders raakt je slokdarm steeds meer geirriteerd.
    Bij mij slingerden de rennies door het hele huis.
    Kom ze na twee jaar nog wel eens tegen in een tas.

Toen dat ook niet genoeg hielp heb ik van de ha voor de laatste weken ranatidine gekregen op recept

4. syrae

syrae Fanatiek lid

May 14, 2011
    2,685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier ook rennies. Veel en vaak maagzuur dus ze gaan er hier in gezinsverpakkingen doorheen. Op advies van de apotheek met iets minder sterks begonnen (gaviscon) maar dat vondt ik zooo smerig en hielp totaal niet dus nu alleen nog maar rennies. Er zitten dagen tussen dat ik er maar 2 of 3 slik, maar meestal zijn het er een stuk of 6. Wel dempen dat maagzuur, ontzettend slecht voor je slokdarm en als je continue zuur opboerd kan je er ook geirriteerde keel/bovenste luchtwegen van krijgen waardoor je weer verschrikkelijk gaat hoesten!

5. Ludora

Ludora Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Heb rennies gekocht, maar ik heb er 1 op en dan komt t weer.. Dat hoesten heb ik dus ook al inderdaad, dus ikk slaap amper... Pfff ga t maar weer proberen! Hoop dat ik die vla snel weer binnen houdt, dat helpt!

6. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

Ik word er ook gek van!! Als ik een lege maag heb, krijg oker last van en als ik een volle maag heb ook... Spa rood helpt een paar minuten en Rennie werkt lang genoeg om in slaap te komen. Bah!!!

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Antagel schijnt goed te werken, lees ik veel positiefs over. Vrij verkrijgbaar bij de apotheek.

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Ik heb de maalox kauwtabletten van de gyn. Gekregen, is hetzelfde als antagel en die helpen goed. Verder veel warer drinken als je dorst hebt, geen kruidig eten, op bed wat mrt je hoofd hoger gaan liggen

9. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Rennies en Gaviscon etc. werken maar heel even een heel klein beetje. Wat je het beste kunt nemen is Antagel (zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar). Dat verkleint de hoeveelheid maagzuur in je maag en werkt daardoor het beste. Ik neem het als ik last heb van maagzuur maar ook preventief voor de avondmaaltijd. Let verder op wat je eet: alles met kalk is goed zoals kaas, melk en yoghurt. Laat de frisdranken, jus 'd orange en citrusvruchten maar even staan want die hebben vaak een ph gelijk aan je maagzuur en dat verergert je probleem alleen maar. Verder schijnt het te helpen als je snachts je hoofdeinde iets verhoogd met kussens of door iets onder je matras te leggen. Echt weg gaat het helaas nooit:(
    Sterkte er mee...

10. Slimpie

Slimpie Actief lid

Oct 26, 2010
    338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook al mijn hele zwangerschap, niets helpt. Ja voor even. Rennie, gaviscon, antagel! Heb alles geprobeetd! Het enige wat denk ik helpt is bevallen! Sterkte en succes!

11. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik krijg van alles wat ik maar zie al maagzuur.

Ik heb nu wel door dat het van thee minder wordt :)

12. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Rozijntjes...

Een eetlepel havermout...

Een goed glas melk...

Witte boterham...met kaas.

Deze dingen helpen mij wel enigzins als ik wat meer last heb, mits het niet te erg is.

Ik slik zelf wel maagzuurremmers, maar die slaan niet altijd goed aan, en sommige dagen is het erger.. dus dan neem ik meestal 1 van bovenstaande producten in en dat helpt vaak wel.

Oja, zo min mogelijk kruiden en citrusvruchten en kolen eten. Tomaten wekken trouwens ook maagzuur op.

13. Estha

Estha Actief lid

Nov 12, 2008
    487
    4
    18
    Hoi,

Ik heb er ook flink last van... Bij mijn dochter had ik het ook in de zwangerschap alleen was ik toen ong. 35 weken toen het begon... Heb het ook heel erg benauwd. Zijn er meer mensen die daar last van hebben. Mijn verloskundige denkt dat het door het maagzuur komt en als dat deze week niet minder wordt moet ik terugkomen. Vervolgens ben ik sinds vrijdag aan de Rennies en moet zeggen dat ik nog steeds benauwd ben, vooral als ik wat doe...

Vervelend!

Share This Page