gekantelde baarmoeder

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door purple88, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Hoi allemaal,

Afgelopen week de 1ste echo gehad en een mooi hartje gezien. Nu kreeg ik alleen weer de opmerking dat ik een gekantelde baarmoeder heb. Dit heb ik al vaker de laatste tijd gehoord bij ingrepen.

Nu zei de gyn dat mijn baarmoeder in de zwangerschap wel vanzelf weer moest gaan kantelen omdat anders de baby niet verder kon groeien en vast zou komen te zitten :(

Is er hier iemand die ook zoiets heeft meegemaakt? Bij de 1ste zwangerschap had ik dit niet.

2. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Ik heb het ook, maar dat je baby niet verder toen groeien daar heb ik nog nooit van gehoord. De mijne ligt naar achter gekanteld. Heb hier echter verder nooit last van gehad. Mijn baarmoeder is inmiddels weer boven mn schaambot uit gegroeit dus neem aan dat hij weer in goede positie ligt. Zou er niet al te veel zorgen om maken, naar mijn weten kan het geen kwaad. Heb al 2 kinderen rond lopen. 😉

3. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Dank je wel voor je reactie! Bij mij is hij juist naar achter gekanteld.. ze kon het ook moeilijk zien op de echo. Weet ook niet hoe het komt dat hij gekanteld is, bij de 1ste zwangerschap heb ik dat helemaal niet gehad.

4. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Was bij mij ook, ook naar achter gekanteld. Maar met groeien gaat hij vanzelf goed staan hoor.
    Heb ook nog nooit gehoord dat dit gevaar zou kunnen opleveren voor de baby.
    Het is alleen wat lastiger te zien op een echo omdat het kindje dan wat dieper ligt.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier een extreem gekantelde baarmoeder (achteren). Geen problemen opgeleverd tijdens de zwangerschappen.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De meeste vrouwen hebben een gekantelde baarmoeder, dit is heel normaal. Over het algemeen ligt hij iets achterover gekanteld. Ik heb juist een voorover gekantelde baarmoeder. In beide gevallen levert het over het algemeen geen problemen op tijdens een zwangerschap of bevalling.

7. Doncky

Doncky Actief lid

14 sep 2015
    299
    1
    16
    Ook ik heb een gekantelde baarmoeder. En inderdaad hoe verder in zwangerschap dan veranderd het weer iets. Heb nog nooit gehoord dat het gevolgen heeft. Andere 2 zwangerschappen ook geen problemen gehad. Alleen met echo was even lastig. Moest met 10 weken nog perse inwendig omdat lastig te zien was. Gister lukte het wel uitwendig gelukkig.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik had een extreem gekantelde baarmoeder aan het begin van de zwangerschap. Na een tijdje lag die gewoon goed.
    De vk heeft er toen verder niks over gezegd

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb een extreem gekantelde baarmoeder en m'n kindjes groeien prima 😂. Enige was dat m'n bekkenbodem te smal was en ze ook ontsluiting niet goed kunnen voelen.

Zoals van de week met spoed opgenomen met vroegtijdige weeën. Maar na tig keer toucheren konden ze er echt niet bij. Verder niks aan de hand.

Ps heel veel vrouwen hebben een gekantelde baarmoeder.

10. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Bedankt voor jullie reactie! Ik ben weer gerustgesteld :D

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Hier bij de 2e ook opeens een gekantelde baarmoeder.. Niets aan het handje. (Ook naar achteren)
    Deze keer niets over gezegd.
    Kan na je bevalling weer anders zijn namelijk.....

Apart altijd. ;)

Deel Deze Pagina