7 wkn echo blijkt 5wkn 6dgn te zijn

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DLady, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLady

DLady Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik heb al veel zitten lezen maar wil toch graag mijn verhaal van gisteren kwijt. Op basis van de laatste menstruatie had ik gisteren 7,1 moeten zijn en had ik de 1e echo in ZH.
    Tijdens de echo duurde het erg lang voordat de gyn wat zei en daarmee zakte de moed al in de schoenen. Er was een lege vruchtzak te zien van 1,42cm en volgens haar geen duidelijke dooierzak of embryo. En daarmee zou ik dan 5,6 zijn. Zoals de gyn en de vk er daarna over spraken was dit dus blijkbaar einde oefening, terwijl het voor mij eigenlijk voelt alsof het hartstikke goed gaat.
    Het is nu dus 50/50 en volgende week ga ik voor een 2e echo.
    Ik lees wel heel erg veel verhalen dat het eigenlijk aan de vroege kant is voor een echo en dat het zelfs nog na bevruchting ff kan chillen ergens.

Ik hou me voor nu ff vast aan dat het gewoon te vroeg was, anders blijf ik huilen en daar word ik inmiddels een beetje moe van.

Er werd ook gevraagd of ik volgende week de echo weer in ZH wilde doen, zodat ze bij evt slecht nieuws direct de curettage konden doen.. hier werd en wordt ik heel naar van..

2. megamutsje

megamutsje Bekend lid

14 feb 2017
    521
    166
    43
    Vrouw
    Oh bah zeg. En zeker die laatste opmerking.
    Ik zou niet zomaar curetteren je weet het nooit.
    Ik zou dan nog een week wachten.
    Heb iets teveel verhalen gehoord van vrouwen die dat ook moesten ondergaan en uiteindelijk bleek het vruchtje nog te leven.

3. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Het verschil is best groot! Maar niet onmogelijk.... ik zou ook zeker geen curretage ondergaan maar eerst nog 2 weken wachten tot een volgende echo.. succes in de onzekere periode

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Vervelend dat je zo in onzekerheid zit.
    Zou ook nog even niet denken aan curretage. Laat je niks opdringen.

Wanneer heb je voor het eerst positief getest?

Er zit iemand in het zwangergroepje bij mij die ook langer zwanger dacht te zijn dan de echo zei. Arts heeft haar de week erna terug laten komen en toen was er ineens een vruchtje met kloppend hartje te zien!
    Terwijl er de week ervoor nog niks te zien was.

5. DLady

DLady Niet meer actief

Gisteren heb ik direct de afspraak gemaakt voor de echo in het ZH voor de evt curettage. Maar hoe meer ik lees hoe meer ik voel dat ik moet wachten met dat laatste. Ik hoop ook zo enorm dat er volgende week een ontwikkeling te zien is.

Ik heb 11 juli een positieve test gehad, dus dat zou betekenen (nav echo gisteren) dat ik toen net een week zwanger was (minus die rare 2 bonus weken dus).

Ik vind het zo lastig nu, kan me nergens anders op focussen dan dit alhoewel ik weet dat het beter is om ff de gedachten te verzetten.

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    De echo kan je sowieso doorlaten gaan.
    In een week tijd moet er echt wel een vruchtje zichtbaar zijn.
    Mocht het volgende week niet goed zijn kan je altijd nog de keuze maken hoe je verder wilt. Ze kunnen je geen curretage afdwingen als het niet goed voelt bij je.

7. DLady

DLady Niet meer actief

Ja sorry, zat net al de tekst aan te passen. Ik zag dat het overkwam alsof ik ook wilde wachten met de echo maar bedoelde dus alleen de curettage. Of het moet overduidelijk zijn dat het mis is gegaan. Maar ik ga er iig niet zomaar in mee. Thanks voor je reacties!

8. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

En wanneer heb je nu dan de volgende echo?
    Hoop echt dat het goed zit bij je!!

9. DLady

DLady Niet meer actief

A.s. maandag weer. Ik hoop het ook. Ik word nu iig eindelijk wat rustiger, helpt toch om het op te schrijven en reacties te lezen. Dank aan jullie.

Wat me trouwens opviel toen we bij ZH aan kwamen gisteren, was dat een stel net weg ging en de sfeer was duidelijk niet goed, vrouw liep voorop, man erachter en er was iemand daar aan de weg aan het werk. Die was heel vrolijk en riep tegen ze gaat u maar voor hoor maar hij kreeg nul reactie. Ik hoorde na mijn echo van de vk dat het niet de ochtend ervoor was en dat ze er net ook 1 hadden gehad die niet goed ging. Ik blijf het raar vinden sowieso om dat soort dingen te zeggen. En dit alles wordt bij mij gebaseerd op een losse pols berekening adhv data en is niet gestoeld op enig onderzoek. De echo gaf gewoon 5 weken aan, waarom wordt er dan gelijk over curretage gesproken voor de volgende week. Ik begin nu zelfs een beetje boos te worden. Maar goed, dat zal wel de volgende fase van een rouwproces zijn die misschien onterecht is.

Ik gooi de frustratie er maar ff uit.

10. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Wel fijn dat je maandag alweer een echo hebt.
    Tsja... lastig. Het kan gewoon nog alle kanten opgaan. Het is echt gewoon afwachten. Hopelijk maandag goed nieuws!

DLady vindt dit leuk.
  11. shanacasier

shanacasier Actief lid

11 apr 2016
    137
    11
    18
    hier via mijn bloed zou ik ook 8 weken geweest zijn , en bij de echo was ik 5,4 weken was toen wel al duidelijk een dooierzak te zien enkel geen vruchtje en ben morgen 29 weken zwanger dus geef de moed niet op !!! en gefiliciteerd met je zwangerschap

DLady vindt dit leuk.
  12. NieTa

NieTa Bekend lid

26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    Hier hetzelfde verhaal.

Ik dacht 7 weken zwanger te zijn, maar met de echo zag ze een vruchtzakje met dooierzakje wat gelijk was aan 5 weken en niet aan 7 weken.
    Ze was wel positief want het zag er wel mooi uit voor 5 weken.
    6 dagen later weer een echo en er werd een vruchtje gezien en een kloppend hartje.
    Ondertussen bijna 10 weken zwanger aan de hand van de echo's, maar aan de hand van mijn lm zou ik nu bijna 11 weken moeten zijn, maar het ziet er allemaal heel goed uit en de echoscopiste was positief.

Ik moet wel zeggen ik heb pas 4 dagen na nod positief getest, dus de kans dat mijn eisprong later is geweest os heel groot, maar dan is er nog een verschil van bijna 1.5 week geweest
    Ondertussen is dit nog een week enuit het goed te gaan.

Sterkte ik hoop dat je volgende week een goede echo heb.

13. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bij mij was dit nooit een goed teken..

Als je 11 juli positief testte zou je nu idd rond de 7 weken moeten zijn en dan verwacht je veel meer dan je nu gezien hebt.. weet je wanneer je eisprong was?

14. DLady

DLady Niet meer actief

Ja absoluut en daar heb ik ook al vreselijk over gehuild. Als je het heel rechtlijnig bekijkt is het niet goed. De eisprong zou 23 juni moeten zijn geweest, met een kleine kanttekening dat ik vorig jaar bijna niet ongesteld ben geweest vanwege doorslikken pil. Ben daarmee eind januari gestopt en werd vrijwel direct ongesteld. Nog een kanttekening, ik doe 1/2 x per jaar een soort van gezonde streak (ik was ooit tegen de 160kg en eet dan erg gezond en genoeg en doe aan powerlifting) waarmee ik vlak voor de eisprong ook weer begonnen was en dit heeft altijd invloed gehad op de hele ongesteld periode.

Dat gezegd te hebben, ik realiseer me als te goed dat het ook gewoon mis kan zijn a.s. maandag.

15. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Ik herken wel wat in je verhaal. Ik dacht toen 6.2 te zijn volgens berekening van menstruatie. Vroege echo gehad wegens bloed verlies. Geen hartactie. Ik was een week terug gezet naar 5.2 of er was een vroege ma. En nu heb ik uit deze zwangerschap een zoontje van bijna 6weken. Het hoeft echt niet mis te zijn en niet direct overgaan tot curretage! Je kunt ook net zoals ik terug gezet zijn. ;)

16. DLady

DLady Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie! Het doet me goed. Het is nu afwachten. Ik heb wel nog steeds banden pijn dus de boel zet nog uit, maar ik lees ook eea over missed abortion Dus dat zegt dan ook weer niks.

Ik heb iig wat rust gevonden en ben jullie erg dankbaar voor de reacties. Erover praten/schrijven helpt.

17. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat erover praten / schrijven helpt. Ik hoop zo met je mee, volgende week op goed nieuws! Beste kun je niks opzoeken over een ma of iets. Klinkt gek. Maar dat is echt slopend.. Omdat bij mij misschien ook sprake was van een ma, heb ik toen ook vanalles opgezocht. En ik werd er naar van. Ik zag het helemaal niet meer helder in.. Ik heb anderhalf week in spanning geleefd, in angst. Maar meer dan wachten kun je helaas niet. En om jezelf dan ook nog gek te maken erbij, dan duurt het enorm lang.

18. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Mwah, dat hoeft dus niet zo te zijn. Sommige vrouwen testen al positief op 10 dpo. Voor hetzelfde geld was jij op 11/7 ook pas 10 dpo. Dan kom ik afgelopen dinsdag uit op 6.3 weken. Dan hoef je nog geen hartje te zien.....enkele dagen later wel.

DN2017 vindt dit leuk.
  19. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Ik hoop voor je dat het maandag allemaal goed is!

Wilde nog even inhaken over het curretage. Wie weet wilde diegene voor jou dat wel heel snel(gelijk) maar kon dat niet en dat ze daarom jou adviseren om vast de afspraak te maken? Ik roep maar wat hoor, kan mij zo indenken dat er vrouwen zijn die er dan zo snel mogelijk klaar mee willen zijn.

20. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Verschil was hier ook een week destijds. ;) en nu een zoontje van 6 en half week oud. Het is zeker niet onmogelijk inderdaad.

Deel Deze Pagina