Onze hond gaat altijd over de grond heen rijden met zijn kont als zijn anaalklieren verstopt zitten. Maar ik denk dat het niet verstandig is om daar zelf mee aan de gang te gaan, vooral als je niet weet wat je moet doen. Ik laat dat altijd gewoon aan de dierenarts over. En ja, het is behoorlijk goor..
Anaalklieren raken dus verstopt als ze zachte ontlasting hebben. Bij harde ontlasting worden die klieren namelijk steeds geleegd doordat de ontlasting langs de klieren afglijdt. Tis echt een smerig werkje, ik liet het altijd bij de dierenarts doen. Maar probeer tegen haaruitval de vitamine K en schapenvetblokjes, helpt echt! Wij hadden dus een Jack Russel en dat leek wel een kerstboom het hele jaar door en sindsdien hield ze echt veel meer haar vast en kreeg ook een mooiere vollere vacht.
He, die van ons doet dat ook! joh, komt dat daardoor? Wij dachten dat het weer bijna tijd was voor zijn maandelijkse pipet
castreren ook een wonder , Ik vind piemelvlekken ook ranzig maar nu geen last meer van! en die haren tjah ik erger me ook groen en geel aan en vooral als de zon schijnt dat zie je al die haren overal tegenaan geplakt! maarja ach niet alleen de lusten he Volgende keer een poedel dan maar ? dat schuren over de grond doet 1 hond hier ook na het poepen Die veegt gewoon netjes zn kontje af want hij doet het alleen buiten op ruwe tegels soms kunnen het ook wormen zijn, maar kan ook een teken zijn dat zn ontlasting te zacht is...
Nog even over die Furminator, want ik hoor er verschillende dingen over. Onze hond haart het hele jaar door enorm. Ik kan geen ruiperiode ontdekken, het is gewoon altijd even erg. Nu heeft onze dierenwinkel ons de Furminator aangeraden en gezegd dat we deze 2x per week moeten gebruiken. Is dit nu wel of niet juist? Ik merk namelijk geen verschil.
wat voor ras heb je dan= ik heb hier een kortharige hond met van die harde haren en een lang harige maar als ik die lang harige ga borstelen haal ik echt veel vacht weg, dus als ik dat 2 keer per week doe houdt ze weinig dikke vacht over...ik persoonlijk vind de ferminator 2 keer per week teveel!! onze andere hond doe ik met dat ding hooguit 1 keer per week en dat is voldoende, als ze het vaker doet stimuleer je de haarwortel.
Hier een Akita Inu, dus ook wij zijn bekend met het verharen. Hond heeft echt een bont vacht en teveel borstelen werkt hier averechts. Goed voer, tijdens de ergste verhaarperioden wat schapenvet door z'n voer werkt hier het beste. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd, die lieve schat kan er ook niets aan doen. Gelukkig hebben we zijn ergste jaarlijkse verhaarperiode weer gehad! O en wij stofzuigen sowieso 1, maar vaak ook 2, keer per dag.
Wij hebben een kruising tussen een Kooiker en Boerenfox. Hij heeft korte stugge haren en haart echt constant uit. Je kunt hem niet normaal aaien, want dan zit je er helemaal onder. Wat raden jullie dan voor vachtverzorging aan?
ik ga morgen gelijk kopen maar die vit-c(voor die vlekken) en vit-k(voor haren) moet ik dat gewoon in tablet vorm bij de drogist halen en dan door het voer doen??? sorry maar misschien zijn er verschillende vormen en elke dag?? dank jullie wel
Die druppels of schapenvet blokjes zijn idd goed voor de vacht en huid, maar werken niet tegen het verharen omdat dit iets natuurlijks van de hond is Hier ook een hond die geen rui periode heeft (is normaal bij mopsen) ongeveer 2x per week in het begin en dat langzaam afbouwen heeft hier echt enorm verschil gemaakt! De voorhuidontsteking bij reuen is erg vervelend, kammille thee kan helpen maar er is bij de DA ook (ik ben de naam kwijt) spul te koop waar je iedere keer even een nieuw opzet tuutje op zet en dan in de schacht spuit, even in laten werken en klaar, helpt super! Poedels, langharige kruisinkjes e.d. hebben vaak geen typische ondervacht dus verharen niet tot nauwelijks. Ze verliezen wel is plukken haar met spelen enzo.
Hier was het een verschil van dag en nacht toen ik schapenvetblokjes ging gebruiken, ben ze alleen na een half jaar gaan vervangen door zalmolie, maar het resultaat is gebleven. Ze krijgt nu elke dag nog een scheutje zalmolie over haar eten (kvv). Alleen in de rui is het nog erg, maar daarbuiten verhaart ze nog maar heel weinig, terwijl het eerst echt verschrikkelijk was hoeveel haar ze verloor. Verder borstel ik haar maar eens in de twee maanden ofzo en ze gaat 1 of 2 keer per jaar naar de trimsalon. Als ze in de rui is, was ik haar haar onder de douche met hondenshampoo, dan komt er echt heel veel vanaf. Buiten dat was ik haar niet. We hebben een flatcoated retriever, die heeft halflange haren of hoe je het noemt bij een hond.
Mag ik vragen waar jullie die schapenvetblokjes halen? Onze hond is volgens mij slecht door de hormonen van het drachtig zijn heen gekomen. Damn wat ziet ze eruit! Normaal zou ze geplukt zijn in oktober, want dan krabt ze enorm veel en vliegen de plukken haar om je oren. Maar nu heeft ze zo'n dunne vacht, dat ik geneigd ben om een dekje te kopen voor de winter. Echt sneu gwoon, kijk zo op dr huid. Ze krabt verder niet, dr huid ziet er ook normaal uit.
Vagans: Nou hier werkt schapenvet (vloeibare variant) absoluut tegen het verharen. Zowel het verliezen van haar duurt minder lang als dat zijn vacht er ook beter uitziet. Maar het heeft bij ons dus ook zeker wel invloed op de hoeveelheid haar verlies en duur van het haar verlies.
hier een zwitserse witte herder en het is echt drama met de haren. als hij voorbij loopt vliegt het er al vanaf. in de rui hebben wij gewoon een hele wolken deken in huis liggen. nu kunnen we het met 1 a 2 keer stofzuigen wel de dag doorkomen maar de keuken waar hij slaapt moet toch wel vaker. ik gebruik ook die rollers vaak bij het strijken maak ik onze kleren haarvrij en als we onder de haren zitten. ik heb ze bij ikea gekocht. verder wil ik ook wel weten waar je die schapenvet of zalmolie kan halen en kunnen die vitamine k gewoon bij de drogist. nog een vraag bij ons mensen kan je vitamine b slikken tegen haar uitval waarom moet bij honden vitamine k?
@ Yummy: Maar hij verhaart dus nog wel. Ik bedoel alleen te zeggen dat je er het ''normale'' verharen niet mee stopt ofzo. Maar het kan wel schelen bij honden die overmatig ''ongezond'' verharen @ Wendelaa: gewoon te koop bij dierenspeciaalzaak