Verdonk uit VVD fractie?!

Discussion in 'De lounge' started by lizab, Sep 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ik ben wel een klein beetje voor verdonk ...ze is idd recht door zee en gaat voor de dingen die zij wil !
    van mij mag ze een eigen partij beginnen het gaat mij niet perse om de dingen die zij wil maar wel om de manier waarop
    ps heeft geert wilders een vrouw ?! :confused:

2. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    Bijzonder he :)

3. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

Jul 25, 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Nou ja ik denk dat het makkelijk is om te denken dat ze 'gewoon lekker eerlijk is'.
    Ze heeft het vrijwel onmogelijk gemaakt om met je man of vrouw samen te zijn als hij of zij niet in nederland woont. Het is een hels karwei en kost je al je geld en dan heb je een kans dat je samen kunt zijn...
    Het gaat echt niet om moslims alleen, er zijn mensen uit alle landen die nu niet met hun partner en eventueel zelfs kinderen kunnen zijn door dat leipe beleid.
    Die Wilders is eng, hij heeft een buitenlandse vrouw, dan zal je verwachten dat hij snapt hoe het is maar hij kijkt echt niet naar hoe het werkt voor anderen hoor.

Echt verdonk en wilders eerst een jaartje in een uitzetcentrum laten teren en dan in een vliegtuig, in de handboeien 15 uur vliegen naar een onbewoond eilandje. Kunnen ze daar fijn samen beslissen dat er verder niemand het eiland op mag...

Sorry hoor, het beleid van Verdonk... ik heb er te veel narigheid van mee gemaakt en om me heen gezien

Tja en een eenmans fractie... ik zie dat niet zo zitten hoor. Weer iemand die zonder verantwoording af te leggen een beetje populair kan gaan zitten blaten... nee hoor... als ze de eer aan zichzelf houdt gaat ze weg

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ik vind het goed dat ze eruit is gezet, maar de VVD was al niet erg slim toen ze vorig jaar de fractieleider met een verkiezing zo openlijk aan het publiek hebben gekozen.
    De 2-strijd begon toen al en heeft tot op heden voort geduurd, uiteindelijk killing voor Rutte als leider en de VVD.
    Een partij hoort een front te vormen en Rita had daar wat moeite mee, zeker na het krijgen van al die voorkeursstemmen bij de verkiezingen ze werd een ongeleid projectiel voor de VVD.

Ik geloof dat dit de enige oplossing was voor de VVD anders krijg je een twee deling en zullen leden opstappen.
    Waar 2 honden vechten om een been, loopt er een mee heen of er kan maar 1 kapitein op een schip zijn erg toepasselijk op wat er speelde.

Ik hoop dat Rita een partij voor zichzelf begint zodat de kiezers die vorig jaar hun stem op haar hebben laten vallen dat de volgende verkiezingen ook kunnen doen.

(ben trouwens geen fan van Rita of de VVD maar ik vind keuze vrijheid een belangrijk goed)

5. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ik hoop dat ze der eigen partij op gaat zetten.
    Denk dat er heel wat op haar gaan stemmen dan.
    Wat heb je nu aan Rutte... t'was toch niet eerlijk dat als nummer 2 meer stemmen haalt dan nummer 1 om dan nummer 1, nummer 1 te laten.
    Tis jammer dat ze niet met Wilders samen wilt gaan.
    Maar die is misschien net iets te rechts voor haar.

6. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Hier ben ik het dus helemaal mee eens, gezinnen heeft ze uit elkaar getrokken door haar beleid (waaronder ons gezin) gelukkig konden wij een oplossing bedenken en werden we in Belgie wel met open armen ontvangen.
    Misschien zouden mensen eerst eens goed moeten kijken wat deze ministers echt hebben gedaan ipv alleen maar af te geven op buitenlanders.

7. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    mila24: helemaal mee eens! zelf heb ik met asielzoekers gewerkt en ken ik ook gezinnen half nederlands half buitenlands die hierdoor kapot zijn gegaan. Mannen die hier sinds hun jeugd wonen school hebben afgemaakt totaal "nederlands" zijn geworden kinderen en alles. En dan plotseling terugsturen! tuurlijk moeten ze streng zijn qua beleid maar ze moeten er niet jaren overheen laten gaan voordat ze een beslissing nemen!

8. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik geloof niet dat je helemaal begrijpt hoe het in zijn werk is gegaan.

Er is binnen de VVD een verkiezing geweest voor de lijsttrekker. Ieder lid kon stemmen. Ook ik heb hierbij op Rutte gestemd. Onder de harde kern van VVD stemmers (de leden) was Rutte dus gewoon de populairste.

Echter. Met de verkiezingen heb ik niet op Rutte gestemd maar op iemand lager op de lijst waarvan ik vond dat diegene in de kamer thuishoorde. Ik kan in mijn omgeving ook niemand opnoemen die wel op nr. 1 gestemd heeft. De lijsttrekker was echter toch gekozen?!. Ik vind het dus wel heel fout om te zeggen dat Rita plek 1 verdiende. Dat is nl. gewoon niet zo.

9. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ik snap het best.
    Maar goed ik ga niet in discussie er over.
    Het is goed dat ze daar weg is en dat ze voor zich zelf gaat.

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    of je haar ideeen nu goed vind of niet ik heb het idee dat zij een van de weinige politici is die wel doet wat ze zegt. en niet met allerlei mooie plannen aan komt zetten voor de verkiezingen en vervolgens komt daar geen zak van terecht.

dat vind ik wel voor haar pleiten!

joyce

11. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    jammergenoeg is het er net eentje waarvan ik niet wil dat ze doet wat ze zegt..

Ik wou dat ze de politiek uitging en Wilders meenam. Als je het mij vraagt sporen ze allebei niet..

12. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

Jul 25, 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    En dat doet ze dus niet. Ze zegt dingen netjes te doen maar er zijn een hoop dingen niet gegaan zoals het moest. Ze gaat prat op haar openheid en eerlijkheid maar als je goed kijkt klopt daar geen hol van.
    Recht door zee... zodat er aardig wat dingen onder het water blijven die we niet zien.

Even wat dingen bij elkaar geknipten plakt van wikipedia...

:idea: Jan Pronk noemde als voorzitter van de Vereniging van Vluchtelingenorganisaties (VON) haar beleid begin 2004 het 'deporteren' van mensen. Deze term werd door Verdonk opgevat als een verwijzing naar de deportatie van Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zij weigerde Pronk daarom te accepteren als afgevaardigde van de VON. Pronk wees erop dat de IND het woord 'deportatie' op dat moment ook gebruikte. De VON weigerde aanvankelijk een ander af te vaardigen, maar ging daar op voorstel van Pronk later toch mee akkoord.

:idea: Congo-affaire
    In december 2005 bleek dat minister Verdonk de Tweede Kamer onjuist en onvolledig had geïnformeerd over Congolese uitgeprocedeerde asielzoekers. Onder Verdonks verantwoordelijkheid werd aan Congolese autoriteiten informatie verstrekt over de asielzoekers. Die handelwijze is niet toegestaan. Verdonk ontkende deze feiten aanvankelijk. De oppositie in de Kamer vond dit reden voor de minister om af te treden. Na het aanbieden van excuses aan de Kamer door de minister, haalde de motie het niet.[20] Later werd deze affaire onderzocht door de commissie-Havermans, die concludeerde dat de minister hen had moeten informeren over hun recht te zwijgen over hun asielachtergrond.[21]
    (deze mensen zijn in hun eigenland dan wel erg grof behandeld gevaar voor eigen leven, en gemarteld etc. heb geen idee of ze nog leven of vrij zijn etc. met een simpel excuus komt ze er onderuit... terwijl het om mensenlevens gaat)

:idea: Gedragscode die ze wilde omgeen andere taal te mogen spreken in het openbaar... Was ze erg bout in... maar toen bleek dat niemand het ermee eens was trok ze het weer in

:idea: In maart 2006 kwam minister Verdonk in opspraak omdat ze had aangekondigd door zullen te gaan met het uitzetten van homoseksuele vluchtelingen naar Iran, toen hier opheldering over was gevraagd door het COC. Reeds in juli 2005 werden er twee door Nederland uitgezette homo's in Iran tot de doodstraf veroordeeld en publiekelijk opgehangen. Verdonk verklaarde het land echter veilig: "Wie in Iran homo is hoeft er niet bang voor te zijn dat alleen het enkele feit dat iemand homo is, voor de Iraanse autoriteiten reden is tot uitvoeren van de doodstraf." Als reactie hierop stelde mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch op basis van eigen onderzoek dat "homo's in Iran systematisch worden vervolgd en een groot risico lopen op foltering en de doodstraf." Een meerderheid in de Tweede Kamer heeft Verdonk tot een tijdelijke stop gedwongen tot er meer onderzoek gedaan was. In oktober 2006 verklaarde Verdonk dat "Iraanse homo’s voortaan als een speciale risicogroep behandeld worden en zij niet zelf hoeven te bewijzen dat ze vanwege hun homoseksualiteit worden vervolgd."

Zelult zich overal steeds weer uit, maar heeft veel fouten gemaakt
    Nou ja en de rest kun je lezen op http://nl.wikipedia.org/wiki/Rita_Verdonk#Incidenten_onder_ministerschap

Share This Page