Verdikte nekplooi

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Malbec, 23 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    wat een spanning. Ik herken een deel van jou verhaal in mijn verhaal. Wij wachten op dit moment nog op de uitslag van de vlokkentest. Ook ons kindje heeft een verdikte nekplooi en vocht op plekken waar het niet hoort.
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Jeetje wat spannend! Wanneer krijg je de uitslag?
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.798
    14.142
    113
    @Veradejonge wij zaten ook in Rotterdam bij t EMC, dhr Galjaard. Fijne man.

    Bij ons was t echobeeld al drama, vlokkentest mislukte en array bliepte T21 uiteindelijk (buitenom de orgaanschade en hartissues die op de echo te zien waren).

    De echoscopiste die we in afwachting van de vlokkentest om hulp hadden gevraagd (echo van vk was echt wazig voor ons) had er meerdere uit de regio met een hygroma colli.

    Deel ervan trok ook gewoon weg, anderen weer niet zonder ooit een verklaring voor te hebben gevonden.

    Als ik me goed herinner kunnen CMV en Toxiplasmose het ook veroorzaken maar ik neem aan dat die al uitgesloten zijn?
     
  4. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Deze week nog, het is al uitgesteld waardoor we nu al 4 weken wachten. Volgende week moeten we weer naar het academisch ziekenhuis.
     
    Veradejonge en Malbec vinden dit leuk.
  5. Veradejonge

    31 okt 2021
    5
    2
    3
    Vrouw
    Wij zijn ondertussen 18 weken nu. Ook vandaag weer bericht gehad dat de overige genen zijn onderzocht (dat zijn er stuk of duizenden). Ze vertelde dat ook hier alles goed was en dus genetisch niks aan de hand is. Nu wachten op de 20w echo (30nov). Als daar alles goed op is (net als de 16w echo) mogen we weer bij onze eigen verloskundige verder, wat ons veel rust zou geven… maar we wachten maar weer af, en zijn nu blij dat er niks uit alle onderzoeken is gekomen..


     
  6. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Wat spannend! En fijn dat er genetisch niks aan de hand is. Ook wij hebben inmiddels de uitslag van de vlokkentest. En ook bij ons is er helemaal niets gevonden! Dinsdag krijgen wij een uitgebreide 16 weken echo. Ik ben zo benieuwd hoe het er voor staat. Tuurlijk zijn we opgelucht dat er niks uit de vlokkentest komt, maar de komende echo is ook wel weer heel spannend.
     
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Wat een goede berichten!!!!

    helaas bleek hier dat ze een fout hebben gemaakt en hij wel degelijk verdikt was. Dus volgende week de punctie :(
     
  8. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    :(:( Ppff sterkte
     
    Malbec vindt dit leuk.
  9. Veradejonge

    31 okt 2021
    5
    2
    3
    Vrouw
    bij ons baby’tje is de verdikking ook nog te zien, maar tot nu toe niks aan hand. Er wordt nu gezegd: “dat zien we wel meer bij baby’s en dat hoeft niks te betekenen”

    en dat na een stuk of 6 onderzoeken .
    Veel succes!
     
    Malbec vindt dit leuk.
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.578
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Wat balen die onderzekerheid zeg!!
    Dikke knuffel!
     
    Malbec vindt dit leuk.
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.108
    2.000
    113
    Wat ontzettend naar :( had je de nipt nog niet binnen? Sterkte volgende week!
     
    Malbec vindt dit leuk.
  12. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.165
    6.692
    113
    Vrouw
    Ik las ook je update in het uitgerekend topic @Malbec. Hoe ben je eronder? Nog weer 2 weken wachten tot de punctie en dan nog weer wachten tot de uitslag, neem ik aan? Het lijkt me heel heftig allemaal.. Alsof je continu een slag om de arm moet houden.
     
  13. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ze hebben weer van alles bekeken. Zo op het eerste gezicht ziet alles er goed uit, de nekplooi is nog wel aanwezig. De navelstreng lag er alleen tegenaan dus ze moest het gemiddelde meten en kwam uit op 3mm. Nog steeds fors. Maar ik zit boven het termijn dat het goed gemeten kan worden ( het gaat nu slinken )

    Ik kon kiezen uit een vlokkentest as woensdag maar dat raadde ze eigenlijk af omdat daar soms niet alles uit komt en dan alsnog een punctie moet.
    Vruchtwaterpunctie raadde ze aan maar wel vanaf ruim 16 weken omdat dan de vliezen goed op elkaar zitten en dan het minste risico er is. Dus dat gaat over 2 weken gebeuren. ( de 29e ) Krijg ik eerst weer een echo en daaropvolgend de punctie.

    Ze heeft me wel gerustgesteld wat betreft de punctie. Zag er tegenop maar zij gaf aan dat het eigenlijk een beetje zoals bloed prikken is.

    We weten nog niet of er niks ernstigs is. Dat zal uit de punctie moeten komen omdat ze lang niet alles nog kunnen zien op dit termijn/met echo’s en met de vruchtwaterpunctie wel. Alles zit er in ieder geval op en aan, dus dat is fijn. Nu het spannendste deel, de vruchtwaterpunctie en wat daaruit komt. Ongeveer 30% kans dat ze iets vinden maar dat kan ook iets zijn waar prima mee te leven is. Dus we moeten even afwachten, alweer.
     
  14. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ja het is echt ff pittig die onzekerheid de hele tijd. Het is niet het eerste wat er is, dus ben ook best moe nu want alles kost zoveel energie ook telkens.
     
  15. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.398
    113
    Vrouw
    Ohnee zeg wat onwijs balen en spannend weer! Knuffel
     
    Malbec vindt dit leuk.
  16. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Indd spannend. Bah! Hopelijk is alles goed en kan ik dan eindelijk het tweede deel van mijn zwangerschap gaan genieten!
     
    Spectre vindt dit leuk.
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.968
    17.011
    113
    Vrouw
    Wat een onzekerheid! Sterkte met afwachten.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  18. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    @Malbec spannend en slopend dit! Pfoe voel die spanning zo weer opkomen. Heel veel sterkte. Ik heb de vlokkentest via de buikwand gehad. Ik vond het niet pijnlijk, ik hoop voor jou dat de punctie ook meevalt.

    @Veradejonge wat fijn dat je tot zo ver goed nieuws hebt. Begrijp ik goed dat bij jou de nekplooi nu nog wel wat verdikt is maar ze zich er weinig zorgen over maken?
     
    Malbec vindt dit leuk.
  19. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Inmiddels zijn wij ook weer een hoop wijzer. Na alle slechte berichten, zenuwen, spanning en onderzoeken is er bij ons kindje niks gevonden.

    tijdens de 16 weken echo leek de ontwikkeling van het hart, hersenen en organen allemaal in orde. Volgens de gyneacoloog moeten we uitgaan van een gezond kindje of een afwijking waar het kindje weinig tot geen last van zal hebben. Zelfs de nekplooi waar zoveel zorg over was is nu normaal (2.4 mm) en van al het vocht is niets meer terug te vinden.

    Wij gaan voor de 20 weken echo terug naar het academisch ziekenhuis, en als onze kleine spruit ook dan weer goedgekeurd wordt mogen we terug naar onze verloskundige.
     
    JupitR, Vero0504 en Malbec vinden dit leuk.
  20. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.165
    6.692
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met je, @Malbec? Is de punctie al bijna?
     

Deel Deze Pagina