HCG waarde

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MIss X, 6 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dag allemaal

    Op 29 november had ik mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie.
    Omdat mijn cyclus sinds de zomer zo rommelig is dacht ik dat het daardoor kwam.
    Op 31 januari testte ik licht positief. Ik heb tot op heden niet erg veel symptomen.

    Drie dagen geleden en vandaag clearblue test gedaan en die heeft duidelijk positief. Ik ben toch echt zwanger :rolleyes:

    Ik heb ook bloed laten prikken afgelopen dinsdag. Mijn waarde was toen 233. Vannochtend weer geprikt. (Zat iets minder dan 48 uur tussen). Mijn waarde is licht gestegen naar 310.
    Volgens mij is dat veel te weinig, ik heb nooit eerder hcg waarde geprikt.

    Wie heeft hier ervaring mee?
     
  2. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113

    Je kunt de waardes invoeren op betabase.info om de verdubbeltijd uit te rekenen en te vergelijken

    inderdaad moet de waarde in het begin wel snel verdubbelen, eerder rond 24 a 36 uur dan rond 48 uur. Heel eerlijk zijn dit geen heel veelbelovende waarden. Maar niets is zeker.

    wat is nu de volgende stap? Nog een keer prikken of afwachten?
     
  3. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik denk dat ik nog een keer laat prikken. Maandag of dinsdag. En kijken wat de huisarts adviseert. Heb eerder ook een EUG gehad.
    Mijn eerste echo staat pas de 26e gepland. Ik kan niet heel veel doen dan afwachten :rolleyes:
     
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hou het goed in de gaten! Nog een keer prikken is wel verstandig.

    het wachten is zo killing. Sterkte meid! ❤️
     
    MIss X vindt dit leuk.
  5. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dank je ik ga zo de huisarts maar bellen.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  6. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wordt vanmiddag teruggebeld.

    Mijn laatste test even gedaan, om daarna te kunnen afkicken. Een digitale.
    Stond 2-3 weken. Is het dan toch dat ik heel vroeg heb getest? Ach het blijft gissen o_O
     
  7. AliceinW

    AliceinW Niet meer actief

    Ik reageerde net ook al in je lijst. Maar die 2-3 vind ik een rotuitslag bij clearblue, die heeft maar heel weinig hcg nodig voor die uitelag. Terwijl 3+ 10x zoveel hcg nodig heeft. Veel meiden/dames krijgen die 2-3 daarom ook al heel vroeg in hun zwangerschap en anderen die trager hcg aanmaken pas later.

    Dat maakt zo onnodig onzeker.. ik wil je graag wat geruststelling brengen, ik verdubbelde zelf niet om de 48 maar meer richting de 72uur.

    Dus staar je niet te blind op statistieken en al helemaal niet op dames die heel snel hcg aanmaken. Ik maakte me daar ook gek mee. Niet doen ;) En met bloedafname wel om de 48 uur als je zo snel niet verdubbelt.. kun je de opdubbeling dus echt missen :)
     
  8. AliceinW

    AliceinW Niet meer actief

    Oh afgaande van je banner.. je zou dus ook echt de eerste niet zijn die met 6 weken pas 3+ op de digi heeft ;)

    *virtual hug*
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Ik zou echo vervroegen, als je 6 weken bent. Juist ivm eerdere eug wil je de plaats op tijd weten. Kun je tenminste die onzekerheid afstrepen. Sterkte iig met afwachten! Ik hoop dat je nog een keer bloed mag prikken en wel super score terugkrijgt :)
     
  10. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Bedankt allemaal♥️
    De huisarts adviseert zolang ik geen pijn heb gewoon af te wachten en de verloskundige te bellen. Misschien maak ik me druk om niks. Ga ook niet meer prikken. Kan altijd vragen wat de verloskundige vindt en misschien dat ik wel iets eerder een echo mag. Alleen om te spieken of het wel op de juiste plaatst zit. Ga ze vanavond maar even schrijven ☺️
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina